Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-23, 10:25
Medlem
Halloj,

Jag har nog under våren gått några kurser i 3D och då lärde de givetvis ut detta i 3D Studio Max och tyvärr ej Maya som jag vet finns till Mac. Då jag har gått denna kurs har jag fått sitta på en PC för att hålla på med detta, men läraren berättade att det går att köra Windows på min Mac och sedan installera 3D Studio Max. Nu är mitt problem dock att jag vill verkligen inte installera Windows på min Mac. Jag bytte till Mac eftersom alla mina Windows datorer jag har haft har kraschat non-stop och jämt.

Så min fråga är egentligen finns det något program som fungerar som 3D Studio Max? Jag har kollat lite på Maya, men detta verkade ha ett helt annat upplägg och om det är så att det inte finns något program som har samma upplägg som 3d SM så kan jag istället tänka mig att byta till Maya, men först tänkte jag kolla detta.

Tacksam för svar.
Citera
2011-05-23, 11:22
Medlem
Hasselströms avatar
Hej,

jag tror att Maya is the way to go för dig. Frilansade för ett företag som efter ett tag anställde en 3DSMAX-kille på heltid. Eftersom de endast körde Mac så fick han byta till Maya och det gick ganska snabbt för honom att vänja sig vid detta.
Citera
2011-05-23, 13:40
Medlem
Snöjs avatar
Cinema 4D är annars väldigt lätt att lära sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in