2023-12-05, 23:24
Medlem
Jag undrar oxå, vilken sida är "bäst" på billig öl och man vet att det går bra med frakt?
Citera
2023-12-08, 17:14
Medlem
Hej

Tog och beställde lite Juldryck och jag valde 2 butiker
Dels den klassiska glöggsiten och Julmustlaget" heter något annat i verkligheten"
glöggsiten fungerade allt perfekt tog en vecka så var varorna hemma
men Julmustlaget verkar allt vara stilla och öde, får väl se om det händer något nästa
vecka men jag tror nog att de € är borta
Citera
2023-12-12, 20:37
Medlem
pajkens avatar
När man beställer från vingrossen, kommer paketet till ombud eller hemleverans?
Citera
2023-12-18, 21:53
Medlem
Ärligt talat, hur är det möjligt att precis alla dessa sidor och inte minst deras fraktbolag har så extremt dåliga omdömen på Trustpilot? Är det ett gäng anställda som sitter och skitar ner varandras omdömen eller vad?

Jag har flera problemfria beställningar bakom mig men jag vågar fan inte köpa med ex Shippii längre efter att ha läst alla hårresande historier där folk blivit av med tusentals kronor...
Citera
2023-12-20, 08:45
Medlem
Har tidigare lagt beställning från en svensk sajt, där jag fått varorna på en dryg vecka. Men det var senast under pandemin. La en ny beställning, med lite mer udda grejer denna gången och valde shippii. Läser sedan omdömena på trustpilot om både spritbutiken och shippii och sätter kaffet i halsen.

Sen dröjer det. Är i kontakt med spritbutiken o frågar vad som händer. Får ett svar att de i sin tur väntar på grejer. Sen säger de efter 5 veckor att lagret bekräftat att de skickat grejerna. Men shippii har inte registrerat någonting alls, det går 10 dagar o jag får inget svar från spritbutiken. Men plötsligt får jag sms att jag har en hemleverans att vänta och dagen efter kommer grejerna.

Så, det funkar men ibland går det trögt.
Citera
2024-01-02, 07:23
Medlem
SysterMorbids avatar
Någon som använt sig av vinoteket.se? Funkar detta verkligen? Man behöver inte betala någon skatt senare?
Citera
2024-01-02, 13:37
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Någon som använt sig av vinoteket.se? Funkar detta verkligen? Man behöver inte betala någon skatt senare?

Ja, det fungerar ungefär likadant som hemleverans via systembolaget, eftersom de är en registrerade som distansförsäljare hos skatteverket. Detta innebär i korthet att det är dom, inte köparen, som ansvarar för skatter.

Så vill man hitta vin som saknas eller är billigare än på bolaget finns:

Vinoteket (Jag är 100% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Köpt - Bara bra erfarenheter.
Philipson Wine (Jag är 100% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Vivino (Jag är 100% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)

Winefinder (Jag är 99% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Jag tror att jag har köpt vin från ovanstående, men hittar inga noteringar om detta vilket gör mej ngt osäker. Sajten är ju löjligt lik vinoteket. Jag skulle dock köpa härifrån utan att tveka efter att ha hört om andras erfarenheter. Dessutom: https://se.trustpilot.com/review/winefinder.com

OBS!
Övriga läsare är mycket välkomna att fylla på listan över registrerade distansförsäljare och dela med sig av sina erfarenheter.
Senast redigerad av cognac 2024-01-02 kl. 13:40. Anledning: Stevfal!
Citera
2024-01-07, 09:22
Medlem
Jag har handlat från mybooze.eu och det har fungerat utmärkt. Mest starksprit.
Citera
2024-01-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LumpyGravy
Jag har handlat från mybooze.eu och det har fungerat utmärkt. Mest starksprit.
Fast i nuläget verkar ganska mycket vara billigare på Bolaget.
Citera
2024-01-19, 21:12
Medlem
vinsajten.com har levererat varenda gång! problemet nu är väl snarare att euro kursen e så satans hög. fan nästan billigare att ta en hyrbil danmark/tyskland...
Citera
2024-02-20, 22:16
Medlem
AllenbySt45s avatar
Jag letar efter butiker som säljer tysk öl från mindre (och traditionella) bryggerier. Har ni något tips?

För ett tag sedan provade jag att beställa från Bierothek.de med väldigt lyckat resultat. Utbudet är stort, priserna rimliga (24 x 0,5 liter för cirka 900 kr inkl frakt och svensk skatt) och leveransen gick på mindre än en vecka. Rekommenderas helt och fullt. De har en mycket välsorterad produktkatalog, främst bestående av bryggerier som man aldrig kommer åt genom Systembolaget eller svenska krogar, vilken också förändras hela tiden vilket är kul om man har som mål att prova många olika öl.
Citera
2024-03-09, 17:38
Medlem
AllenbySt45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenbySt45
För ett tag sedan provade jag att beställa från Bierothek.de med väldigt lyckat resultat. Utbudet är stort, priserna rimliga (24 x 0,5 liter för cirka 900 kr inkl frakt och svensk skatt) och leveransen gick på mindre än en vecka. Rekommenderas helt och fullt. De har en mycket välsorterad produktkatalog, främst bestående av bryggerier som man aldrig kommer åt genom Systembolaget eller svenska krogar, vilken också förändras hela tiden vilket är kul om man har som mål att prova många olika öl.
En uppföljning på Bierothek. I onsdags strax efter kl 23:30 slängde jag in en ny beställning, min andra i raden. Idag lördag på förmiddagen levererades lådan till min port. Jag är otroligt nöjd med mina båda beställningar. Nu ser jag också att utbudet förändras i god takt så förhoppningsvis hinner jag inte dricka ikapp dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in