2011-05-24, 20:57
Medlem
Vet inte om jag postar denna fel men är så förbannad.

När jag ringde och sa upp mitt mobila bredband på telefonen så sa support killen att han skulle stänga av 3g tjänsten och att jag inte skulle kunna använda mig utav internet.

Nu har jag fått en räkning på 5k +

Vad i helvete ska jag göra ??!?! Jag trodde fortfarande min internet tid var kvar eftersom 3g ikonen aldrig försvann
Citera
2011-05-24, 20:59
Medlem
wgets avatar
Ring och förklara.
Citera
2011-05-24, 21:00
Medlem
skolmatsals avatar
Är man dum får plånboken lida. Lycka till att få den räkningen avskriven...
Vad du ska göra? Betala och lär dig till nästa gång.
Citera
2011-05-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Är man dum får plånboken lida. Lycka till att få den räkningen avskriven...
Vad du ska göra? Betala och lär dig till nästa gång.

Är man dum ? Det var ju den där jävla kundtjänst killen som sa att jag inte kunde använda internet. Att jag skulle märka av när det la ner. Har inte märkt ett skit fan tror du ?
Citera
2011-05-24, 21:07
Medlem
skolmatsals avatar
Du menar att kundtjänstkillen sa att han skulle spärra internet för dig? Eller sa han att han skulle avsluta ditt 3g-abonnemang? Tänk efter noga för det är avgörande för hur du går vidare.

Oavsett vad så har du använt tjänsten och bör således betala för det.
Citera
2011-05-24, 21:12
Medlem
Citat:
Du menar att kundtjänstkillen sa att han skulle spärra internet för dig? Eller sa han att han skulle avsluta ditt 3g-abonnemang? Tänk efter noga för det är avgörande för hur du går vidare.

Han sa till mig att han skulle avsluta mitt 3g abonnemang och att det inte skulle vara som vanligt att surfa på internet efter som då måste jag göra nya tjänster osv.

Jo jag använde rtjänsten eftersom allting var precis som vanligt
Citera
2011-05-24, 21:26
Medlem
annanmedlems avatar
Tele2 suger. Transcom eller vilka det nu är de använder med.

* Universal 18 eller 57
alternativt
* Alltele Mobil Hem eller Alla klurar jag på.
Citera
2011-05-24, 21:30
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:

Jag är ju inte insatt men det kan ju ha varit så att han hade ett abbonemang där han hade någon slags surf och slog av det, vilket väl inte borde begränsa surfförmågan utan bara göra att man får betala för den, men vad vet jag.

Det som har hänt isf är väl att han kanske trodde att surfningen gällde tills han fick någon indikation på att den inte gällde längre. I det här fallet kanske han trodde att 3G betydde "surf" och inte "annat datanät", eller så kanske han trodde att han inte skulle kunna surfa alls när det var avslutat men fick ett abbonemang där man betalar / MB istället och inte har någon fast/fri surf och därför failade något katastrofalt.

Rimligtvis borde de ju kunnat bjuda på det och ta betalt för "fri surf" för den här tiden istället men det kommer de ju inte göra för de är ju tele2. Fail.
Citera
2011-05-24, 22:01
Medlem
SparkMans avatar
Skaffa ett kontantkort så slipper du dyra 3g räkningar.

När pengarna är slut är det bara att fylla på det du känner att du behöver. Andra alternativet är att inte surfa mer än nödvändigt på mobilen och ladda ner appar som kräver konstant internetanslutning. Då skenar kostnaderna iväg direkt.
Citera
2011-05-24, 22:30
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTO
Vad i helvete ska jag göra ??!?!

Kontakta aftonbladet.

https://www.flashback.org/t498007p305 behöver påfyllning.
Citera
2011-05-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CTO
Vad i helvete ska jag göra ??!?! Jag trodde fortfarande min internet tid var kvar eftersom 3g ikonen aldrig försvann

Vad väntade du på? En NMT-symbol?

Det är alltid dumt att nyttja en tjänst man sagt upp och det bästa du kan göra är nog att betala, god tro kan du knappast hävda förutsatt att du vill vara ärlig.
Senast redigerad av Magban 2011-05-24 kl. 22:45.
Citera
2011-05-25, 14:28
Medlem
Hemulis avatar
Mobilt bredband i telefonen ???

Du menar Surf i telefonen?

Gällde det surf i mobilen har du en månads uppsägningstid på surfen.
Det är i väldigt få fall den plockas bort direkt!
3månaders uppsägningstid är det på ett Mobilt BredBand.

Om du sedan går och surfar när du själv sagt upp ditt AB är du ansvarig för detta. Tele2 har ingen skyldighet att ersätta dig utan tvärtom, du är skyldig Tele2 "+5k"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in