Resultat: Nytt underforum ala "Medicinsk Marijuana"?
Ja!
72,58%
45 röster
Nej!
24,19%
15 röster
Annat
3,23%
2 röster
2011-05-23, 21:22
Medlem
Sirfnasks avatar
Hejsan!

Vi är många som medicinskt intresserar oss av cannabis, både ur fysisk och psykologisk synpunkt! Vi som följer med vet att medicinsk cannabis är i ett område av stark expansion - något som beror på det stora antal människor världen över som söker efter alternativ till skolmedicinens många kemikalier och ibland farliga behandlingar(tex cellstrålning vid cancer). Många har också funnit de medicinska fördelarna i denna ört som sen tusentals år finns beskriven som just en medicinalväxt - dessa människor kämpar nu för folks fria rättighet att få finna och bruka denna naturliga medicin som de funnit fungera så bra och effektivt!

Det tycks som att nya rön och bevis om cannabinoiders effektivitet och goda verkan på människokroppen ständigt kommer fram. Dessa rön och studier redovisas bla på sidor som www.medicinskmarijuana.com och liknande sidor. Emedan dessa sidor är bra och fyller ett fantastiskt syfte finns det få sidor som når ut till så många och är så välkända, som flashback.

Jag föreslår därför en speciell sektion här på cannabisforumet som kan heta "medicinsk cannabis" - där det startas trådar om det medicinska syftet och där detta diskuteras detta i tex nya rön som läggs fram och med rätta anser jag det bör få en egen plats och inte ligga på "cannabis allmänt-sektionen" där dessa frågor blandas med trådnamn som "svälja fimpen" och "min pappa såg mig hög" etc - det är ingen tillbörlig respekt mao i dagens läge för det viktiga medicinska syftet - det är en brinnande fråga för många som är i behov och vill finna info, diskutera och redovisa info, ang cannabisens medicinska funktionaliteter!

Så vad sägs, fb´are och mods, ska/bör vi införa en speciell sektion för "Medicinsk Marijuana" - vore inte det på tiden och i all sin rätt?

Tack - eder Sir Fnask
Citera
2011-05-23, 21:25
Medlem
Denoms avatar
Finns det nog med diskussion för att det skulle behöva ett eget underforum då?
Citera
2011-05-23, 21:28
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Bra initiativ, men jag tror personligen inte vi behöver en till sektion, inte för att Medicinsk Cannabis inte förtjänar en egen forumdel, utan för att frågan i FB är inte lika stor som på en riktig Cannabisforum eller liknande. Jag är personligen väldigt intresserad men är rädd för att det skulle bli ganska så tomt.
Det är ju inte mkt vi användare kan göra förutom att diskutera frågan samt posta nyheter och för det krävs det knappt några trådar! Jag kan ha helt fel också, om intresset är verkligen stor så slår jag slag för en ny forumdel, men såsom det ser ut nu så behövs den väl inte, än.
Citera
2011-05-23, 21:30
Medlem
Ska vi ha en avdelning för alvedon och dess medicinska följder med? Eller en avdelning om varför det är bra för halsen att dricka te?
Citera
2011-05-23, 21:30
Medlem
WEEDpuffarns avatar
Bra idé!

Kontakta mod så kan dom göra så att man kan rösta!!!
Citera
2011-05-23, 21:31
Medlem
Kissemurras avatar
Jag är absolut för!

Men tror att den kommer bli lite av en spök-avdelning typ som "Cannabis i media" efter dom sära på den och startade "Narkotikapolitik". Helt avslagen typ.
Citera
2011-05-23, 21:33
Medlem
LokalaNyheters avatar
Bra idé. Om det finns tillräckligt med intresse och saker att ta upp så varför inte
Citera
2011-05-23, 21:53
Medlem
Sirfnasks avatar
Intressegrupper torde vara

* personer med olika typer av diagnoser/sjukdomar/handikapp

* personer som tillfälligt har funderingar, tex nån har migrän och vill fråga ang det, nån annan har mensbesvär och är nyfiken

* personer som vill delge tips på vad som funkar/funkat

*länkningar till rön/studier etc med tillhörande diskussioner

* personer som är allmänt intresserade av cannabis/alternativ medicin som tycker ämnet är intressant/kul

Jag känner det skulle lyfta fram en "ny"/framväxande viktigt aspekt av, som sagt, en industri på stor frammarsch samt det skulle kunna tjäna som ett sätt att öka kunnandet om detta både bland cb-folk och de som bara "strö-läser" på forumet - dvs medverka till medvetandet om detta och nå utanför den innersta cb-kretsen i och med flashbacks väl etablerade ställning på internet.

