2011-05-24, 13:41
Medlem
SameOlDSonics avatar
Hejsan.
Blev diagnostiserad med Körtelfeber igår, men idag har de blivit mycket värre gällande halsen som svullnat igen en del, nu är frågan om jag ska dra till akuten eller inte då de blivit lite svårare att andas inte mycket svårare bara lite jobbigare, men varje gång jag andas så åker den här grejen i mitten å skakar varje jag andas in och ut. Men på hur kort tid kan de täppas igen helt?
Tack för alla tips. vill gärna inte åka in i onödan!
Citera
2011-05-24, 13:46
Medlem
q2tz5s avatar
Svårt att ge konkreta råd här. Jag har själv haft körtelfeber och har aldrig tidigare varit så rädd. Hostade tills det svartnade för ögonen. Kändes som att jag kippade efter andan flera gånger per dag.

Dessvärre kände jag också att det inte fanns någon hjälp att få på varesig hälsocentral eller akutmottagning.

Vila, vila, vila är mitt råd. Men om din egen känsla är att du behöver ta dig till akuten - gör det. Helre en gång för mycket än gång för lite och dö på kuppen om man säger så...
Citera
2011-05-24, 15:11
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag åkte på körtelfeber och halsfluss på samma gång i min barndom, fyfasen vilken pärs det var. Gick ner många kilon då det var omöjligt att äta pga smärtan i halsen. Svullen och jävlig och det var svårare att andas men inte så jag vart orolig.

Jag tror det ska gå bra för dig men är du riktigt orolig så ring 1177(Sjukvårdsrådgivning) och ta det därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in