2004-10-15, 19:31
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Linnet
Priset är en sak, men reaktionen olika. Meta föredrog jag, enda tills jag hade snortat meta i ett par dagar och sneade så in åt helvete. En natt när jag kom hem ifrån krogen, så satte jag mig och ringde på alla nr jag kunde hitta under bokstaven G (fråga mig ej varför, jag var psykotisk) när mamma kom och frågade vad jag sysslade med, så kastade jag ner för henne för trappan och skrek att jag skulle döda henne, hon var djävulen själv (som jag såg det, hon var röd och hade horn). Min moster hämtade mig den kvällen, för mamma blev såklart livrädd, och när jag klev ur bilen sprang jag till skogs, barfota, och la mig att sova i en mosse. Jag har lite minnesluckor, men jag kommer ihåg att en man med jägarkläder petade på mig med en käpp, och hans hund sniffade mig i örat. Min mammas blåtira fick jag äta upp i ett år efter det...

Kontentan är den att meta är mycket starkare och har en annan effekt än vad affe har. Även om det inte blir lika extremt på dig, som på mig, så vittnar många om att reaktionen ter sig annorlunda, och har man inte snortat (bombat, skjutit etc) det innan så skall man vara försiktig. Kör inte på det i flera dagar som jag gjorde, varje drog är unik och din kropp kan reagera helt olika på droger som till synes är lika/detsamma eller rentav samma....

ajajaj.. låter inte kul det...
som sagt ska man ta det väldigt lugnt när man testar nya saker.
Citera
2004-10-15, 19:40
Medlem
Linnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs__
ajajaj.. låter inte kul det...
som sagt ska man ta det väldigt lugnt när man testar nya saker.
Nej, och framförallt inte förutsätta att det är samma fysiska (och psykiska) reaktion bara för att ämnen är besläktade. Affe och effe är jävligt besläktade, men framkallar hos de flesta olika reaktioner. Liksom olika psykofarmaka, cipramil och seroscand är serotoninhöjande, men behöver inte fungera lika bra på samma person, just för att vi är unika i våran kemi. Min poäng var den, allt som allt....
Citera
2004-10-15, 19:53
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Priset är en sak, men reaktionen olika. Meta föredrog jag, enda tills jag hade snortat meta i ett par dagar och sneade så in åt helvete. En natt när jag kom hem ifrån krogen, så satte jag mig och ringde på alla nr jag kunde hitta under bokstaven G (fråga mig ej varför, jag var psykotisk) när mamma kom och frågade vad jag sysslade med, så kastade jag ner för henne för trappan och skrek att jag skulle döda henne, hon var djävulen själv (som jag såg det, hon var röd och hade horn). Min moster hämtade mig den kvällen, för mamma blev såklart livrädd, och när jag klev ur bilen sprang jag till skogs, barfota, och la mig att sova i en mosse. Jag har lite minnesluckor, men jag kommer ihåg att en man med jägarkläder petade på mig med en käpp, och hans hund sniffade mig i örat. Min mammas blåtira fick jag äta upp i ett år efter det...

Kontentan är den att meta är mycket starkare och har en annan effekt än vad affe har. Även om det inte blir lika extremt på dig, som på mig, så vittnar många om att reaktionen ter sig annorlunda, och har man inte snortat (bombat, skjutit etc) det innan så skall man vara försiktig. Kör inte på det i flera dagar som jag gjorde, varje drog är unik och din kropp kan reagera helt olika på droger som till synes är lika/detsamma eller rentav samma....

Finns ju antipsykotiska medel som man bör ta när man börjar känna sig psykotiskt. Vilket är ganska vanligt med amfetamin. Har också haft en psykosupplevelse dock inte med meta utan "vanligt".
Citera
2004-10-15, 19:58
Medlem
Dr. Löhks avatar
jag måste nog säga att jag har blivit yrare på meta än något annat. Det stora svarta är en aning större och en aning svartare än vanligt.
("VEM har lagt en damsugarpåse i frysen, VA?" "Jasså det är jag själv. Jaha")
Citera
2004-10-15, 21:00
Medlem
Linnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Finns ju antipsykotiska medel som man bör ta när man börjar känna sig psykotiskt. Vilket är ganska vanligt med amfetamin. Har också haft en psykosupplevelse dock inte med meta utan "vanligt".
Jag vet inte vilka medel du menar, men jag har brukat affe (och effe) i mer än fyra år och har aldrig haft en kemisk psykos förrän jag provade meta. Jag vet inte hur jag skulle kunnat förutse det då, men det kan jag nu, så därför brukar jag absolut inte det.

