2011-05-25, 10:45
Medlem
illegalodlares avatar
Hejsan har ett litet tips att dela med mig av Ska försöka beskriva det kort och enkelt, fråga gärna om något är otydligt.

Använder du dej av Comviq surf kostar det en viss summa till exempel 89kr/vecka för att surfa med deras usb stickor.

Comviq erbjuder även surf i mobilen gratis i en månad om man tankar med 150kr på sitt kontant kort, gäller tom sista Augusti.

Det jag gjorde var att tanka mitt sim kort med 150kr, sen sätter jag in kontant kortet i Comviq surf "dongel". (tydligen samma typ av sim kort?)

Klart, du har nu comviq surf i en månad för 150 kr

Diskutera ämnet, hur detta kan funka och om fler har gjort detta o såvidare
Citera
2011-05-25, 10:53
Medlem
kapten zooms avatar
Det ingår ju bara 6gb data under de 30 dagarna.. Fast laddar man aldrig ned nånting så kanske det räcker

EDIT: Tele2 har ju en sån där dongel för 79kr/månaden annars (http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html#) Känns som att jag missat något.. tillhör inte tele2 comviq samma bolag? :s
Senast redigerad av kapten zoom 2011-05-25 kl. 10:58.
Citera
2011-05-25, 10:57
Medlem
illegalodlares avatar
Jaha det där visste jag inte om, och nej tanka på comviq surf är inget man gör haha
Min polare tanka också 150kr på sin mobil och satte in i comviq surf, han är bara ute på internet och det räcker hur långt som hellst (kopplar även ner när han inte är vid datorn)
Citera
2011-05-25, 11:01
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illegalodlare
Jaha det där visste jag inte om, och nej tanka på comviq surf är inget man gör haha
Min polare tanka också 150kr på sin mobil och satte in i comviq surf, han är bara ute på internet och det räcker hur långt som hellst (kopplar även ner när han inte är vid datorn)
Visst det funkar ju Det är bara ens egna behov som sätter gränsen egentligen. Men så fort man börjar ladda tunga hemsidor så springer mb'sen iväg
Citera
2011-05-25, 11:05
Medlem
illegalodlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
Visst det funkar ju Det är bara ens egna behov som sätter gränsen egentligen. Men så fort man börjar ladda tunga hemsidor så springer mb'sen iväg

Haha jo dem gör ju det... men som du sa det är ju upp till ens egna behov har du prövat denna metod själv ?
Citera
2011-05-25, 11:08
Medlem
Jokk44s avatar
Citat:
tillhör inte tele2 comviq samma bolag? :s

Tele2 äger comviq men kör de under eget varumärke när det gäller kontantkort.
Citera
2011-05-25, 11:10
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Haha jo dem gör ju det... men som du sa det är ju upp till ens egna behov har du prövat denna metod själv ?
Nej faktiskt inte, men jag menar, om du väljer att inte ladda ned film o musik så kanske det räcker till! Jag har svårt att uppskatta hur mycket data det skulle gå åt på en månad för att bara surfa.

Däremot fyller jag på mitt kontantkort med +150 så jag får surfen till telefonen. Där har det alltid räckt till hela månaden ut. Men så gör jag inte så mycket där heller... Kollar nyhetssidor, googlar osv
Citera
2011-05-25, 11:14
Medlem
Sluberts avatar
Jobbar på tele2 kundservice, och det fungerar Men efter 6gb som du har så kostar det efter de, 15 kr/MB, så då blir det dyrt, räcker med att gå in på aftohorans start sida så är du uppe i typ tre MB

Comviq är ett dotterbolag till tele2, lika som halebop är ett dotterbolag till telia.

Kind Regards
Mr. S
Citera
2011-05-25, 11:26
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slubert
Jobbar på tele2 kundservice, och det fungerar Men efter 6gb som du har så kostar det efter de, 15 kr/MB, så då blir det dyrt, räcker med att gå in på aftohorans start sida så är du uppe i typ tre MB

Comviq är ett dotterbolag till tele2, lika som halebop är ett dotterbolag till telia.

Kind Regards
Mr. S
Hah det är en ganska saftig summa efter 6bg! Får man veta när man börjar närma sig 6gb på nått sett eller är det upp till än själv? Lite surt om man skulle göra slut på dem och sen ha sina rss-feed osv som o ständigt updatera mailen o vädret. Blir snabbt några extra MB
Citera
2011-05-25, 12:59
Medlem
Sluberts avatar
Citat:
Hah det är en ganska saftig summa efter 6bg! Får man veta när man börjar närma sig 6gb på nått sett eller är det upp till än själv? Lite surt om man skulle göra slut på dem och sen ha sina rss-feed osv som o ständigt updatera mailen o vädret. Blir snabbt några extra MB

Du ska få ett sms där det står att du börjar närma dig slutet av 6 GB, och då kan du ringa in till kundtjänst (0200-252525) så kan du fixa extra surf som det kallas för 99:-, så får du 5 GB extra.
Citera
2011-05-26, 13:05
Medlem
illegalodlares avatar
Comviq är kanon helt enkelt hehe Hur kommer det sig att dem inte valt att använda olika typer av kort till mobil och deras dongel ? För om alla gör detta borde väll de leda till förlust om ingen köper surf utan tankar på mobieln ? efter som totala summan blir ju mindre eller har jag fattat det fel ?
Citera
2011-05-26, 16:45
Medlem
Sluberts avatar
Citat:
Comviq är kanon helt enkelt hehe Hur kommer det sig att dem inte valt att använda olika typer av kort till mobil och deras dongel ? För om alla gör detta borde väll de leda till förlust om ingen köper surf utan tankar på mobieln ? efter som totala summan blir ju mindre eller har jag fattat det fel ?

Både telefon och dongel är ju ett SIM-kort,(såvidare man inte har iPhone för den har du microSIM i) så det skulle ju kosta mer för företaget för att ta fram nya kort. Det man skulle kunna göra är att man använder sig utav microSIM istället för ett vanligt SIM-kort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in