• 1
  • 2
2011-05-25, 09:40
Medlem
Tomillidoms avatar
Du kan söka AktivitetsStöd - ca 4000 i månaden.
Inte mycket, men bättre än ingenting
Citera
2011-05-25, 09:45
Medlem
Hampsishs avatar
Det kan vara mycket om man aldrig jobbat förrut
Citera
2011-05-25, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Du kan söka AktivitetsStöd - ca 4000 i månaden.
Inte mycket, men bättre än ingenting
Kollade på deras hemsida att det inte gick att söka det utan man får det automatiskt. Jag tror dock man måste vara medlem på arbetsföemedlingen ändå... eller har du själv aktivitetstöd?
Citera
2011-05-25, 14:26
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara.e
Kollade på deras hemsida att det inte gick att söka det utan man får det automatiskt. Jag tror dock man måste vara medlem på arbetsföemedlingen ändå... eller har du själv aktivitetstöd?
Jag jobbar ju nu, men har projektanställning till sista maj, då jag skall skriva in mig igen och få aktivitetstöd medans jag aktivt skall söka nytt jobb.
Du måste vara inskriven i arbs.förm. i tror det är ca 3 månader. Efter det så har du all rätt att ta del av AktivitetsStöd.
Kontakta dem istället och kontrollera så jag inte sitter o säger fel till dig nu
Lycka till
// T
Citera
2011-05-25, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Jag jobbar ju nu, men har projektanställning till sista maj, då jag skall skriva in mig igen och få aktivitetstöd medans jag aktivt skall söka nytt jobb.
Du måste vara inskriven i arbs.förm. i tror det är ca 3 månader. Efter det så har du all rätt att ta del av AktivitetsStöd.
Kontakta dem istället och kontrollera så jag inte sitter o säger fel till dig nu
Lycka till
// T

Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2011-05-25, 21:07
Medlem
Citat:

Ganska säker på att du måste vara inskriven och gå på heltid i af:s åtgärder för att få aktivitetsstöd och några 4000kr/mån får du nog inte heller. Är du under 30år får du 135kr/vardag och över 30år, 177kr/vardag.
Citera
2011-05-25, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Ganska säker på att du måste vara inskriven och gå på heltid i af:s åtgärder för att få aktivitetsstöd och några 4000kr/mån får du nog inte heller. Är du under 30år får du 135kr/vardag och över 30år, 177kr/vardag.

ok, vad menar d med af's åtgärder? Har du själv haft aktivitetstöd?
Citera
2011-05-25, 22:21
Medlem
stordrulens avatar
Har du inte arbetat och betalat in pengar så du kan få Akassa så är det ett aktivitetsbidrag du kan få.

Det kan du få om du varit inskriven på arbetsförmedlingen i 3månader utan att ha fått ett arbete.

Det ligger på ca.2800kr per månad.
Citera
2011-05-25, 22:22
Medlem
stordrulens avatar
Citat:
ok, vad menar d med af's åtgärder? Har du själv haft aktivitetstöd?

Det stämmer det han skriver.

Åtgärder = jobbmässor, mötet, cvkurs, andra kurser, jobbdagar och allt annat skit dom hittar på.
Går du inte på dem så anses du inte vara arbetssökande och du får inga pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in