2012-03-27, 20:30
Medlem
lilla.bruns avatar
Gillar inte Filip & Fredrik, tycker dom är patetiska. Har aldrig fattat grejen med manliga duos på tv. Blir mest bara fånigt... Gillar inte deras narcissistiska stil heller.
Citera
2012-03-27, 20:41
Medlem
Blockchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrundsvral
[...]
Skulle gärna vilja veta vilken version av Bright Side of the Road som dom kör i introt också. Låter nästan live.

The Philosopher's Stone (1998)
Citera
2012-03-27, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilla.brun
Gillar inte Filip & Fredrik, tycker dom är patetiska. Har aldrig fattat grejen med manliga duos på tv. Blir mest bara fånigt... Gillar inte deras narcissistiska stil heller.
intresseklubben? vad gör du i tråden då?
Citera
2012-03-27, 21:06
Medlem
lilla.bruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf80
intresseklubben? vad gör du i tråden då?

Luftar min åsikt på detta diskussionsforum, det är vad jag gör.
Citera
2012-03-27, 21:51
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger87
Harplinge

http://open.spotify.com/track/2CtbcTEZBtkixhbHjmkHKk
Tack så mycket,denna hade jag inte hört förut , Snart kan vi skåda gamla doktorns hus
Senast redigerad av WorldTradeCenter 2012-03-27 kl. 22:00.
Citera
2012-03-27, 23:02
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiflage
Efter många mediokra program/tv-serier så har äntligen Filip och Fredrik hittat tillbaka till det rätt elementet. "On the road"-konceptet passar Filip och Fredrik bäst och jag hoppas att herrarna inser det och slutar med sina hybrisprojekt eller iallafall gör mindre av den varan.

Serien är inget mästerverk, men det är heller inget mediokert. Det är i klass med 100 höjdare och Grattis världen. En tv-serie med mycket feelgood, helt enkelt.

Instämmer i stort i vad du skriver. FVFM? har varit rätt ok, men långt ifrån deras bästa program.
Långt i från alla personer har levererat i programmet, och detta var ändå de mest intressanta människorna de träffat under resan. Hur trista var då de möten som klipptes bort i efteredigeringen?

Ingen av dessa mycket ostrukturerade möten hade samma klass som t ex turerna kring ensamma Hans-Göran i "Lite sällskap". Det var också ett program med F & F ute i verkligheten där de möter den "lilla människan", men betydligt mer tanke bakom...åtminstone mer än att vi åker hem till dag-petter med en platta öl..sen får vi se vad som händer..
Senast redigerad av Walker 2012-03-27 kl. 23:52.
Citera
2012-03-27, 23:47
Medlem
De flesta svenskar de träffat måste jag säga är väldigt ointressanta. Blir bara roligt för att F&F öser ur sig sina unika (för att vara reportrar) frågor och kommentarer. I tidigare program skulle ju hjältarna de träffat få tusentals träffar på YouTube även om de medverkat i ett vanligt nyhetsinslag.

Programkonceptet i sig är uselt och bara roligt för anhöriga. Men F&F lyfter ju verkligen upp det.
Citera
2012-03-28, 00:18
Medlem
swimp78s avatar
Jag gillar programmet. men jag tycker lite synd om de människor som "öppnar upp sig" på riktigt.

Det här programet premierar ju flams och hastiga möten, och fint så. Det är roligt när de möter orginella och glada personer. Men när folk börjar berätta tragiska och personliga saker om sig själva, typ nån berättar om nån våldtäkt som fått dem att flytta, eller nån berättar om en misshandlande man som ska släppas från kåken, då känns det som om grabbarna tycker det blir lite pinsamt och försöker byta ämne. Och sen är det tack och hej en minut senare.

Det här programmet funkar bäst när de träffar udda och lite glada människor. Som tråkigast är det när de som de träffar är för vanliga. Som i sista programmet, det var ju rätt trist. Alla var för vanliga.
Citera
2012-03-28, 07:43
Medlem
sphinxen_111s avatar
Håller med tidigare tidigare inlägg om att Filip och Fredrik börjar hitta tillbaka från stora hybris-projekt. Detta var ett steg i rätt riktning men långt ifrån deras bästa program-serie. Tycker att hela serien var rätt så slätstruken. Jag är även lite rädd för att grabbarna håller på att växa upp och gör de det så tror jag att de är ute på fel bana som kommer att resultera i att tittarna tröttnar. Nej, gå tillbaka till mera "wild & crazy" ala full på jobbet stilen! OM jag får säga vilken serie jag tycker har varit bäst genom åren väljer jag Grattis världen tätt följt av 100 höjdare, världens skönaste människa, eller vad den nu hette?!.
Citera
2012-03-28, 13:16
Medlem
skyddsjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrundsvral
Någon som vet vad låten heter som dom diskuterade och spelade på väg till Halmstad? När Filip sa "det känns California" och den Fredrik fick lov att rätta med att det faktiskt var en britt som sjöng?

Skulle gärna vilja veta vilken version av Bright Side of the Road som dom kör i introt också. Låter nästan live.

Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Haha, tänkte samma sak när jag hörde låten, 'måste hitta den här'

Annars, ja, vad ska man säga. Riktigt jävla sorgligt att serien är slut. Det här är det bästa jag sett på flera år i serieväg. Underbart jävla feelgood-program som håller hög klass. Filip och Fredrik är och förblir legender.

Förövrigt, scenen där Filip ska göra en papphammar och har sönder ölen fick mig att dö av skratt alltså. Hur Fredrik går iväg och skäms över Filip, hahaha Briljant.

Colin Bluntstone - I want some more
Citera
2012-03-29, 20:11
Awaiting Email Confirmation
vad är det för låt som spelas direkt efter vinjetten i episod 8 (senaste), tror även att den spelades i förra avsnittet efter vinjett.

atmosfärisk, upbeat instrumental akustisk gitarrlåt... låter som något som gjorts inom 5 år iaf.
Citera
2012-03-29, 23:08
Medlem
Bästa serien de har medverkat i sedan ja? High Chaparall kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in