2011-05-26, 09:24
Medlem
Igår råkade jag ut för en liten olycka med bilen. De var ingen stor olycka och polisen behövdes inte bli inkopplad. Jag och tjejen bytte nr och lite uppgifter med varandra.

Var typ mitt fel då jag fick vattenplaning hann inte reagera på att hon (jag körde in i) hade fått tvärnita för en idiot framför henne. Så därför tog inte bromsarna så bra och jag krockade/gled in i henne i ca 25 km/h typ. Hon var jävligt gulligt mot en hysterisk mig (har fort prövotid) och lugnade med att de inte var någon fara. Hon hade en stor familjebil och ja krockade in med min lilla corsa i dragkrocken på hennes bil. Hennes bil synes inget på men min bil fick intryck nrplåt, opel märket flög iväg ;D och små skav på grillen typ. Hon skulle ha ringt upp mig igår om de var något men inte hört än ifrån henne.

Men iaf, olyckan har ja ju orsakat men nu är de så att ja fått ont i nacken och rygg. Ringde vårdcentralen och de tyckte inte de lät bra ska dit sen. Men ska ja anmäla detta till mitt försäkringsbolag trodds att polisen inte blev inkopplad? Kan man ringa och bara säga så? Tänker de verkar ju lite för lätt för då kan ju vem som helst ringa och säga så. Någon kunnig i detta?
Citera
2011-05-26, 10:30
Medlem
MrColts avatar
Ring ditt försäkringsbolag eftersom din trafikförsäkring skall täcka dina sjukvårdskostnader nu när du är skadad.Om försäkringsbolaget blir fundersamt har du ju tjejens uppgifter och hon borde väl kunna gå i god för att olyckan inträffat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in