2011-05-25, 09:18
Medlem
Hegamons avatar
Finns ingen gata med vanlig 24-timmarsparkering. Vill kunna stå dagtid utan avgifter. Möjligt?
Stockholm centralt eller gångavstånd till centrum.
Citera
2011-05-25, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Finns ingen gata med vanlig 24-timmarsparkering. Vill kunna stå dagtid utan avgifter. Möjligt?
Stockholm centralt eller gångavstånd till centrum.

Och vad är "Centrum" för dig....?
Citera
2011-05-25, 10:33
Medlem
Dunkenkorvas avatar
Det är princip omöjligt att parkera gratis i centrala Stockholm.

Om du har "gångavstånd" till centrum så räknas det till centrala Stockholm.

Var kommer du ifrån, alltså från vilket håll när du kommer mot Stockholm?
Det jag kan tänka mig är att du parkerar en bit utanför stan och tar tuben eller pendeln in till centrum.

Lättast är ändå att ta kostnaden och parkera i ett garage! De få gånger jag har bilen in till centrum är det så jag gör, det kostar en slant men vill man hem fort och vill ha nära till bilen så är det bekvämt.
Citera
2011-05-25, 12:26
Bannlyst
Centrum för dig är T-centralen eller vadå? Var lite tydlig med var du avser med centrum, tack.
Citera
2011-05-25, 14:08
Medlem
DioPerdonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Centrum för dig är T-centralen eller vadå? Var lite tydlig med var du avser med centrum, tack.

Antar att han menar runt centralen/tcenttralen
Citera
2011-05-25, 18:31
Medlem
PorreHattyrs avatar
Lilla gubben, ALLA parkeringsbara ytor innanför tullarna är avgiftsbelagda minst 9-17. Och nu räknar vi inte privata parkeringsplatser.
Citera
2011-05-25, 21:13
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorreHattyr
Lilla gubben, ALLA parkeringsbara ytor innanför tullarna är avgiftsbelagda minst 9-17. Och nu räknar vi inte privata parkeringsplatser.

Okej det ser ut så. Ibland finns det enstaka gator som gatugubbarna glömt bort. I Malmö finns det en vägstrecka längs en järnväg som inte är avgiftsbelagd. Likande finns inte i Storstan? Nej tydligen inte !!
Citera
2011-05-25, 21:57
Medlem
Dunkenkorvas avatar
Citat:
Okej det ser ut så. Ibland finns det enstaka gator som gatugubbarna glömt bort. I Malmö finns det en vägstrecka längs en järnväg som inte är avgiftsbelagd. Likande finns inte i Storstan? Nej tydligen inte !!

I Stockholm är varenda liten skitgränd synad med lupp. Alla gator verkar ha sin egen lilla skyltgestapo, vilket medför att det inte finns så mycket som en kvadratmeter till övers.
Citera
2011-05-25, 23:06
Medlem
Mulas avatar
Citat:

Nej, det gör det inte. Du kan vara 100% säker på att många redan haft samma ideer och nagelfarit varenda liten gatstump inne i stan. Det finns inga "bortglömda" hörn kvar.
Vill du parkera utan att betala är det bästa att ställa bilen i någon närförort, tex Alvik och ta tunnelbanan in. Det finns såvitt jag vet bara en enda avgiftsfri gata innanför tullarna och det är Bergiusvägen, som förövrigt redan nämnts i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in