2004-10-14, 20:35
Medlem
Hej jag bara undrar ifall någon vet ifall det finns ß-blockerare som är receptfria eller någon anna medicin som fungerar ungefär på samma sätt (blodtrycks sänkande) som är receptfritt???
skulle väldigt gärna vilja veta isåfall
Citera
2004-10-14, 20:54
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linlid
Hej jag bara undrar ifall någon vet ifall det finns ß-blockerare som är receptfria eller någon anna medicin som fungerar ungefär på samma sätt (blodtrycks sänkande) som är receptfritt???
Vet faktiskt inte men du kan ju testa att gå in på apoteket och fråga
Citera
2004-10-14, 20:55
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag är ytterst skeptisk faktiskt .
Citera
2004-10-14, 21:01
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Jag är ytterst skeptisk faktiskt .

Är du bara skeptisk?
Jag är riktigt pesemistisk....
Citera
2004-10-14, 21:19
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Är du bara skeptisk?
Jag är riktigt pesemistisk....

Nej, nej tror inte på pesimism .

Åter till frågan;
tror jag inte att man kan köpa blodtrycks-sänkande medicin receptfritt .
Citera
2004-10-21, 18:52
Medlem
Grodkäftens avatar
Citat:

YES, på Malta finns en liten nätbutik som säljer naturmedel och dom har även Inderal (propanolol). Kostar ca 100 kronor för 50 stycken 40 milligrammare. Adressen då: http://hepmed.com/.
Citera
2004-10-21, 19:21
Medlem
Andans avatar
Citat:

Nej det finns inte receptfritt. Antar att du är ute efter Inderal eller något liknande. Gå till närmaste vårdcentral. Av vilken anledning ska du ha dem?
Citera
2004-10-21, 22:45
Medlem
va bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Grodkäften
YES, på Malta finns en liten nätbutik som säljer naturmedel och dom har även Inderal (propanolol). Kostar ca 100 kronor för 50 stycken 40 milligrammare. Adressen då: http://hepmed.com/.

åå precis vad jag letat efter tack så mkt! men har du beställt något därifrån någon gång? kan man betälla mediciner från andra länder? det fastnar inte i tullen lr nått sånt?
Citera
2004-10-22, 00:26
Medlem
Grodkäftens avatar
Citat:
åå precis vad jag letat efter tack så mkt! men har du beställt något därifrån någon gång? kan man betälla mediciner från andra länder? det fastnar inte i tullen lr nått sånt?

Inom EU ska gränserna vara öppna för handel. Gränskollen är således minimal.
Om Du köper narkotikaklassade grejer KAN dom fastna i tullen men risken är väldig liten. Preparat som Inderal får dom inte ta i beslag. Det är väl inte helt lagligt men å andra sida så finns inget straff heller så länge man håller sig inom EU.
Finns en massa info om införsel av läkemedel i denna tråd: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=98054
Citera
2004-10-22, 07:25
Medlem
okej!

Citat:
Ursprungligen postat av Grodkäften
Inom EU ska gränserna vara öppna för handel. Gränskollen är således minimal.
Om Du köper narkotikaklassade grejer KAN dom fastna i tullen men risken är väldig liten. Preparat som Inderal får dom inte ta i beslag. Det är väl inte helt lagligt men å andra sida så finns inget straff heller så länge man håller sig inom EU.
Finns en massa info om införsel av läkemedel i denna tråd: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=98054

Tack så Mkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in