2015-03-18, 22:32
Medlem
Fråga:
1.
Om jag köper sverige fond "köpdag" = samma dag.
Kommer mitt kapital förändras av dagens fond-utveckling?

2.
"Affärsdag" = samma dag. Kommer mitt kapatial förändras av dagens fond-utveckling?

3.
Kommer dessa förändringar i fondutvecklingen synas på kapitalet, när det börjar synas på avanza kontot?

Tex: jag köper för 10 000 kr. samma dag ökar fonden med 1%, Då kommer det stå 10 100 kr på mitt kapaital nästa dag på konto?
Citera
2015-03-19, 11:52
Medlem
Edit:
"2.
"Affärsdag SÄLJ" = samma dag. Kommer mitt kapatial förändras av dagens fond-utveckling?
Citera
2015-03-19, 12:02
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Fråga:
1.
Om jag köper sverige fond "köpdag" = samma dag.
Kommer mitt kapital förändras av dagens fond-utveckling?

2.
"Affärsdag" = samma dag. Kommer mitt kapatial förändras av dagens fond-utveckling?

3.
Kommer dessa förändringar i fondutvecklingen synas på kapitalet, när det börjar synas på avanza kontot?

Tex: jag köper för 10 000 kr. samma dag ökar fonden med 1%, Då kommer det stå 10 100 kr på mitt kapaital nästa dag på konto?

Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Edit:
"2.
"Affärsdag SÄLJ" = samma dag. Kommer mitt kapatial förändras av dagens fond-utveckling?
1. Nej
2. Ja (sälj)
3. Efter affärsdagens slut kommer du att ha fondandelar för 10000 kr med den kursen som samma dag stigit 1%. När affären syns på kontot räknas alla dagar efter affärsdagen.
Citera
2015-03-20, 14:06
Medlem
Försöker hitta en komplett lista på vad man kan handla inom ett ISK, men det närmaste jag hittar är:

Citat:
Du kan handla med:

Aktier, andelar i värdepappersfond eller specialfond, börshandlade fonder, certifikat, warranter, obligationer, premieobligationer, konvertibler, rätter, teckningsoptioner m.m.

Alla finansiella instrument ska handlas på en reglerad marknad eller motsvarande marknad utanför EU/ESS, till exempel NASDAQ OMX (Stockholmsbörsen), Burgundy, NGM, NYSE och NASDAQ, eller på en handelsplattform, som till exempel First North eller Aktietorget.

Någon som vet vart man kan hitta en komplett lista eller vad "m.m." innefattar?
Citera
2015-03-20, 14:23
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Försöker hitta en komplett lista på vad man kan handla inom ett ISK, men det närmaste jag hittar är:

Någon som vet vart man kan hitta en komplett lista eller vad "m.m." innefattar?

Hej!

Det ska finnas en lista på vår hemsida:

https://www.avanza.se/avanzabank/hem/konton/blanketter/isk/Placeringsreglemente_ISK.pdf

Länken ligger vid Konton/ ISK/ Regler och priser.

/Dan, Avanza
Citera
2015-03-21, 13:26
Medlem
DemocracyNows avatar
http://i.imgur.com/QecY2i5.png?1

Den gula grafen ser något buggad ut just efter den nittonde mars. Eller är det möjligtvis en oupptäckt arbitragesituation?
Citera
2015-03-22, 12:55
Medlem
framtands avatar
En irriterande sak är den ständiga påminnelsen om att "skaffa gratis avtal för utlandshandel". Jag blir smått förbannad på den där pop-upen, jag har fyllt i de där avtalen redan och krysset tar bara bort det en kort stund innan den poppar tillbaka. Den är vidrig! Som en litet litet gruskorn i ögat hela tiden. Det måste gå att ta bort den påminnelsen?
Citera
2015-03-22, 17:33
Medlem
Rubrik01s avatar
Avanza-Dan, varför är 1 % köpavgift på Brummers fonder?
Citera
2015-03-26, 09:47
Medlem
framtands avatar
Har frågat förut men nu börjar ni bli frånåkta på värdepapperslånet. Nordnet har som bäst 0.99% på 40% av portföljen mot 1.75% på 35% av portföljen hos er, ni måste väl ändå diskutera detta eller? Inte läge att flytta precis idag kanske men det börjar bli betydande skillnader.
Citera
2015-03-26, 13:48
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriget
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/444/627/8ec.jpg

Haha, vi har nykterhetskontroller på våra linjer varje vecka!

Men eftersom USA har gått över till sommartid och Sverige inte gör det förrän på söndag så kommer det tyvärr se lite tokigt ut tills dess.

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
En irriterande sak är den ständiga påminnelsen om att "skaffa gratis avtal för utlandshandel". Jag blir smått förbannad på den där pop-upen, jag har fyllt i de där avtalen redan och krysset tar bara bort det en kort stund innan den poppar tillbaka. Den är vidrig! Som en litet litet gruskorn i ögat hela tiden. Det måste gå att ta bort den påminnelsen?

Är det ett samägt konto? I annat fall låter det som en bugg. Vi gör endast kontrollen då man navigerar till värdepapper som behöver avtalen och har man fyllt i det så ska det inte dyka upp på nytt. Slå gärna en signal in till oss så hoppas jag att vi kan ordna det med en handpåläggning!

Citat:
Ursprungligen postat av Rubrik01
Avanza-Dan, varför är 1 % köpavgift på Brummers fonder?

Bra fråga! Eftersom vi inte får någon kick back från Brummers fonder så har vi löst det på så sätt att vi tar ut en köpavgift då man köper fonden. Det är helt enkelt vår enda chans till intjäning i just det fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Har frågat förut men nu börjar ni bli frånåkta på värdepapperslånet. Nordnet har som bäst 0.99% på 40% av portföljen mot 1.75% på 35% av portföljen hos er, ni måste väl ändå diskutera detta eller? Inte läge att flytta precis idag kanske men det börjar bli betydande skillnader.

Vi är i allra högsta grad medvetna om situationen. Jag vet att vår kreditavdelning har haft och kommer att ha flera mötet för att diskutera om vi ska följa upp det hela på något sätt. I dagsläget så har vi, precis som du är inne på, valt att inte genomföra några omedelbara räntesänkningar.

/Dan, Avanza
Senast redigerad av AvanzaBank 2015-03-26 kl. 13:53.
Citera
2015-03-30, 16:10
Medlem
Mina kurslarm hoppar alltid ut.
Sätter jag ett kurslarm på en aktie eller liknande så att ikonen (den lilla klockan) blir grön och kurslarmet skapats.
Går jag in någon dag eller vecka senare är ofta ikonen grå igen och det står inte att jag har något kurslarm aktiverat.

Är detta ett vanligt fel?
Citera
2015-03-30, 16:41
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruuucE
Mina kurslarm hoppar alltid ut.
Sätter jag ett kurslarm på en aktie eller liknande så att ikonen (den lilla klockan) blir grön och kurslarmet skapats.
Går jag in någon dag eller vecka senare är ofta ikonen grå igen och det står inte att jag har något kurslarm aktiverat.

Är detta ett vanligt fel?

Hej!

Det låter som att kurslarmet har triggats och att du bör ha fått ett meddelande, mail och/eller sms, om att ditt larm har utlösts. Går du in vid kurslarm och kikar på ditt larm så bör du även se vilken dag och vilken tid som larmet löst ut.

Om du inte har fått något mail/sms som rör larmet så kontrollera de uppgifter som du fyllt i under Mina sidor / Profil / Min profil.

Återkom gärna om du inte finner en förklaring till det hela!

/Dan, Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in