2011-05-25, 19:19
Medlem
Hej! Jag ska beställa hem en ny klänning från företaget nelly.com, men är lite orolig om vad som menas med "fri frakt på allt och fria byten".
Menas det att om man inte är nöjd för att den är för liten/stor och vill skicka tillbaka den betyder det att man får pengarna tillbaka eller att man får byta klänning. Tillkommer det någon avgift isåfall om man vill ha pengarna tillbaka??
Tack i förväg.
Citera
2011-05-25, 19:26
Medlem
Från Nelly.com

Hur kan jag returnera eller byta en vara?
Som kund har du alltid 14 dagars returrätt och öppet köp hos nelly.com, vi följer distanshandelslagen. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som du fått varorna i. Skriv returadressen tydligt på returpåsen. Om du använder vår returadress (svarspost) behöver du inte lägga ut pengar för returfrakten utan det är bara att lägga din retur på närmaste postlåda. Vid retur debiteras du 35:- i returporto i efterskott vid returåterbetalningen. Vid byten och reklamationer bjuder vi på returportot. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Så vill du kunna spåra din retur så rekomenderar vi dig att skicka den rekat, kolla med postensserviceställe där du bor hur du gör detta.
Citera
2011-05-25, 19:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stay13
Hej! Jag ska beställa hem en ny klänning från företaget nelly.com, men är lite orolig om vad som menas med "fri frakt på allt och fria byten".
Menas det att om man inte är nöjd för att den är för liten/stor och vill skicka tillbaka den betyder det att man får pengarna tillbaka eller att man får byta klänning. Tillkommer det någon avgift isåfall om man vill ha pengarna tillbaka??
Tack i förväg.

Hittade detta på deras sida om hur returerna fungerar.

Citera
2011-05-25, 19:33
Medlem
Alltså så betalar jag 35 kr om jag vill lämna tillbaka den.
Citera
2011-05-25, 19:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stay13
Alltså så betalar jag 35 kr om jag vill lämna tillbaka den.

Japp, men byter du är det gratis.
Citera
2011-05-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Japp, men byter du är det gratis.

Tack så jätte mycket båda två för hjälpen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in