2011-05-23, 13:04
Medlem
Jag har Vista. Nu är det så att datorn startar fast när jag kommer till efter att windows har laddat är det bara svart skärm fast man kan röra runt med musen. jag menar där man ska skriva in sitt lösenord där är det bara svart fastman kan röra musen. det kommer inte upp något när jag trycker ctrl-alt-delete (aktivitetshanteraren).
När jag startar datorn så kan man trycka sig in på felsäkert läge men det händer samma sak svart skärm på skriva in lösenords skärmen. jag måste tillägga att det är en acer och jag har ej gjort någon säkerhetskopierings skiva. det går ej att systemåterställa heller.

Vad är detta? hjälp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2011-05-23, 13:08
Medlem
salxars avatar
Har du en annan dator? Bränn ut en Windows 7 skiva och installera det? (eller så kör du på vista igen)
Citera
2011-05-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Har du en annan dator? Bränn ut en Windows 7 skiva och installera det? (eller så kör du på vista igen)
men min cd läsare funkar ej
Citera
2011-05-23, 15:17
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzoolie
men min cd läsare funkar ej
Har du ett USB minne på typ 8 gig?
Citera
2011-05-23, 15:36
Medlem
Anjinsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Har du ett USB minne på typ 8 gig?

För Windows 7 behöver du bara 4GB usb minne

BTW, detta problem du har hände på min gamla dator, hade då trasigt RAM-minne. Vet inte om det gäller för dig med men har du ett usb minne så ladda hem MEMTEST
http://www.memtest.org/
Citera
2011-05-23, 15:48
Medlem
Vista-Backhands avatar
Det du skulle testa först är att starta datorn, efter postskärmen (Loggan)
så trycker du på F8 tills du får fram alternativet "Reparera min dator"

Efter att du kommit igenom windows idiotiska "Försöker reparera" så väljer du "Avancerade alternativ"
och "Kommandotolken"

Gå till C:\
och skriv " chkdsk \R "
välj att disken ska demonteras och låt processen gå.

Om det inte lyckas och du vill installera win7 utan cd-läsare, gör följande.

Ladda hem en .ISO av den W7 installationen du vill ha.
Ladda hem Yumi från http://www.pendrivelinux.com/yumi-mu...t-usb-creator/
Skaffa ett USB minne på minst 4gb.
Starta Yumi, välj ganska långt ner "windows installer", välj din ISO och ditt USB-minne
Boota från USB och installera win!
Citera
2011-07-03, 23:58
Medlem
gegenubers avatar
Hoggar den här tråden lite!

Jag har typ samma grej. Har en bärbar acer ca 1 år gammal. Den har nått som den kallar växlingsbargrafik. Körs nån form av energisparläge om datorn inte är ipluggad. till problemet, Datorn startar som vanligt. men skärmen blir svart när jag ska logga in. helt svart. kan starta upp i felsäkert läge och då funkar det. jag kan även köra laptopskärmen om en extern skärm är ikopplad.. Började krångla när den skulle växla mellan grafiklägen. Någon som har nått?

edit: det fungerar om den icke är ikopplad och på energisparläge, men så fort jag sätter i sladden dör allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in