• 8
  • 9
2011-11-15, 17:39
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Du kommer med halmgubbar om du påstår att revisionister i allmänhet påstår att det inte fanns ventilation i likkällarna. Våran cykelkällare har också ventilation och uppvärmning, dock har där inte gasats människor, mig veterligen.
Halmgubbar påstår du? Och sedan jämför du med din cykelkällare?
Fast jag instämmer givetvis med din synpunkt. Bara för att det finns ventilation i en lokal så måste man inte använda den som gaskammare. Det är nog din cykelkällare ett bevis på skulle jag tro. Och vad det gäller uppvärmningen så skulle jag väl tro att det kan vara bra om någon vill spendera lite tid där för att t ex laga punkteringar.

Citat:
Standardrevisionistargument går ungefär som så att likkällarna (Leichenkeller, som det står i din källa) inte hade tillräcklig ventilation för att fungera som avrättningskammare med vätecyanid.
1) Bara för att det står Leichenkeller på dokumentet så måste det inte ha använts som likkällare. Åtminstone inte hela tiden.
2) Finner inte du det en smula märkligt att man installerade uppvärmning av en likkällare? Var det för att liken inte skulle frysa (ihjäl) i den underjordiska "likkällaren"?
3) Och så skulle även jag, liksom Vänlige Viktor, vilja veta vad som skulle vara tillräcklig ventilation för "revisionisterna"?
Citera
2011-11-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Halmgubbar påstår du? Och sedan jämför du med din cykelkällare?
Fast jag instämmer givetvis med din synpunkt. Bara för att det finns ventilation i en lokal så måste man inte använda den som gaskammare. Det är nog din cykelkällare ett bevis på skulle jag tro. Och vad det gäller uppvärmningen så skulle jag väl tro att det kan vara bra om någon vill spendera lite tid där för att t ex laga punkteringar.
....
[äldre citat]
Så, det våra så kallade "revisionister" har att göra när det gäller detta är att bevisa (ja, faktiskt bevisa) att det trots allt inte fanns vare sig ventilation eller uppvärmning.

Bevisa att det är en allmänn uppfattning bland "våra så kallade revisionister" att alla likkällare inte hade ventilation. Annars är det en halmgubbe, medveten eller ej. Om du inte vet vad en halmgubbe är, öppna en ordbok.

"Cykelkällaren" är ingen halmgubbe, bara ett exempel på att existens av ventilation och uppvärmning för ett utrymme inte betyder att det fungerat som gaskammare. Vilket du håller med om.

Citat:
1) Bara för att det står Leichenkeller på dokumentet så måste det inte ha använts som likkällare. Åtminstone inte hela tiden.
2) Finner inte du det en smula märkligt att man installerade uppvärmning av en likkällare? Var det för att liken inte skulle frysa (ihjäl) i den underjordiska "likkällaren"?
3) Och så skulle även jag, liksom Vänlige Viktor, vilja veta vad som skulle vara tillräcklig ventilation för "revisionisterna"?

1) Du tror alltså att Leichenkeller var ett nazistiskt kodord för gaskammare, ja/nej ?
2) http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=6443
3) tillräcklig ventilation för att möjliggöra de påstådda arbetsförhållandena för de påstådda arbetarna som sysslade med det påstådda arbetet att släpa ut tusentals kroppar ur de påstådda gaskammarna
Citera
2011-11-15, 21:24
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
1) Du tror alltså att Leichenkeller var ett nazistiskt kodord för gaskammare, ja/nej ?
2) http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=6443
3) tillräcklig ventilation för att möjliggöra de påstådda arbetsförhållandena för de påstådda arbetarna som sysslade med det påstådda arbetet att släpa ut tusentals kroppar ur de påstådda gaskammarna
1) Svar ja. Självklart! Men med detta inte sagt att alla likkällare i hela Nazityskland ska ha fungerat som gaskammare. Det fanns säkert även likkällare som fungerade som just likkällare.

