2024-11-17, 16:10
Medlem
Funkar drinkovia shippi nu?
Citera
2024-11-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Jag beställer från samma ställe sen många år tillbaka och det har alltid gått bra så visst funkar det fortfarande.

Har beställt nyligen.
1a gången 1 månads lev tid
2a gången 1 vecka....

Frakt pris ca 20kr/kg..
Citera
2024-11-30, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Har någon provat vinerna från dittvin.se? Skryter bland annat om viner som har ”superpoäng på Vivino” men när man kollar vissa flaskor har de under 100 satta betyg.

Dittvin levererade fram till dörren. Sen vet jag inte om vinerna är så bra som de påstår. De är säkert ok för det pris du betalar, inte för det de påstår de BORDE kosta..
Citera
2025-01-11, 15:20
Medlem
Dags för en liten varning. För första gången på många år så har en leverans från V S fastnat hos "myndigheterna". Har beställt kontinuerligt från dom genom åren och aldrig haft problem, förutom den period för 5-6 år sen, då tullen stoppade i princip allt.

Men nu tycks det som om killarna i tulluniform vaknat till igen! Nån mer som haft/har problem?
Citera
2025-01-11, 23:30
Har beställt från Vingrossen ett par gånger utan problem men har inte vågat göra det på ett tag nu tack vare att man nu tydligen ska betala skatt i förväg till Skatteverket om man ska beställa sprit från utlandet? Eller gäller det bara om man ska beställa från länder som inte är med i EU?
Citera
2025-01-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enormus-kukus
tack vare att man nu tydligen ska betala skatt i förväg till Skatteverket om man ska beställa sprit från utlandet? Eller gäller det bara om man ska beställa från länder som inte är med i EU?

Försökt reda ut detta med, om du transporterar själv kan du ta med 110L öl utan avgift, men enligt Tullverket så ska du skatta på första burken om du beställer online har jag förstått det som?
Citera
2025-01-13, 19:35
Medlem
Jodå, tullsnoken vill ha skattebetalning för varorna som fastnade. Därmed faller meningen med att beställa den vägen, då alla flaskor utom en blev dyrare än i att handla i Sverige om man lägger på transportkostnaden.

Sen kan det ju vara ren otur också, då det bara hänt en gång på alla beställningar jag gjort genom åren. Men jag skrev en rad till V S och frågade om dom märkt något generellt, eller om dom tror det är ren otur. (Dom var helt ärliga för ett antal år sen då det trasslade och varnade då kunderna på hemsidan).

Skriv gärna en rad om ni har lyckats/misslyckats med transport.
Citera
2025-01-13, 20:56
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelstorken
Försökt reda ut detta med, om du transporterar själv kan du ta med 110L öl utan avgift, men enligt Tullverket så ska du skatta på första burken om du beställer online har jag förstått det som?

Okej. Hur är det om man skulle beställa varor från exempelvis 247kiosk, som utöver alkoholhaltiga drycker även säljer sånt som läsk samt chips och godis? Jag menar om man skulle beställa både alkohol samt andra varor därifrån, hur stor är då risken att tullen beslagtar paketet om man inte betalar skatt i förväg?
Citera
2025-01-14, 01:22
Medlem
AllenbySt45s avatar
Är det någon här som har erfarenhet av Craftbeer-shop.com? Om så; är de att rekommendera och hur många flaskor ryms i ett kolli? Jag lyckas inte hitta någon information om det senare.
Citera
2025-02-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enormus-kukus
Okej. Hur är det om man skulle beställa varor från exempelvis 247kiosk, som utöver alkoholhaltiga drycker även säljer sånt som läsk samt chips och godis? Jag menar om man skulle beställa både alkohol samt andra varor därifrån, hur stor är då risken att tullen beslagtar paketet om man inte betalar skatt i förväg?
Vad ligger skatten på som man ska beställa? Är ju knappt värt att beställa från den sidan i sånt fall.
Citera
2025-03-06, 19:43
Medlem
playboykungens avatar
Hej skulle vilja ha tips på bra hemsidor som säljer och är bra samt slippa deklarera sant har egen fraktsett istället för beställa i andra hand ☺️
Citera
2025-03-07, 09:35
Medlem
loxots avatar
Läst igenom senaste inläggen och tycker det verkar lite - ostabilt?
Kommer att hjälpa till med ett bröllop i sommar och tänkte göra en större beställning. Ett gäng plattor med öl, ett gäng cider. Kanske nåt vin.
Vågar man eller är det risk att det fastnar/beskattas?
Senast redigerad av loxot 2025-03-07 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in