2015-11-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har förvisso inte testat själv men läst en del om Phenibut. De flesta sidor jag tittade på som säljer Phenibut rekommenderar 250-750 mg per dag.

Har funderat på att testa Phenibut. Får man effekt direkt eller behöver man ta det ett tag?

Lyssna aldrig på vad dem som säljer och vad dem rekommenderar! Research är nyckeln och aldrig varje dag. Personligen kör jag 1 gång per vecka har funkat i + 1 år. En bra nybörjardos är 1-2 gram. Förslagsvis 1 gram vänta ett par timmar och fyll på 500-1000 mg. Själv tar jag mellan 1- 2,5 g/ tillfälle.
Citera
2015-11-30, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Lyssna aldrig på vad dem som säljer och vad dem rekommenderar! Research är nyckeln och aldrig varje dag. Personligen kör jag 1 gång per vecka har funkat i + 1 år. En bra nybörjardos är 1-2 gram. Förslagsvis 1 gram vänta ett par timmar och fyll på 500-1000 mg. Själv tar jag mellan 1- 2,5 g/ tillfälle.

Okej! Hur länge håller effekten och hur är Phenibut gentemot bensodiazepiner när det kommer till halveringstid, vanebildning, ångestdämpande, lugnande, etc.
Citera
2015-12-01, 20:52
Medlem
Citat:
Hade man kunnat ta det fler ggr i veckan om man tar lägre dos som 250mg eller?
Citera
2015-12-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Okej! Hur länge håller effekten och hur är Phenibut gentemot bensodiazepiner när det kommer till halveringstid, vanebildning, ångestdämpande, lugnande, etc.

Halveringstiden har jag ingen koll på men det sitter i länge. Ju oftare man tar det desto mer beroendeframkallande är det 1 gång i veckan är du safe på. Jag tycker den är grym mot ångest inte lika bra som benso, men bättre på ett annat sätt, dvs. man blir mycket mer uppåt o social.
Citera
2015-12-02, 21:42
Medlem
Citat:
Halveringstiden har jag ingen koll på men det sitter i länge. Ju oftare man tar det desto mer beroendeframkallande är det 1 gång i veckan är du safe på. Jag tycker den är grym mot ångest inte lika bra som benso, men bättre på ett annat sätt, dvs. man blir mycket mer uppåt o social.
Har inte högre doser mer med AT och beroendeframkallande att göra än antal ggr man tar det i veckan?
Citera
2015-12-04, 15:15
Medlem
Citat:
Spelar det någon roll hur stor dos man tar om man tar phenibut en gång i veckan?
Citera
2015-12-04, 19:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booktw2ce
Spelar det någon roll hur stor dos man tar om man tar phenibut en gång i veckan?

Nej, kör du på över 1 gram så påverkar Phenibut även GABA-A förutom GABA-B receptorn.
Citera
2015-12-06, 00:59
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kambizz
Har inte högre doser mer med AT och beroendeframkallande att göra än antal ggr man tar det i veckan?

Nej, det är inte dosen som avgör hur beroendeframkallande en substans är.
Utan hur ofta du intar det. Självklart påverkar dosen om du intar något ofta.

Men 1-2g en gång/v. är "bättre" än 500mg 3ggr/vecka. som ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nej, kör du på över 1 gram så påverkar Phenibut även GABA-A förutom GABA-B receptorn.

Samt dopamin och seretonin. Därav man blir smått uppåt.
Citera
2015-12-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Nej, det är inte dosen som avgör hur beroendeframkallande en substans är.
Utan hur ofta du intar det. Självklart påverkar dosen om du intar något ofta.

Men 1-2g en gång/v. är "bättre" än 500mg 3ggr/vecka. som ex.

Samt dopamin och seretonin. Därav man blir smått uppåt.
Okej det låter rimligt. Men man kan inte överdosera med 2gram på en gång eller ska man dela upp det på flera ggr typ ta lite på morgonen, eftermiddagen och kvällen?
Citera
2015-12-07, 01:51
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kambizz
Okej det låter rimligt. Men man kan inte överdosera med 2gram på en gång eller ska man dela upp det på flera ggr typ ta lite på morgonen, eftermiddagen och kvällen?

Nej nej...men är det 1a gången. Testa med 1g. Tar ca 2h innan det slår/peakar. Men 2g är en väldigt förekommande dos. Många som går mkt högre, 5-10g. Men skulle ej rek. mer än ~3g/dag.

Har för mig det tar på njurarna hårt. Men viktigast....inte ta för ofta. 1-2v. med 1-2g och du kommer må som en råtta minst lika länge.

Mvh.
Citera
2015-12-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Nej nej...men är det 1a gången. Testa med 1g. Tar ca 2h innan det slår/peakar. Men 2g är en väldigt förekommande dos. Många som går mkt högre, 5-10g. Men skulle ej rek. mer än ~3g/dag.

Har för mig det tar på njurarna hårt. Men viktigast....inte ta för ofta. 1-2v. med 1-2g och du kommer må som en råtta minst lika länge.

Mvh.
Tack för snabb återkoppling ska hålla mig till den dosen du rekommenderade framöver. Testade med en kapsul (250mg) igår men tänkte köra lite högre dos idag.
Citera
2015-12-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Afan körde strax över 1 gram i helgen men ska ta betydligt längre dos denna helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in