Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-24, 16:31
  #1
Medlem
Anarchy4Swedens avatar
Italienska fascister hjälper svarta barn i Afrika. Det skriver den högerextrema tidningen Nationell.nu:
http://www.nationell.nu/2011/05/22/c...barn-i-afrika/

Vad anser ni om detta? Rätt eller fel? CasaPound, som organisationen heter, har nära samarbeten med Nordisk Ungdom.
__________________
Senast redigerad av Anarchy4Sweden 2011-05-24 kl. 16:34.
Citera
2011-05-24, 16:36
  #2
Medlem
prizs avatar
Det är varken rätt eller fel däremot är det bra
Citera
2011-05-24, 16:40
  #3
Medlem
JohnMiltons avatar
Måste väl vara ett alldeles ypperligt sätt att få dem att inte vilja utvandra till europa så det torde ju vara snorfint.
Citera
2011-05-24, 16:44
  #4
Avstängd
Squadristas avatar
Det är vackert att de hjälper små barn. MEN, jag tänker på det negativa med detta sett till hur det egentligen påverkar landet. Dessa människor som de hjälper växer upp och föder tio nya ungar och skiten börjar om igen, dessa får svälta, o.s.v. De tänker inte på överbefolkningsproblemet som finns där.

Jag tycker även att de borde hjälpa i Sydafrika kanske eller i Japan efter katastrofen, just negrerna är ett så förlorat cause, de går troligen inte att hjälpa och det mest humana vore egentligen att mura in dem och låta dem leva ifred bara.
Citera
2011-05-24, 16:45
  #5
Avstängd
Squadristas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Måste väl vara ett alldeles ypperligt sätt att få dem att inte vilja utvandra till europa så det torde ju vara snorfint.

Ja, det är det, men det är kortsiktigt tänkande. CasaPound är bra, men här måste de tänka på överbefolkningen och på matproblem och liknande. Detta kommer inte att minska invandringen till Europa på något sätt.
Citera
2011-05-24, 17:10
  #6
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchy4Sweden
Italienska fascister hjälper svarta barn i Afrika. Det skriver den högerextrema tidningen Nationell.nu:
http://www.nationell.nu/2011/05/22/c...barn-i-afrika/

Vad anser ni om detta? Rätt eller fel? CasaPound, som organisationen heter, har nära samarbeten med Nordisk Ungdom.

Italien har ju övesköljts av invandrade negrer sedan man släppte kolonialmakten och lät lydstaterna bli självständiga, så förhoppningsvis undersöker man framtida möjligheter till repatriering; och då kan det vara smart att bygga upp ett stabilt förtroendekapital.
Att vara fascist innebär ju bl.a att ta på sig ledande och ansvarsfulla uppgifter i nationens intresse, så det ska bli intressant att se vad denna rekognosering på plats leder till. - Som chef ska man ska vara hård och rättvis men aldrig elak, och detta projekt verkar följa en sådan handlingspolicy !
Citera
2011-05-24, 17:12
  #7
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Det är vackert att de hjälper små barn. MEN, jag tänker på det negativa med detta sett till hur det egentligen påverkar landet. Dessa människor som de hjälper växer upp och föder tio nya ungar och skiten börjar om igen, dessa får svälta, o.s.v. De tänker inte på överbefolkningsproblemet som finns där.

Jag tycker även att de borde hjälpa i Sydafrika kanske eller i Japan efter katastrofen, just negrerna är ett så förlorat cause, de går troligen inte att hjälpa och det mest humana vore egentligen att mura in dem och låta dem leva ifred bara.

*suck*
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1507 bland kommentarerna
”We had several visit of swedish comrades in the last month each of us can testify that we are preparing a mission in South Africa for a long time , you can also contact NSa and other dutch organizations. Here is the e-mail of CasaPound, relazioniestere@casapounditalia.org, please send e-mails and how much money you are willing to put towards the project. We will see if some people are just chatting on the internet or if they have real intention to help the afrikaner.”

"Why did you not contact Casapound before writing this article? You would have found that they are actually working with comrades from Holland and Flanders in order to launch a new mission in south Africa to help afrikaners. Most of people who are making comments have never done anything for afrikaner let alone organizing mission there."
__________________
Senast redigerad av Paul.Watson 2011-05-24 kl. 17:16.
Citera
2011-05-24, 17:34
  #8
Medlem
Dennis-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchy4Sweden
Italienska fascister hjälper svarta barn i Afrika. Det skriver den högerextrema tidningen Nationell.nu:
http://www.nationell.nu/2011/05/22/c...barn-i-afrika/

Vad anser ni om detta? Rätt eller fel? CasaPound, som organisationen heter, har nära samarbeten med Nordisk Ungdom.
Vad tycker anarkisten själv?
Citera
2011-05-24, 17:37
  #9
Medlem
Anarchy4Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis-H
Vad tycker anarkisten själv?
Mycket bra att man hjälper. Men varför bryr sig italienska fascister om dessa barn? Är detta verkligen accepterat bland nationella? Då menar jag svenska nationella.
Kommentarerna är av blandade känslor på hemsidan.
__________________
Senast redigerad av Anarchy4Sweden 2011-05-24 kl. 17:40.
Citera
2011-05-24, 17:40
  #10
Medlem
Dennis-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchy4Sweden
Mycket bra att man hjälper. Men varför bryr sig italienska fascister om dessa barn? Är detta verkligen accepterat bland nationella? Då menar jag svenskar.

Du får väl skicka en fråga till CPI

Accepterat och accepterat - italienska fascister går under parollen "Me ne frego" - "Jag bryr mig inte".
Citera
2011-05-24, 18:37
  #11
Medlem
Imperativs avatar
Det bådar gott att Nordisk Ungdom har nära kontakt med CasaPound, då det uppenbarligen finns en stark vilja fokusera på det som är positivt och konstruktivt. Så länge nationalismen är bitter kan den inte komma någonvart.
Citera
2011-05-24, 21:13
  #12
Avstängd
Squadristas avatar
Medan anarkister kastar sten på poliser hjälper fascister svältande barn i Afrika. Bara en sådan sak är riktigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback