Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
[...]
1) Du tror alltså att Leichenkeller var ett nazistiskt kodord för gaskammare, ja/nej ?
2)
http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=6443
3) tillräcklig ventilation för att möjliggöra de påstådda arbetsförhållandena för de påstådda arbetarna som sysslade med det påstådda arbetet att släpa ut tusentals kroppar ur de påstådda gaskammarna
1) Svar ja. Självklart! Men med detta inte sagt att
alla likkällare i
hela Nazityskland ska ha fungerat som gaskammare. Det fanns säkert även likkällare som fungerade som just likkällare.
2) Jag vill inte påstå att jag läste igenom hela sidan i min jakt efter vad
du själv kan antas ha för invändningar mot min fråga. Men jag väljer att citera ett avsnitt ur den inledande posten för att påtala min uppfattning om bristen på logik:
Citat:
Winter in Poland can easily bring temperatures below 0'C, so, in underground rooms like the morgues of the Krema II and III, that is not a proper temperature to work in good conditions.
Ja. Av allt att döma handlar det om underjordiska rum, eller hur? Vad finns det för belägg för att lik brukar frysa i underjordiska rum? Jämför själv med begreppet jordkällare. Varför har eller hade man över huvud taget jordkällare, åtminstone förr i tiden?? Samma inläggsförfattare nämner själv att:
Citat:
The system could be stopped for the hottest period and the underground location of the morgues of KII and III was able to maintain a sufficient cool temperature for a conservation of bodies during a short time.
Fungerade denna process bara åt ett håll? Kunde lokalens beskaffenhet i sig bara behålla svalka (kyla) under årets varmare månader, men inte viss värme under årets kallare månader?
Att man skulle ha arbetat i samma lokal (de så kallade "likkällarna") tycker jag låter likaledes ologiskt då det fannas en del andra utrymmen som kan ha varit ännu mera lämpade för utdragning av guldplomber, hårklippning och avklädning. T ex fanns ett så kallat omklädningsrum i en dimension som väl knappast kan antas ha varit omklädningsrum för endast de som "arbetade" i byggnaderna i fråga?
3) Ja alltså. Vad är den "revisionistiska" tillräckliga kapaciteten för att detta skulle ha varit möjligt!?