Citat:
Ursprungligen postat av MTP
Riktiga män står för vad dom tycker och tänker, du borde kanske tänka om och tänka rätt. Det är pga sådana som dig som våra unga beter sig som dom gör! Dom beter sig dåligt då ingen tillrättavisar dom och visar att det är oacceptabelt!
Jag tror nog att de egentligen vet att det de gör är mot regelverket men de anser sig stå över det så jag tror nog att det kvittar vad man säger till dem. Jag tycker också att ingen ska behöva berätta för dem om regelverket. Det är väl en självklarhet att man inte ska kasta in bomber eller springa in på planen. Det fattar väl alla hoppas jag.
Citat:
Jag tror inte på din teori ang uthängning osv! Vad hjälper det att hänga ut folk om alla beter sig som dig? Inte vågar säga ifrån när dom tycker ngt är fel eller som inte vågar visa lite civilkurage. Hela din teori faller pga ditt eget beteende!
Jag vet inte om jag nämnde det innan, men jag personligen skickade ett mail till Sydsvenskan och lämnade en intresseanmälan till deras journalister om att göra ett repotage om huliganism osv i Malmö!
Jag vill inte ha något mesigt reportaget. Jag vill ha grävande journalistik där de granskar de här grupperna. Helst att de berättar vilka det är. Det behöver inte stå namn. Det räcker med att det står "man, 24 år, boende vid Värnhem, taxerad inkomst osv." (Det där var ett exempel greppat från luften) för att jag ska vara nöjd. Jag ställer annars upp en artikel men då pratar jag utifrån mitt perspektiv och vad jag tycker och jag skräder inte med orden. Jag skulle dock inte anmäla mig för en sådan grej utifrån min identitet här.
Jag vill helt enkelt att folk ska veta vilka det är. Jag vill att släktingar, vänner, arbetsgivare osv. ska veta vad de har för människor de har runt omkring sig. Det smärtar och framför allt skulle det varna människor att i framtiden gå med i sådana här grupperingar. Blir man uthängd på nätet är det kanske inte så roligt att gå med firmagrupper eller tända bengaliska eldar. Det har visat sig att en dialog inte har fungerat och det dags att ta nästa steg.