2011-05-25, 13:07
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datorhell
Varför ska folk snacka om nudlar hela tiden när de ska äta billigt. Nudlar är förfan inte billigt. Det är bara ett jävla ordspråk "leva på nudlar", det är inte billigt. Som att säga att man inte ska stoppa huvudet i sanden som en struts, strutsar stoppar för fan inte huvudet i sanden.

Är det inte billigt med nudlar ? I vilken grotta bor du egentligen ? Du kan ju testa och leva på nudlar i en månad och sen endast oxfilé en annan månad och se vad som kostar mest.
2011-05-25, 13:59
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Är det inte billigt med nudlar ? I vilken grotta bor du egentligen ? Du kan ju testa och leva på nudlar i en månad och sen endast oxfilé en annan månad och se vad som kostar mest.
Ja eller så köper man 10 kilo pasta och ett paket buljongtärningar (om du nu vill käka det som nudelsoppa) så kommer du undan betydligt mättare och betydligt billigare. Oxfiléliknelsen visar ganska tydligt hur korkad du är.

EDIT: Med en budget på 200 spänn kommer du tillochmed kunna käka oxfilé till din pasta åtminstone två dagar i månaden. Nöjer man sig med portioner lika små som ett nudelpaket så kan du multiplicera de dagarna ett par gånger.

Gnagare alltså...
Senast redigerad av Grodaifickan 2011-05-25 kl. 14:02.
2011-05-25, 14:03
Medlem
Ett annat billigt (och nyttigare) alternativ är bönor och/eller linser och lök, lägg till lite morötter och vitkål och det går att göra mycket för en billig penning.
2011-05-25, 14:34
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Pengarna skiter jag i, det skulle mest vara en rolig grej om man klara sig på ~200 kr. Potatis är inge gott

Testa den du

Jag har sett bilder på din mat, det ser ju ut som något katten har spytt upp flera gånger om. Och lycka till med det andra hon ska hjälpa dig med! Du verkar vara en snuskgubbe
Det är absolut inget fel på den färdiglagade mat hon bär hit till mig och förut var det en ful gammal gubbe som gjorde det. Att jag får vissa tankar när hon kommer med mat är det väl inget snuskigt med? Idag har jag fläskkorv, senapssås o potatis. Lägger upp en bild på det lite senare.
2011-05-25, 14:43
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Ja eller så köper man 10 kilo pasta och ett paket buljongtärningar (om du nu vill käka det som nudelsoppa) så kommer du undan betydligt mättare och betydligt billigare. Oxfiléliknelsen visar ganska tydligt hur korkad du är.

EDIT: Med en budget på 200 spänn kommer du tillochmed kunna käka oxfilé till din pasta åtminstone två dagar i månaden. Nöjer man sig med portioner lika små som ett nudelpaket så kan du multiplicera de dagarna ett par gånger.

Gnagare alltså...

Eller så håller vi oss till ämnet som nu va nudlar och inget annat.

Julgranar alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av Frostfjaril
Ett annat billigt (och nyttigare) alternativ är bönor och/eller linser och lök, lägg till lite morötter och vitkål och det går att göra mycket för en billig penning.

Bönor,linser och vitkål kan vara det värsta jag vet men tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det är absolut inget fel på den färdiglagade mat hon bär hit till mig och förut var det en ful gammal gubbe som gjorde det. Att jag får vissa tankar när hon kommer med mat är det väl inget snuskigt med? Idag har jag fläskkorv, senapssås o potatis. Lägger upp en bild på det lite senare.
Jo det ser äckligt ut. Men fråga henne rakt ut om hon vill ta dig på kuken Svaret kommer bli Ja och du kommer få mycket mer mat i dina lådor i fortsättningen
2011-05-25, 15:01
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Eller så håller vi oss till ämnet som nu va nudlar och inget annat.

Julgranar alltså...

Ja det är väl lika bra att droppa diskussionen så du slipper göra bort dig ännu mer.

Men om vi går till topic så ja, nog kan du leva på två paket nudlar om dagen i en månad. Du kommer dock må skit, gå runt och vara ashungrig konstant och sen är ju frågan om du tycker det är värt att bli ännu räkigare än vad du redan är?

Slutligen kan man ju fråga sig vem det är som är julgranen här.
2011-05-25, 15:49
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Ja det är väl lika bra att droppa diskussionen så du slipper göra bort dig ännu mer.

Men om vi går till topic så ja, nog kan du leva på två paket nudlar om dagen i en månad. Du kommer dock må skit, gå runt och vara ashungrig konstant och sen är ju frågan om du tycker det är värt att bli ännu räkigare än vad du redan är?

Slutligen kan man ju fråga sig vem det är som är julgranen här.

Undra vem som gör bort sig ? Så nu har vi hört din åsikt, gå tillbaka till data-forumet eller något annat nördigt.

Fråga på du, mitt svar är stående.
2011-05-25, 15:56
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Undra vem som gör bort sig ? Så nu har vi hört din åsikt, gå tillbaka till data-forumet eller något annat nördigt.

Det är väl självklart att du överlever på nudlar i en månad. Vad vissa menar med att nudlar egentligen inte är så billigt är på grund av det ringa innehållet i nudelpåsarna. Ett storpack med pasta kostar väl egentligen lika mycket eller mindre på per kg.

Visst, att ha en månadsbudget på ~200 kronor är ett intressant projekt men att leva på nudlar låter inget spännande. Försök istället att variera din kost så mycket som möjligt för den budgeten så blir det intressantare. Som någon sade är lök och potatis billigt, men om du inte gillade potatis kanske du tycker om någon annan rotfrukt?
2011-05-25, 15:58
Bannlyst
Citat:

Haha gråter du nu?
2011-05-25, 16:08
Medlem
reloads avatar
Det går att käka nudlar i 1 månad
en kompis ville till usa för en massa år sen typ i början på 90 talet
(jag tror att han köpte dom där billiga på willys som man har nån krydda med i , vet inte om dom finns kvar ? )
För att spara pengar så käkade han nudlar i 2 månader tror jag det var till och med att det var
hur som helst det gick inte så bra , han fick diabetes efter detta och nån usa resa blev det aldrig .
Senast redigerad av reload 2011-05-25 kl. 16:13.
2011-05-25, 16:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Pengarna skiter jag i, det skulle mest vara en rolig grej om man klara sig på ~200 kr. Potatis är inge gott

Det där går inte ihop. Återigen ,nudlar är inte särskilt billigt. Har man 5 kronor och behöver handla en "maträtt" har man inget annat val än nudlar men det gör det inte till den billigaste maten du kan hitta för det.
Kollade kilopriset för euroshoppers nudlar sist jag var på ica och det låg på runt 36 kronor har jag för mig. Det fanns annan pasta för runt 10 kronor kilot, iofs får man en påse buljong när man köper nudlar men för mellanskillnaden kan man köpa massvis med buljongtärningar och annat för att piffa upp pastan.
Kolla om du klarar av att leva på en väldigt lite summa pengar i stället om du är sugen på ett experiment.
2011-05-25, 16:40
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:

Om det är viktigt för dig att veta så kan ju resten av alla som skriver i den här tråden bara lägga till en extra rad i sina inlägg om vem de tycker det är som gör bort sig i den här tråden. Som en kul grej liksom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in