Citat:
Ursprungligen postat av
Zawaq
Å andra sidan så har de BankID nu något de inte hade tidigare. Eller?
Vad det handlade om då och nu är att tillgång till realtidskurser kräver inloggning hos Avanza. Få av oss är dock intresserade av att vara inloggade där hela dagarna för att få tillgång till den funktionen. Jag föreslog därför att man kan dela upp sin inloggning i två delar, där en inloggningstyp gör att du kan se dina uppgifter och få realtidskurser, helst i en widget, men att om du vill göra affärer krävs inloggning med bankid. Avanza vill ju inte släppa realtidskurserna fria eftersom man betalar för dessa men det bör inte vara alltför svårt att låta kunderna få tillgång till dessa i en widget som kräver inloggning en gång.
Avanzaappen är för övrigt helt värdelös och jag använder den aldrig. Jag gör mina affärer direkt i mobilens webbläsare. Avanzas bristande förmåga att förse kunderna med relevanta tjänster gör dock att jag tvingas använda andra tjänster för kursbevakning, vilket är synd. Det vore ju en klar fördel om om den egna aktietjänsteleverantören kunde erbjuda sådana grundläggande tjänster som realtidskursbevakning mobilt.