Citat:
Ursprungligen postat av Retwa
Hon mår ok. Vet inte hur många mg xanoren var på men hon hade inte druckit.

Nu har jag ny medicin, topimax. Mot epelpsi och med triangel enligt fass, är det bara att kasta dem eller kan man flumma eller behöva dem nån gång?
Hon är väl knappast helt ok nu, efter den dosen, eller? Hur gick det, kom hon till sjukhuset eller? Käkade själv upp alla mina piller en gång, syftet var inte att ta livet av mig. Mer för att jag hade sån djävulsk ångest och inget hjälpte. Ringde själv ambulansen när jag började få hallucinationer o yrsel. På sjukhuset konstaterades att jag hade dödligt högt blodtryck (ca 300/210), och fick ligga på IVA i två dygn. Efter det fick jag bensodiazepiner mot min ångest, som hjälpte bra. Men, det är tragiskt att det ibland ska till sånt för att få rätt behandling. Nej, nu kom jag lite OT.
Vad gäller Topimax, så tror jag inte det är något kul, används mot epilepsi. Så fort det är en röd varningstriangel på en medicin, så tror folk att det går att knarka på (ursäkta, jag menar inte dig

). Men oftast betyder det bara att man blir trött o dåsig, och i många fall är det ingen behaglig dåsighet.
Kanske någon lagt märke till det inte finns varnigstrianglar på vare sig neuroleptika eller antidepressiva. Trots att t.ex Nozinan, Hibernal eller Haldol kan däcka en person mycket enklare än t.ex Rohypnol. Och som disskuteras i en annan aktuell tråd,
Remeron, där är ingen varningstriangel på dom! Detta för att inte "skrämma upp" folk, som redan är deprimerade

.