2011-05-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Zyprexa är ett kanon-neuroleptikum mot ångest: På en halvtimme blir man lugn, stilla och foglig. Allt tycks vara frid och fröjd, och man får förmågan att tänka "klart". Det finns vissa ökända nackdelar med detta preparat, men de är inte något problem om man tar det vid behov.
Klart?

Alla antipsykotika jag testat her en egenskap, det tar bort förmågan att formulera sig med fantasi.
Ingen "skämt" nu om att jag måste proppa i mig tio burkar per dag.. :P
Nej, SBU avråder.
Citera
2011-05-26, 18:23
Medlem
skullcombos avatar

Hur kommer jag över detta preparat?
Citera
2011-05-26, 18:25
Medlem
skullcombos avatar
Zyprexa! Hur får jag tag på sådant?
Citera
2011-05-26, 18:40
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skullcombo
Zyprexa! Hur får jag tag på sådant?
http://goldpharma.com/search/k6841f3.../neuroleptika/
Alternativt från läkare
Citera
2011-06-07, 21:15
Medlem
skullcombos avatar
Jag har nu inhandlat mina första kartor med Neurokan (Johannesört) och påbörjar någon form av självmedicinering. Jag kommer antagligen knapra i mig alla 60 tabletterna första veckan, då jag är väldigt skeptisk mot dess verkan. Vi får se hur det går.
Citera
2011-06-07, 21:29
Medlem
5htp e bra lagligt och receptfritt
betablockare bra
för vissa
Citera
2011-06-08, 09:16
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skullcombo
Jag har nu inhandlat mina första kartor med Neurokan (Johannesört) och påbörjar någon form av självmedicinering. Jag kommer antagligen knapra i mig alla 60 tabletterna första veckan, då jag är väldigt skeptisk mot dess verkan. Vi får se hur det går.
Om du har andra läkemedel så bör du vara försiktig då johannesört kan interagera med dessa. Ett alternativ jag använder är valeriana som har färre interaktioner.
Citera
2011-06-12, 21:15
Bannlyst
Jag vet vart du kan få tag på Zyban ångestdämpande samtidigt sluta röka om du röka, på denna sidan www.apotekshoppen.com
Citera
2011-06-14, 00:58
Medlem
GanjaChefens avatar
stesolid
Citera
2011-06-14, 07:47
Bannlyst
Diazepam
Oxazepam
Clonazepam
Midazolam
Alprazolam
Nitrazepam
Lorazepam
Zopiclon
Zolpidem
Citera
2012-04-05, 12:44
Medlem
gammal tråd.. men men

bra tips är att faktiskt kontakta psykiatrin om inte vårdcentralen hjälper dig.
lider man av stående ångest kan lyrica hjälpa. zyprexa 2,5mg är bra vid anfallen.
även mirtazapin (remeron) är bra. dock skall man ha i åtanke att både zyprexa och mirtazapin
hos de flesta ger matnoja á la röka.. men vill man ha bra hjälp att hantera sin ångest bortsett från mediciner, är ändå psykiatrin avsevärt bäst på detta.

benzo måste ändå ses som verkligen sista utvägen.. hjälper kortsiktigt men tar inte bort anledningarna till din ångest, och slutar hjälpa dig efter några veckor. när du väl slutar så får du tillbaka ångesten plus abstinens. Värst i klassen är bl a alprazolam. undvik den om du måste ta benzo.

phenibut ? glöm den om du inte vill ha större problem än vad du har.. den kommer inte ge effekt tillräckligt fort för att häva ångestanfall. och när du väl tagit detta en tid så kommer du ha seriösa problem att sluta. du kommer antagligen inte vilja sluta. om man tänker sig avgiftning på ghb är man rätt nära men ändå inte. ghb tar jämförelsevis kortare tid att avgifta. men om man är ett fan av att känna sig overklig och gränspsykotisk under lång tid, kör på. (visst kan man använda phenibut, kanske någon gång per vecka. tyvärr brukar ångest inte gå att schemalägga och de drabbade har i regel konstant ångest eller anfall minst en gång per dag)

som sgt, gammal tråd. hoppas ts har hittat en lösning på sina problem och att andra drabbade som läser detta tar mina råd under övervägande..
Citera
2012-04-05, 13:20
Medlem
Mandic!s avatar
Nozinan, Seroquel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in