2011-05-24, 20:24
Medlem
Går det att installera windows 7 ultimate ett usb minne och sen bota upp på det?

Jag har ett 16gb corsair voyager som jag hade tänkt använda. Jag vill inte ändra på MBR som ligger på den vanliga hdd utan ska kunna välja i BIOS att boota från usb.

/crouge
Senast redigerad av crouge 2011-05-24 kl. 21:02.
Citera
2011-05-24, 20:26
Medlem
wgets avatar
Ja, om du har en färdig iso kan du använda "windows 7 usb dvd download tool" för att lägga in den på usb-minnet.
Citera
2011-05-24, 20:29
Medlem
Innan du har alternativet att kunna boota med usb sticket från BIOS så måste du göra det bootbart. Först måste du rensa det och formatera om det till NTFS, sedan kopiera över boot.mgr filen från .iso filen och "plantera" den på sticket. Efter det så kopiera över hela innehållet från .iso filen. Finns nog nån guide annars..
Citera
2011-05-24, 20:31
Medlem
Eleas avatar
UNetbootin, ett simpelt program till detta syfte som är väldigt lätt att använda.
Citera
2011-05-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wget
Ja, om du har en färdig iso kan du använda "windows 7 usb dvd download tool" för att lägga in den på usb-minnet.

Med det programmet kan man väll bara skapa en installations USB/DVD som är bootbar??
Citera
2011-05-24, 20:39
Medlem
Eleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crouge
Med det programmet kan man väll bara skapa en installations USB/DVD som är bootbar??
Ja, det stämmer. Ursäkta, jag missförstod dig lite.
Citera
2011-05-24, 20:41
Medlem
Om jag starta en vanlig Win7 installation från min DVD kan jag då välja att installera till mitt USB eller går det bara att välja min interna hdd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in