2011-05-24, 02:19
Medlem
Varför är pokerspelare så jävkla oförmögna att göra det som är bäst för varandra?
Visst, när det är en jätte GTD och man KANSKE verkligen tror sig vara bättre än motståndarna och potten fortfarande understiget buyinsen och de nuvarande rebuysen. Men nu är jag flyförbannad och jag skiter i om det följer spelteorin eller inte för lite tillit kan man väl ändå ha.

Joinar en liten skit turnering där dock buyinsen är totalt mycket lägre än gtdn. Vi är 3 pers. Jag och 2 till. Jag föreslår en all in nästa runda. Ingen säger nått. Jag säger "ja kör på det ändå". Kör all in med 45 de båda foldar. Blir lite sur. Det hela håller fortfarande på nu. Har slagit ut en person 6 gågner, en annan 3, en annan 2 (som late regga...det jag ville undvika med all innan).

De har helt förstört gtd värdet och för sina bisarrt små potentiella vinster i förhållande till den förlust som de nu pissat ut. Varför gör folk så? Totalt late regga dessutom många fler.

Dessutom började en att All-ina varannan tur efter att jag slagit ut han 3 gånger... rebuy rebuy rebuy. Började nästan gråta av principskäl om det nu är möjligt.
Senast redigerad av OrkaPalla 2011-05-24 kl. 03:00.
Citera
2011-05-24, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Varför är pokerspelare så jävkla oförmögna att göra det som är bäst för varandra?
Visst, när det är en jätte GTD och man KANSKE verkligen tror sig vara bättre än motståndarna och potten fortfarande understiget buyinsen och de nuvarande rebuysen. Men nu är jag flyförbannad och jag skiter i om det följer spelteorin eller inte för lite tillit kan man väl ändå ha.

Joinar en liten skit turnering där dock buyinsen är totalt mycket lägre än gtdn. Vi är 3 pers. Jag och 2 till. Jag föreslår en all in nästa runda. Ingen säger nått. Jag säger "ja kör på det ändå". Kör all in med 45 de båda foldar. Blir lite sur. Det hela håller fortfarande på nu. Har slagit ut en person 6 gågner, en annan 3, en annan 2 (som late regga...det jag ville undvika med all innan).

De har helt förstört gtd värdet och för sina bisarrt små potentiella vinster i förhållande till den förlust som de nu pissat ut. Varför gör folk så? Totalt late regga dessutom många fler.

Dessutom började en att All-ina varannan tur efter att jag slagit ut han 3 gånger... rebuy rebuy rebuy. Började nästan gråta av principskäl om det nu är möjligt.

Jaha,varför så sur? Varför lira sånt du inte vill lira. Kallas inte turnering när det är 3 pers va?
Citera
2011-05-24, 02:34
Medlem
Men det är en turnering där folk spelar som idioter eftersom de tror att den andre inte kommer att rebuya men att de tjänar på att rebuya eftersom det fortfarande är inom ramen för gtd? fy fan.

Vann nu detta jävla skämt av turnering. Rebuyen buggade sig dessutom och fortsatte ett par minuter efter första timmen... Vilket liv.
Senast redigerad av OrkaPalla 2011-05-24 kl. 02:37.
Citera
2011-05-24, 11:37
Medlem
Stormorfars avatar
Vadå, dom reggar sig igen eftersom det finns övervärde. Anser dom att dom har edge och då är det +EV, klart som fan att dom vill regga sig igen eller har jag missat nåt?

Det du menar är ju varför alla inte gör det som är bäst för DIG?
Citera
2011-05-24, 13:53
Medlem
Det bästa för oss 3 som var med just då hade ju varit att alla gick all in och körde på en gentlemans agreement där

Det här har inte mer rebuy-strategi att göra (se annan tråd) utan deals man gör in game.
Jag vann ju skiten ändå men det jag ville stoppa var just late reggs (och allt för många rebuys).
Dock hade det väl inte skadat om alla spelade skitsegt den första timmen istället för att de två + de som latereggade senare trodde sig vara bättre än varandra. Det var single table hela tiden. (osäker på om det hade blivit double om så många inte hade åkt in och ut hela tiden).

Började ju köra lite mer seriöst där efter ;-) Även om jag stalla spelet som en apa just då det var single table, jag var chip leader och de ville hinna ifatt till varje pris då gtd:värdet fortfarande tillät det. Hinna ifatt för dem innebär att spela typ varje hand och rebuya och rebuya. Satt och läste på internet istället och skrev ut min frustration på flashback.
Senast redigerad av OrkaPalla 2011-05-24 kl. 14:01.
Citera
2011-05-24, 14:15
Medlem
Imaginatiors avatar
Hur många trådstarter angående rebuy-turrar ska du göra?
Citera
2011-05-24, 14:16
Medlem
2 eller 0 egentligen nu.

En var ju skriven i realtid under turneringen och rör just den här turneringen och min frustration. Kanske kan gå in i "tiltad" men ändå inte?

Den andra är lite mer seriös.
Senast redigerad av OrkaPalla 2011-05-24 kl. 14:23.
Citera
2011-05-24, 15:16
Medlem
Le.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
...
Joinar en liten skit turnering där dock buyinsen är totalt mycket lägre än gtdn. Vi är 3 pers. Jag och 2 till. Jag föreslår en all in nästa runda. Ingen säger nått. Jag säger "ja kör på det ändå". Kör all in med 45 de båda foldar. Blir lite sur. Det hela håller fortfarande på nu. Har slagit ut en person 6 gågner, en annan 3, en annan 2 (som late regga...det jag ville undvika med all innan)
...
Tror du folk spelar enbart för att roa dig eller?
Citera
2011-05-24, 15:41
Medlem
Haha ne...
Men återigen. Är det roligt att spela som de gjorde? Förstöra turneringens värde helt (de behöver ju inte gå med i en deal med mig) och rebuya gång på gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in