2021-02-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Har beställt realtidskurser för USA men är det meningen att jag själv måste reloada sidan varje gång för att få uppdatering?
Har man svensk aktie i listan eller på börskärmen så updateras kurserna hela tiden(blinkade julgran).
Samma sak när man går inte på en specifik aktie(svensk) så ser man kursern uppdateras samt orderdjup förändras, men på de amerikanska aktierna händer ingenting utan man måste ladda om sida hela tiden.

Vad betalar jag för igentligen om det inte fungerar som för svenska aktier??

Flashuppdateringar fungerar ej för amerikanska aktier, även om du har realtid. Ingen aning, man får väl kika med deras support varför det är så men är väl en teknisk anledning i guess. Ja, du behöver således reloada.

Du betalar för realtid på ditt egna amerikanska innehav, slipper 15 min delay. Även när du kikar på en specifik aktie. Orderläggningen är dock alltid realtid, oavsett om man har lagt till realtidskurser eller ej.
Citera
2021-02-01, 16:48
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Flashuppdateringar fungerar ej för amerikanska aktier, även om du har realtid. Ingen aning, man får väl kika med deras support varför det är så men är väl en teknisk anledning i guess. Ja, du behöver således reloada.

Du betalar för realtid på ditt egna amerikanska innehav, slipper 15 min delay. Även när du kikar på en specifik aktie. Orderläggningen är dock alltid realtid, oavsett om man har lagt till realtidskurser eller ej.

Tack för svar, även om det inte var svaret jag hoppades på..

Känns lite sunkigt att inte få automatisk uppdatering, realtidskurser från USA går att få gratis ifrån andra ställen, poängen är ju att man vill ha det i sitt mäklarprogram.
Har du möjligen någon koll på hur det ser ut hos Nordnet eller annat mäklare angående denna funktion?
Citera
2021-02-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Tack för svar, även om det inte var svaret jag hoppades på..

Känns lite sunkigt att inte få automatisk uppdatering, realtidskurser från USA går att få gratis ifrån andra ställen, poängen är ju att man vill ha det i sitt mäklarprogram.
Har du möjligen någon koll på hur det ser ut hos Nordnet eller annat mäklare angående denna funktion?

Tyvärr ingen aning vad som gäller hos Nordnet eller andra mäklare.
Citera
2021-02-02, 00:25
Medlem
rovmuns avatar
Hur lång tid tar det från att man köpt tills att man får det.

Alltså säg att jag går in på avanza och jag trycker köp på en USA-aktie och den är öppen mellan 15:30 och 22 då får jag upp en förslag med pris jag kan köpa för. Går det igenom direkt då eller måste jag vänta tills att det finns någon som säljer exakt rätt mängd?
Citera
2021-02-02, 07:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Hur lång tid tar det från att man köpt tills att man får det.

Alltså säg att jag går in på avanza och jag trycker köp på en USA-aktie och den är öppen mellan 15:30 och 22 då får jag upp en förslag med pris jag kan köpa för. Går det igenom direkt då eller måste jag vänta tills att det finns någon som säljer exakt rätt mängd?
Om börsen där är öppen och om du ger ett bud som någon vill sälja för, så går affären igenom direkt.
Citera
2021-02-02, 09:50
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om börsen där är öppen och om du ger ett bud som någon vill sälja för, så går affären igenom direkt.
Tack, men kan man höja eller sänka budet efter man lagt någonting?
Citera
2021-02-02, 09:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja, men jag handlar bara på Stockholmsbörsen, och där kan du justera ditt bud. Har precis justerat ett sälj på EQT.

Du klickar på ordern.
Senast redigerad av constant 2021-02-02 kl. 09:57.
Citera
2021-02-02, 09:58
Medlem
Citat:

Ja du kan justera en order i efterhand. Alternativt ta bort den och lägga en ny.
Citera
2021-02-02, 10:53
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Tyvärr ingen aning vad som gäller hos Nordnet eller andra mäklare.

Kostar pengar på Nordnet.
Senast redigerad av kato85 2021-02-02 kl. 11:01.
Citera
2021-02-02, 10:53
Medlem
Kan man se sin stoplosshistorik någonstans?
Citera
2021-02-02, 11:00
Medlem
kato85s avatar
Varför i h*lvete står silvret på +17,37% när det egentligen ska vara -2,9%
Citera
2021-02-24, 22:10
Avslutad
Försökte precis göra två direktinsättningar med trustly. Pengarna har dragits från mitt nordeakonto men ingenting har kommit in på Avanza. Var ca 30 minuter sedan nu. Vad kan detta bero på? Står ju att det ska ske direkt och aldrig varit med om att det tar sådan här tid förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in