2014-07-30, 22:58
  #937
Medlem
DeMysteriiss avatar
Finns det planer på separata företagsforum för populära USA-aktier som Apple, Google, Tesla o.s.v?
Citera
2014-07-30, 23:06
  #938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Å andra sidan så har de BankID nu något de inte hade tidigare. Eller?

Vad det handlade om då och nu är att tillgång till realtidskurser kräver inloggning hos Avanza. Få av oss är dock intresserade av att vara inloggade där hela dagarna för att få tillgång till den funktionen. Jag föreslog därför att man kan dela upp sin inloggning i två delar, där en inloggningstyp gör att du kan se dina uppgifter och få realtidskurser, helst i en widget, men att om du vill göra affärer krävs inloggning med bankid. Avanza vill ju inte släppa realtidskurserna fria eftersom man betalar för dessa men det bör inte vara alltför svårt att låta kunderna få tillgång till dessa i en widget som kräver inloggning en gång.

Avanzaappen är för övrigt helt värdelös och jag använder den aldrig. Jag gör mina affärer direkt i mobilens webbläsare. Avanzas bristande förmåga att förse kunderna med relevanta tjänster gör dock att jag tvingas använda andra tjänster för kursbevakning, vilket är synd. Det vore ju en klar fördel om om den egna aktietjänsteleverantören kunde erbjuda sådana grundläggande tjänster som realtidskursbevakning mobilt.
Citera
2014-07-31, 02:43
  #939
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad det handlade om då och nu är att tillgång till realtidskurser kräver inloggning hos Avanza. Få av oss är dock intresserade av att vara inloggade där hela dagarna för att få tillgång till den funktionen. Jag föreslog därför att man kan dela upp sin inloggning i två delar, där en inloggningstyp gör att du kan se dina uppgifter och få realtidskurser, helst i en widget, men att om du vill göra affärer krävs inloggning med bankid. Avanza vill ju inte släppa realtidskurserna fria eftersom man betalar för dessa men det bör inte vara alltför svårt att låta kunderna få tillgång till dessa i en widget som kräver inloggning en gång.

Avanzaappen är för övrigt helt värdelös och jag använder den aldrig. Jag gör mina affärer direkt i mobilens webbläsare. Avanzas bristande förmåga att förse kunderna med relevanta tjänster gör dock att jag tvingas använda andra tjänster för kursbevakning, vilket är synd. Det vore ju en klar fördel om om den egna aktietjänsteleverantören kunde erbjuda sådana grundläggande tjänster som realtidskursbevakning mobilt.
Jag håller med dig. Tycker inte det känns särskilt säkert att det enda som krävs för att köpa och sälja värdepapper är ett lösenord.
Jag vill ha möjligheten att bara kunna köpa och sälja när jag är inloggad via BankID.

Det jag menade med min tidigare kommentar var att eftersom de nu har BankID och mobilt BankID så borde det inte vara så svårt för Avanza att lägga till den funktionen vi båda efterfrågar.
Citera
2014-07-31, 08:21
  #940
Medlem
BorisJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
...
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Jag håller med dig. Tycker inte det känns särskilt säkert att det enda som krävs för att köpa och sälja värdepapper är ett lösenord.
Jag vill ha möjligheten att bara kunna köpa och sälja när jag är inloggad via BankID.

Det jag menade med min tidigare kommentar var att eftersom de nu har BankID och mobilt BankID så borde det inte vara så svårt för Avanza att lägga till den funktionen vi båda efterfrågar.
Detta är också något som jag tänkt på mycket!
Citera
2014-07-31, 09:11
  #941
Medlem
Webpage not available
...
Citera
2014-07-31, 09:14
  #942
Medlem
Vad bra man sajten är nere när man ska sälja.
Citera
2014-07-31, 09:25
  #943
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WendyL
Vad bra man sajten är nere när man ska sälja.

Hej!

Jag pratade just med vår IT-avdelning och vi ska inte ha några driftstörningar för tillfället. Vill du sälja ett värdepapper kan du alltid prata med våra mäklare och efter försäljningen så hjälper vi dig gärna med felsökning!

Du når oss snabbast på 08-562 250 00. För närvarande har vi ingen telefonkö.

För övrigt har jag inte missat de tidigare posterna riktade till oss, jag ville bara få ut det här svaret så snabbt som möjligt!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2014-07-31, 09:29
  #944
Medlem
Bara mobilen, samsung s3 stock browser, som inte kommer år sajten. Be er it avd skaffa en mob o fixa problemet det händer nästan varje dag.
Citera
2014-07-31, 09:33
  #945
Medlem
Avanza, jag vet inte om denna fråga varit uppe tidigare, men finns det planer på att ändra så att man under månadssparande kan skriva fördelningen även i kronor istället för bara i procent?
Citera
2014-07-31, 09:35
  #946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WendyL
Bara mobilen, samsung s3 stock browser, som inte kommer år sajten. Be er it avd skaffa en mob o fixa problemet det händer nästan varje dag.

Testat med en annan browser i mobilen?

Jag har fått så där nån gång då har jag slagit på flightmode och sedan slagit av det så att mobilen får ny koppling till operatören och då har det fungerat.
Citera
2014-07-31, 09:48
  #947
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WendyL
Bara mobilen, samsung s3 stock browser, som inte kommer år sajten. Be er it avd skaffa en mob o fixa problemet det händer nästan varje dag.

Jag hade samma problem på min SGS2 men efter att ha satt den i offline-läge och sedan direkt stängt av offline-läge fungerar det igen.

Lustigt nog fungerade det hela tiden i min andra telefon som kommer åt internet via en trådlös surfpunkt från min SGS2.

Det måste vara något i browsern.
Citera
2014-07-31, 10:39
  #948
Medlem
Varför är inte alla indexgrafer live? Känns riktigt dumt att man måste sitta med andra sidor uppe för att kolla index utanför Sverige..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in