2011-05-26, 09:08
Medlem
Hej.
Körde på en 90-väg idag och ouppmärskam som jag är så missade jag att en polis stod vid sidan av vägen med sitt mätinstrument och kontrollerade förbipasserande (han gömde sig dock bra).

Tror jag körde i dryga 100, kanske lite saktare, men minimalt.

Hur funkar det när polisen delar ut böter vid sådana här situationer, tar dom registreringsnummret eller vad? För dom sänder väl knappast iväg en polisbil efter dig för att stanna dig, varje gång någon kör för fort?
Citera
2011-05-26, 09:10
Medlem
jo, eftersom böterna är personliga, måste de ha tag i föraren personligen.

Du är helt safe.
Citera
2011-05-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tohatsu
jo, eftersom böterna är personliga, måste de ha tag i föraren personligen.

Du är helt safe.

Jaha, hade varit skönt om så är fallet. Är du helt säker? Blandar kanske ihop det med kameran som finns utmed vägarna där fotas man ju när man kör för snabbt, vilket bevisar att du har rätt.

Men hade denna polis en kollega vid sidan av vägen som väntade med sin bil, för att köra ut och stoppa dom som kört alldeles för snabbt? Eller hur funkar det egentligen?
Citera
2011-05-26, 09:30
Medlem
Mommis avatar
[quote=kraven10]Jaha, hade varit skönt om så är fallet. Är du helt säker? Blandar kanske ihop det med kameran som finns utmed vägarna där fotas man ju när man kör för snabbt, vilket bevisar att du har rätt.

Men hade denna polis en kollega vid sidan av vägen som väntade med sin bil, för att köra ut och stoppa dom som kört alldeles för snabbt? Eller hur funkar det egentligen?[/QUOT

Hade du varit observant så hade du sett att lite längre fram stod det förmodligen en polisbil. Första killen mäter hastigheten, rapporterar till kollegerna längre fram som stoppar bilen ifråga.
Mätinstrumentet har ingen kamerafunktion eller annat som kan sparas ner för framtida bevisning.
Du är trygg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in