Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-25, 22:23
Medlem
niklas12343s avatar
Hej ! då det inte fanns någon som svarade på mitt inlägg i formateringstråden så provar jag här. Problemet är att jag idag har xp men skall nu gå över till windows 7 därav formatering-install. Har en gedigen release på w ultimate och har rippat över denne på en dvd skiva, skall sedan som man normalt sett formaterar boota med skivan i startläget.

Notera att jag har varit inne i bios och lagt dvd som first startup, problemet är det som kommer nu, när jag försöker boota skivan i booten så laddas inte installen... Det som kommer upp är menyn för "felsäkert läge" där det står att det inte går att "starta windows" någonting verkar galet men jag har aldrig stött på detta problem förut...

Nån som har några ideer vore uppskattat!
Citera
2011-05-25, 22:56
Medlem
kklasens avatar
Vad menar du med
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12343
har rippat över denne på en dvd skiva

Har du bara flyttat över filerna o bränt en skiva kommer den absolut inte boota. Varför inte bara använda orginalet?
Citera
2011-05-25, 23:01
Medlem
niklas12343s avatar
Iso filen är ju bränd.

Den är redan bootbar dvs

Så jag förstår inte varför det inte går, datorn känner ju av skivan som "ledgit" så att säga
Citera
2011-05-25, 23:17
Medlem
kklasens avatar
Okej, startar andra bootbara skivor?
Annars går det ju installera W7 med usb-minne om du har ett, och om din dator kan boota från usb vill säga.
Citera
2011-05-25, 23:18
Medlem
niklas12343s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Okej, startar andra bootbara skivor?
Annars går det ju installera W7 med usb-minne om du har ett, och om din dator kan boota från usb vill säga.

Får prova med det, tack! återkommer!
Citera
2011-05-25, 23:20
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12343
Får prova med det, tack! återkommer!

Kan vara till nytta: http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/uk/Windows7-USB-DVD-tool.exe
Citera
2011-05-25, 23:50
Medlem
niklas12343s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Kan vara till nytta: http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/uk/Windows7-USB-DVD-tool.exe

Det blir samma shit där, går inte att boota utan går i felsäkert "välja meny blabla" läget där det står att fel inträffat osv.

Ta ex när jag provar boota skivan direkt i datorn så står det "den här installationsskivan är inte kompatibel med denna version av windows"

Verkar vara nåt galet redan där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in