Dvs både kunna hjälpa personer med behov, öka kompetensen/kunnandet hos cb-folk samt ge svart på vitt bland folk utanför rörelsen som inte är insatta i den medicinska betydelsen, dom får se att det finns mer än enbart "att bli bäng"..osv! Kan oxå vara en port att öppna för folk som är nyfikna men inte så pass nyfikna att dom skulle registrera sig på swecan, får man här på ett öppet forum läsa lite om både det ena och det andra med nyttan av medicinsk cb så kan det Verkligen visa sig öppna dörrar hos folk samt bidra till en breddning av medvetandet hos folk!

Låt det ta lite tid, visst vi kommer inte få 10 nya inlägg om dan i stil med (som sagt) "svälja fimpen" "hur ska jag dölja för mamma" eller "snuten är på mig" ...dom har ju redan sin plats, utan detta kanske skulle få en lite mer kreativ, avsiktlig inriktning och "behövs det" - tja det finns otroligt många som idag får diagnoser och sjukskrivningar etc ökar mer o mer, nog är det väl bra att öka möjligheten för dom och redan insatta att kunna kommunicera/informera...!!??!!
Citera
2011-05-23, 22:14
Medlem
Germanofils avatar
Tror inte heller att det finns diskussionsunderlag nog för ett helt underforum. Däremot vore en klistrad tråd i stil med "Stora tråden om medicinsk cannabis" en bra idé.
Citera
2011-05-23, 22:29
Medlem
Sirfnasks avatar
...ja det kan ju vara ett alternativ det oxå.. faktum är ju att dessa frågor inom detta ämne faktiskt dyker upp me jämna mellanrum!

Får vi då en egen sektion/klistrad tråd skapad lär detta öka intresset/möjligheterna för det ordentligt, som jag ser det. Problemet med klistrad tråd är att det blir så mycket jobbigare att söka info, om jag förstår det förslaget rätt (!?). Personligen känner/anar jag att intresset runt M.CB kommer att öka nåt ordentligt kommande år och fb bör vara med och lägga grunden IDAG kring detta!

Tack och hej - njurpastej!

EDIT: dessutom, vill jag tillägga, för nåt år sedan på en löpsedel läste jag "600 svenskar dör årligen av vanligt smärtstillande" - med vanligt smärtstillande avsågs ipren, alvedon och liknande - det är ju SKRÄMMANDE statistik på en galenskap som i sig, ställt till alternativet Medicinsk Cannabis, borde vara ett URSTARKT argument för en sektion för just M.CB!!

Tänk själv, dom 600 personerna årligen - enbart på vanligt smärtstillande, kan vara Din Morfar, din förälder och vän - addera sen då alla annan skadeverkning av skolmedicinen - där anser jag vi har en MYCKET viktig anledning att avsiktligt medvetandegöra, inspirera och Informera ang M.CB!

Vi har inte råd att missa detta!!

Vi som är intresserade och känner ett visst ansvar blandat med intresse kommer att posta uppdateringar och hålla liv i tråden, det är jag säker på! Kom ihåg ang det jag skrivit vilken skillnad det kan komma att utgöra, direkt i rent medicinskt syfte samt medvetenhetsmässigt där vi lyckas upplysa och skapa insikt/kunskap hos folk!

mvh
Senast redigerad av Sirfnask 2011-05-23 kl. 22:40.
Citera
2011-05-23, 22:30
Medlem
Håller med, det borde absolut finnas en medicinsk del
Citera
2011-05-23, 22:48
Medlem
Beelzebobs avatar
En forumsektion om medicinsk marijuana tror jag skulle leda till många diskussioner och frågeställningar! Ett riktigt bra förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in