2) Jag vill inte påstå att jag läste igenom hela sidan i min jakt efter vad du själv kan antas ha för invändningar mot min fråga. Men jag väljer att citera ett avsnitt ur den inledande posten för att påtala min uppfattning om bristen på logik:
Citat:
Winter in Poland can easily bring temperatures below 0'C, so, in underground rooms like the morgues of the Krema II and III, that is not a proper temperature to work in good conditions.
Ja. Av allt att döma handlar det om underjordiska rum, eller hur? Vad finns det för belägg för att lik brukar frysa i underjordiska rum? Jämför själv med begreppet jordkällare. Varför har eller hade man över huvud taget jordkällare, åtminstone förr i tiden?? Samma inläggsförfattare nämner själv att:
Citat:
The system could be stopped for the hottest period and the underground location of the morgues of KII and III was able to maintain a sufficient cool temperature for a conservation of bodies during a short time.
Fungerade denna process bara åt ett håll? Kunde lokalens beskaffenhet i sig bara behålla svalka (kyla) under årets varmare månader, men inte viss värme under årets kallare månader?
Att man skulle ha arbetat i samma lokal (de så kallade "likkällarna") tycker jag låter likaledes ologiskt då det fannas en del andra utrymmen som kan ha varit ännu mera lämpade för utdragning av guldplomber, hårklippning och avklädning. T ex fanns ett så kallat omklädningsrum i en dimension som väl knappast kan antas ha varit omklädningsrum för endast de som "arbetade" i byggnaderna i fråga?

3) Ja alltså. Vad är den "revisionistiska" tillräckliga kapaciteten för att detta skulle ha varit möjligt!?
Senast redigerad av d00rkey 2011-11-15 kl. 21:33.
Citera
2011-11-16, 11:23
Medlem
Citat:
1) Svar ja. Självklart! Men med detta inte sagt att alla likkällare i hela Nazityskland ska ha fungerat som gaskammare. Det fanns säkert även likkällare som fungerade som just likkällare.

2) Jag vill inte påstå att jag läste igenom hela sidan i min jakt efter vad du själv kan antas ha för invändningar mot min fråga. Men jag väljer att citera ett avsnitt ur den inledande posten för att påtala min uppfattning om bristen på logik:

Ja. Av allt att döma handlar det om underjordiska rum, eller hur? Vad finns det för belägg för att lik brukar frysa i underjordiska rum? Jämför själv med begreppet jordkällare. Varför har eller hade man över huvud taget jordkällare, åtminstone förr i tiden?? Samma inläggsförfattare nämner själv att:

Fungerade denna process bara åt ett håll? Kunde lokalens beskaffenhet i sig bara behålla svalka (kyla) under årets varmare månader, men inte viss värme under årets kallare månader?
Att man skulle ha arbetat i samma lokal (de så kallade "likkällarna") tycker jag låter likaledes ologiskt då det fannas en del andra utrymmen som kan ha varit ännu mera lämpade för utdragning av guldplomber, hårklippning och avklädning. T ex fanns ett så kallat omklädningsrum i en dimension som väl knappast kan antas ha varit omklädningsrum för endast de som "arbetade" i byggnaderna i fråga?

3) Ja alltså. Vad är den "revisionistiska" tillräckliga kapaciteten för att detta skulle ha varit möjligt!?

Berätta vilken "gaskammare" du vill diskutera istället för att svamla om alla tiotals påstådda gaskammare i de 6-9 olika lägren. Det blir helt hopplöst att diskutera alla de olika utrymmena på en gång.
Citera
2011-11-16, 18:13
Medlem
d00rkeys avatar
Krema II och III i Auschwitz-Birkenau. Det var åtminstone ett av dessa som ritningen jag postade tidigare föreställer. Det där det står angivet Leichenkeller alltså.
Citera
2011-12-10, 07:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Dump: Så vad blir svaret?? På Doorkey's fråga om
Citat:
Ja alltså. Vad är den "revisionistiska" tillräckliga kapaciteten för att detta skulle ha varit möjligt!?

Väntan är lång! Så vi vet var den tillräckliga kapiciten är!! Eftersom det sägs av er det är inte tillräcklig kapicitet..
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in