2004-10-16, 00:51
Medlem
XeroXs avatar
Kast med liten boll var ju bara för de tjocka barnen. 60 meter var statusgrenen där jag gick. Sprang för övrigt på 8.96 i sexan.
Citera
2004-10-16, 12:53
Medlem
jag var en riktig atlet på mellanstadiet, vann 60 meter och längdhopp...detta var innan jag blev sjuk och stannade i växten på högstadiet

Citat:
Själv så vet jag att jag kastade över 70 meter i 6:an.

haha, visst..visst i mitt plugg hade vi riktigt bra kastare, de kom runt 50 meter minns jag, 70 låter som ren lögn
Citera
2004-10-16, 12:57
Medlem
Balkongståarns avatar
I min mellanstadieskola hade vi en bollplan med ett högt staket runt. Planen var ca 40 meter lång. Den kille som inte klarade att kasta så bollen for in i staketet på andra sidan blev retad som fan. Jag var usel på att springa och hoppa, men kastade väldigt långt. Det gör jag fortfarande.
Citera
2004-10-16, 13:01
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
haha, visst..visst i mitt plugg hade vi riktigt bra kastare, de kom runt 50 meter minns jag, 70 låter som ren lögn

Helt klart, 70 meter låter lite väl. Möjligtvis kunde man dra iväg en sten i lagom storlek runt 70-80 meter, men inte den där bollen.
Citera
2004-10-16, 14:27
Bannlyst
Eftersom att alla ljuger så....

150 meter.

Ärligt: Har fått ett kast över 30 meter nån gång. Jag suger på kast med liten boll. Jag har ingen teknik..
Citera
2004-10-16, 14:38
Medlem
Deer-Hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Nepp ljuger inte, förstår inte vad jag skulle få ut av att ljuga här. Jag har alltid kastat långt och gör det fortfarande.
Citera
2004-10-16, 14:49
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deer-Hunter
Kast med liten boll tycker jag va den roligaste "grenen" när det var idrott i skolan, för då vann jag alltid. Tycker det är synd att en sån fysisktkrävande gren försvinner efter mellanstadiet. Det borde vara en OS-gren!! jaja skitsamma hur långt kastade ni när ni gick i mellanstadiet? Själv så vet jag att jag kastade över 70 meter i 6:an.

Fyskiskt krävande gren? Tränade du 3 pass om dagen, 7 dagar i veckan? Blev du fullständigt utmattad efter några kasst? Osv...

Tror det handlar väldigt mycket om teknik, liksom i spjutkastning. Visst, lite styrka krävs också. Jag har sett väldigt många starka människor kasta som fjollor, så tekniken är helt klart övervägande!

70 meter låter fortfarande lite långt (dock inte orimligt) för att vara i 6:e klass. Vi hade några (bland annat jag), som kastade mellan 50-55 meter. Ärligt talat så tror jag inte att jag skulle få iväg bolluslingen längre idag.

Lite träning i "sporten" fick man dock under vinterhalvåret, då man kastade snöbollar på varandra. Det var dock lite svårt att pricka på 70 meter.
Citera
2004-10-16, 22:44
Medlem
SJälv låg jag nog närme 60 meter än 70, men kommer ihåg att jag vann alltid. Har alltid varit längre än alla andra "ungar" om nu det kan ha någon betydelse. Har alltid haft lätt för kastgrenar. Vann spjutkastning 7-8-9 o 3 i kula i nian. Kastade 69.6x i spjut i nian..=) Har ett diplom här nånstans. Tror t.om att det va skolrekord. Sen sprang jag 6.70 på hundra meter..eller inte. Har aldrig varit direkt snabb, men kasta kan jag =)
Citera
2004-10-17, 03:12
Medlem
idagoas avatar
Jag tyckte också de va roligt att kasta iväg små bollar när jag var
ung. Den sista bollen jag slängde iväg har fan inte landat än!!!
E de nån som har hört dunsen än ??????????
Citera
2004-10-17, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idagoa

d kankje va förr at du kassta i veg denn för 2 sekkundär senn!! he! he! he!

Allvarligt talat - kan inte alla vara ärliga? Tror inte jag sett någon i denna tråden som varit ärlig. Ni ljuger alla! Varför var alla bäst i klassen? Sammanträffande? Nej, tror inte det.

Jag kan säga utan att skämmas: Jag SUGER på liten bollfan. 30 meter kanske jag kan dra iväg den lilla fittan.
Citera
2004-10-17, 09:54
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagoa

Bäst du passar dig så du inte får bolljävulen i bakhuvudet snart!

Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Allvarligt talat - kan inte alla vara ärliga? Tror inte jag sett någon i denna tråden som varit ärlig. Ni ljuger alla! Varför var alla bäst i klassen? Sammanträffande? Nej, tror inte det.

Jag kan säga utan att skämmas: Jag SUGER på liten bollfan. 30 meter kanske jag kan dra iväg den lilla fittan.

Måste alla ljuga bara för att du kastar som en tjej?
Citera
2004-10-17, 11:57
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
d kankje va förr at du kassta i veg denn för 2 sekkundär senn!! he! he! he!

Jodu, visst har jag varit ärlig. Jag vann vårt lilla BIP-test när jag gick i åttan (nian?).
Jag var givetvis helt jävla värdelös på matta, redskap etcetera, men det skriver man ju såklart inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in