Citat:
Ursprungligen postat av
SysterMorbid
Någon som använt sig av vinoteket.se? Funkar detta verkligen? Man behöver inte betala någon skatt senare?
Ja, det fungerar ungefär likadant som hemleverans via systembolaget, eftersom de är en registrerade som distansförsäljare hos skatteverket. Detta innebär i korthet att det är dom, inte köparen, som ansvarar för skatter.
Så vill man hitta vin som saknas eller är billigare än på bolaget finns:
Vinoteket (Jag är 100% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Köpt - Bara bra erfarenheter.
Philipson Wine (Jag är 100% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Vivino (Jag är 100% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Winefinder (Jag är 99% säker på att detta är en registrerad distansförsäljare hos skatteverket.)
Jag tror att jag har köpt vin från ovanstående, men hittar inga noteringar om detta vilket gör mej ngt osäker. Sajten är ju löjligt lik vinoteket. Jag skulle dock köpa härifrån utan att tveka efter att ha hört om andras erfarenheter. Dessutom:
https://se.trustpilot.com/review/winefinder.com
OBS!
Övriga läsare är mycket välkomna att fylla på listan över registrerade distansförsäljare och dela med sig av sina erfarenheter.