2011-06-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Ingen aning. Men det finns dom som har suttit längre än så utan att ha sökt.

Precis. Lite märkligt. Kåkskadad?
Citera
2011-08-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Precis. Lite märkligt. Kåkskadad?

Känner honom inte alls vet bara vem han är, kanske kan vara så att han accepterat vad han gjort och bestämt sig för att ta det straffet, dvs inte söka nån tidsbestämning av straffet
Citera
2011-08-03, 22:51
Moderator
Evil Eds avatar
SG lär i alla fall inte komma ut på ett tag då han misshandlat lasermannen med hjälp av strumpa och biljardbollar.
Citera
2011-08-03, 22:57
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Det som skrivits hittills stämmer bra. Vad gäller din fråga Johnson88 så friades B*rje och K*ell i hovrätten (kommer inte ihåg tingsrättsdomarna men jag tror i alla fall att de fälldes. Vad gäller S*ef*n så dömdes han precis som J*ardeb*rg till livstid som han fortfarande avtjänar mig veterligen. En femte person J*hn*y tror jag dömdes för vapenbrott då han tillhandahållit vapnet. En parentes är att K*ell (som för övrigt hade skyddat identitet och ett annat namn numera) dog för några veckor sedan (ryktet säger överdos, men detta är ej bekräftat)

K*ell är död sedan en tid tillbaka, han dog i Göteborg.

J*hn*y är fri sedan länge och han åkte dit för att han tillhandahöll vapnet.

K*ell fick inget straff alls, han fick däremot ett stort skadestånd utbetalat. K körde bilen och var i allra högsta grad inblandad, han är och har dessutom alltid varit körkortslös.

Jardeberg sitter kvar och S, se mitt inlägg ovan.
Citera
2011-08-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
SG lär i alla fall inte komma ut på ett tag då han misshandlat lasermannen med hjälp av strumpa och biljardbollar.

Tack för intressant info Evil Ed!
Vad gäller infon om de övriga så var det info jag redan kände till men däremot att SG har misshandlat Ausonius var nytt för mig. Har du några detaljer?
Citera
2011-08-06, 16:44
Moderator
Evil Eds avatar
J*hn*y hade förvarat vapnet i ett utrymme som han delade med en annan person, det förra jag skrev vart fel.

Har inga detaljer i fallet S, men jag tror inte han var ensam om att misshandla Lasermannen.
Citera
2011-08-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
J*hn*y hade förvarat vapnet i ett utrymme som han delade med en annan person, det förra jag skrev vart fel.

Har inga detaljer i fallet S, men jag tror inte han var ensam om att misshandla Lasermannen.

du sitter inne på mycket intressant info om regionen, det är kul att läsa dina inlägg, är du från trakterna eller?
Citera
2011-11-07, 19:15
Medlem
k fick inga skadestånd alls vill jag tala om
Citera
2012-04-26, 15:54
Medlem
B.K ska enligt uppgift ha lagt ner brottets bana..och lever ett"normalt" liv....
Citera
2013-06-03, 23:00
Medlem
ballobass avatar
Finns det någon FUP på detta brott??
Citera
2013-10-26, 09:57
Medlem
SandraTheKs avatar
Jardeberg gör ett nytt försök att få sitt livstidsstraff tidsbegränsat:

http://na.se/nyheter/orebro/1.225820...tt-nytt-forsok
Citera
2013-10-26, 19:46
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Stefan Gustafsson ansökte om tidsbegränsning av sitt livstidsstraff tidigare i år.

http://www.mediafire.com/?p9b89c1ygpcc1ie

Örebro tingsrätt (2013-04-22)
Mål nr B 4155-12

Tack till Bea på www.svenskamord.se/index.php?topic=292.0 för infot.

Roger Silvasti hade två barn vid tiden för mordet. Hette det ena K*vin (e) och är född 951009? Mycket tyder på det, han är hur som helst redan dömd för ett mycket grovt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in