Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Anledningen till mitt inlägg är svar i tråden typ:
Alltså diskussioner där man helt frångår trådstartarens fråga om vad man betalar i skatt och istället diskuterar politik. Kul att just du hade invändningar mot mitt inlägg för övrigt...
Och som du ser så var även mitt inlägg ett svar på nån som skulle försvara Sveriges "välfärd".
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag håller med om att det är skit att man inte själv får välja vad man betalar i skatt (på ett ironiskt plan)...
Ja, det är skit. Eftersom du skrev "avgifterna" antar jag att du menar tex den sjuprocentiga allmäna pensionsavgiften som jag tvingas betala till staten, men som jag troligen aldrig kommer att få återse igen.
Mitt privata sparande hanterar jag alldeles utmärkt, trots att jag inte kan köpa guld för 500 kronor och sälja för 1000.
Citat:
Dock framhåller jag återigen att det är intressant och värt att veta vad man betalar för.
Visst är det intressant att veta hur pengar man tvingas betala hanteras, men det är inte särskilt intressant "innan man gnäller allt för mycket", såvida man inte tror att staten hanterar finanser med bravur.