• 1
  • 2
2004-10-15, 18:40
Bannlyst
Primperan är ett derivat utav prokainamid och skrivs oftast ut mot migrän och i samband med morfintabletter till patienter som beräknas använda morfinet under en lång period, exempelvis vid cancersmärta.
Att det är triangel på dem är för att det ger biverkningen trötthet

Upptrappningen utav doseringen på morfin går ganska fort, och vid en dagsdos på 60mg 4ggr dagligen så är toalettbesöken en ytterst plågsam upplevelse
Citera
2004-10-15, 20:11
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somniferum
Primperan är ett derivat utav prokainamid och skrivs oftast ut mot migrän och i samband med morfintabletter till patienter som beräknas använda morfinet under en lång period, exempelvis vid cancersmärta.
Att det är triangel på dem är för att det ger biverkningen trötthet

Upptrappningen utav doseringen på morfin går ganska fort, och vid en dagsdos på 60mg 4ggr dagligen så är toalettbesöken en ytterst plågsam upplevelse

Åt 4 kommer för modligen skita på mig asså tog även tjack förut och det brukar puttrig i magen av (förmodligen för att jag äter fel och för lite av).

Fan, vad det för bajsfixerad jävla idiot som lagt går lägger sånt i brevlåda.

Det var ett stolpiller med också som jag stoppa upp i arslet i morse, tänkte att det var codein eller moffe men det var säkert bara alvedon eller nåt.

Ny fråga

Var nyss hos en vän som ätit 60 xanor depot och 40 7 mg imovan (sa hon iaf) jag ringde 112. Vet inte om jag gjorde rätt? Är det fara för att dö vid såna doser för en som inte har benzo tollerans.
Imovanen borde inte va så farlig men xanoren vet jag inte?
Citera
2004-10-15, 21:30
Citat:
Ursprungligen postat av Retwa
Ny fråga

Var nyss hos en vän som ätit 60 xanor depot och 40 7 mg imovan (sa hon iaf) jag ringde 112. Vet inte om jag gjorde rätt? Är det fara för att dö vid såna doser för en som inte har benzo tollerans.
Imovanen borde inte va så farlig men xanoren vet jag inte?
Jo, du gjorde nog rätt! Det var ganska så rejäla doser, Xanoren var de på 0,5, 1, 2 eller 3 mg? 25-50 mg har givit dödlig intoxikation, iof. i kombination med alkohol.
Citera
2004-10-15, 21:32
Bannlyst
Var det en vän så gjorde du helt rätt.

MVH/ M.
Citera
2004-10-15, 23:07
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somniferum
Var det en vän så gjorde du helt rätt.

MVH/ M.

Hon mår ok. Vet inte hur många mg xanoren var på men hon hade inte druckit.

Nu har jag ny medicin, topimax. Mot epelpsi och med triangel enligt fass, är det bara att kasta dem eller kan man flumma eller behöva dem nån gång?
Citera
2004-10-16, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av Retwa
Hon mår ok. Vet inte hur många mg xanoren var på men hon hade inte druckit.

Nu har jag ny medicin, topimax. Mot epelpsi och med triangel enligt fass, är det bara att kasta dem eller kan man flumma eller behöva dem nån gång?
Hon är väl knappast helt ok nu, efter den dosen, eller? Hur gick det, kom hon till sjukhuset eller? Käkade själv upp alla mina piller en gång, syftet var inte att ta livet av mig. Mer för att jag hade sån djävulsk ångest och inget hjälpte. Ringde själv ambulansen när jag började få hallucinationer o yrsel. På sjukhuset konstaterades att jag hade dödligt högt blodtryck (ca 300/210), och fick ligga på IVA i två dygn. Efter det fick jag bensodiazepiner mot min ångest, som hjälpte bra. Men, det är tragiskt att det ibland ska till sånt för att få rätt behandling. Nej, nu kom jag lite OT.

Vad gäller Topimax, så tror jag inte det är något kul, används mot epilepsi. Så fort det är en röd varningstriangel på en medicin, så tror folk att det går att knarka på (ursäkta, jag menar inte dig ). Men oftast betyder det bara att man blir trött o dåsig, och i många fall är det ingen behaglig dåsighet.

Kanske någon lagt märke till det inte finns varnigstrianglar på vare sig neuroleptika eller antidepressiva. Trots att t.ex Nozinan, Hibernal eller Haldol kan däcka en person mycket enklare än t.ex Rohypnol. Och som disskuteras i en annan aktuell tråd, Remeron, där är ingen varningstriangel på dom! Detta för att inte "skrämma upp" folk, som redan är deprimerade .
Citera
2004-10-18, 19:44
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Hon är väl knappast helt ok nu, efter den dosen, eller? Hur gick det, kom hon till sjukhuset eller? Käkade själv upp alla mina piller en gång, syftet var inte att ta livet av mig. Mer för att jag hade sån djävulsk ångest och inget hjälpte. Ringde själv ambulansen när jag började få hallucinationer o yrsel. På sjukhuset konstaterades att jag hade dödligt högt blodtryck (ca 300/210), och fick ligga på IVA i två dygn. Efter det fick jag bensodiazepiner mot min ångest, som hjälpte bra. Men, det är tragiskt att det ibland ska till sånt för att få rätt behandling. Nej, nu kom jag lite OT.

Vad gäller Topimax, så tror jag inte det är något kul, används mot epilepsi. Så fort det är en röd varningstriangel på en medicin, så tror folk att det går att knarka på (ursäkta, jag menar inte dig ). Men oftast betyder det bara att man blir trött o dåsig, och i många fall är det ingen behaglig dåsighet.

Kanske någon lagt märke till det inte finns varnigstrianglar på vare sig neuroleptika eller antidepressiva. Trots att t.ex Nozinan, Hibernal eller Haldol kan däcka en person mycket enklare än t.ex Rohypnol. Och som disskuteras i en annan aktuell tråd, Remeron, där är ingen varningstriangel på dom! Detta för att inte "skrämma upp" folk, som redan är deprimerade .

När jag kom dit hade hon tydligen sovit jävligt länge innan så effekten kunde väl knappast öka, men det hon var för borta för att förklara hur det låg till då. Tanken var självmord, pga manodepressivitet, tjackavtändning och att hon inte får träffa sina barn.

Hon är ok fysisiskt men inte psykiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in