Citat:
Ursprungligen postat av mashed
Jag har varit med om något otroligt konstigt under de senaste året och jag tänkte se ifall någon här vet vad som händer. Bland annat:
Ibland ringer det människor till mig och söker en tant med ett visst namn. Personerna hävdar alltid att de ringt en fast telefon, typ "25 15 23" eller något sådant, medans jag har ett MOBILNUMMER med HELT andra siffror. Jag talar om att de ringt fel och lägger på, men när de försöker ringa upp samma nummer igen kopplas de till mig, tills jag ber dem ringa igen om 1 minut medans jag stänger av min telefon.
För ett tag sen ringde det flera personer och ville beställa motorcykeldelar. De hävdade att de ringt en motorcykelaffär med ett nummer som också är HELT andra siffror än mitt nummer.
Så, jag vet att det inte är någon som jävlas, utan det förmodligen är något fel på nätet. Jag har ringt min operatör men de har nollkoll. Någon med insikt som kan säga något om detta?
En möjlig förklaring kan vara att nån vidarekopplat ett fastnummer till sin mobil, men lyckats knappa in nån siffra fel.