Men just det faktum att du har haft en psykoupplevelse med affe, och inte meta, bekräftar ju det jag ville ha fram, dvs att alla reagerar olika på kemiskt snarlika medel....
Citera
2004-10-17, 13:42
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Jag vet inte vilka medel du menar, men jag har brukat affe (och effe) i mer än fyra år och har aldrig haft en kemisk psykos förrän jag provade meta. Jag vet inte hur jag skulle kunnat förutse det då, men det kan jag nu, så därför brukar jag absolut inte det.

Men just det faktum att du har haft en psykoupplevelse med affe, och inte meta, bekräftar ju det jag ville ha fram, dvs att alla reagerar olika på kemiskt snarlika medel....

Ok, men jag känner flera som har fått psykos av tjack och det är nog inte alls ovanligt.
Citera
2004-10-23, 18:09
Bannlyst
När jag bodde i LA fanns det bara meta...och det e fan så mkt bättre kan jag lova..
Citera
2004-10-29, 20:18
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:

Men hur många dagar har du gått på tjacket då?
Efter 3-4 dygn börjar jag känna mig psykotisk iaf..
Citera
2004-10-29, 20:36
Medlem
Linnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Men hur många dagar har du gått på tjacket då?
Efter 3-4 dygn börjar jag känna mig psykotisk iaf..
Hmm, jag har väl gått som mest tre dagar av båda. Men jag blir inte psykotisk av affe, utan jag blir sliten, disträ, frånvarande och darrig. Meta gav mig reaktioner som jag inte trodde att jag kunde frambringa, är icke en psykotisk person och har aldrig haft hallucinationer (även om jag är deppig ibland).

Jag får ett häftigare rus (eller va man ska kalla det) av meta, men det är ju inte värt att bli en bindgalen idiot. Nope, inget mer....
Citera
2004-10-29, 20:54
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Hmm, jag har väl gått som mest tre dagar av båda. Men jag blir inte psykotisk av affe, utan jag blir sliten, disträ, frånvarande och darrig. Meta gav mig reaktioner som jag inte trodde att jag kunde frambringa, är icke en psykotisk person och har aldrig haft hallucinationer (även om jag är deppig ibland).

Jag får ett häftigare rus (eller va man ska kalla det) av meta, men det är ju inte värt att bli en bindgalen idiot. Nope, inget mer....

Man känner sig som en bil som får full gas på låg växel hela jävla tiden. Kul ett slag men det blir jobbigt efter ett par dagar. Det känns som om ruset liksom drar en framåt och man inte riktigt orkar hänga med tempot. Flummigt förklarat det där. Förstår någon?

Av meta har jag också fått rätt så feta hallisar. Var ute och gick när hela världen plötsligt blev svartvit och himlen fylldes av fåglar. Varade bara någon sekund, men eftersom jag associerade till den fina gamla filmen "fåglarna" blev jag lite skärrad.
Citera
2004-10-29, 21:14
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:

3-4 dagar är inga problem på amfetamin ... efter så kort tid så kan man möjligtvis bli lite paranoid. Men... efter 2-3 veckor så kan man knappt skilja på vad som är verklighet och inte. Efter 9-12 månader där man sover 16-24 timmar varannan till var tredje vecka kan man inte skilja på fantasi , inbillning och verklighet. När man nått det stadiet och ändå inte kan sluta stoppa i sig skiten är man i en riktigt jobbig värld där man alltid är paranoid , inbillar sig saker och gör otroligt skumma saker som knappt ens går att beskriva med ord. Fy faen vad glad jag är att jag tog mig ifrån den perioden med vettet i behåll.

//Smurf
Citera
2004-10-29, 21:41
Medlem
Linnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Man känner sig som en bil som får full gas på låg växel hela jävla tiden. Kul ett slag men det blir jobbigt efter ett par dagar. Det känns som om ruset liksom drar en framåt och man inte riktigt orkar hänga med tempot. Flummigt förklarat det där. Förstår någon?

Av meta har jag också fått rätt så feta hallisar. Var ute och gick när hela världen plötsligt blev svartvit och himlen fylldes av fåglar. Varade bara någon sekund, men eftersom jag associerade till den fina gamla filmen "fåglarna" blev jag lite skärrad.
Jo, jag fattar din flummiga beskrivning. Kroppen är skit-trött, men får ett speedat bränsle så den kan inte vila, alternativt sova. Ja, om min morsa kunde förvandlas till en röd djävel med horn, så är det inte konstigt om du såg hela himlen full av fåglar, det hade jag också blivit rädd av!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in