2011-05-22, 23:30
Medlem
osiriz88s avatar
Amerikanska CIA-agenter har genomfört terroristspaning i Sverige. Visserligen skedde spaningen utan lov, men vad spelar det för roll? All hjälp mot islamisterna bör ses som legitim hjälp. Tydligen så håller inte våran inkompetenta säkerhetspolis med om den saken. Det hela slutade med att CIA-agenterna blev utkastade.

Just nu har svensk media självklart ståfräs över händelsen. Själv skäms jag å Sveriges vägnar. Har Säpo och media inte förstått vem den verkliga fienden är?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/usa-spanade-i-sverige-utan-tillstand

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13065667.ab
Senast redigerad av osiriz88 2011-05-22 kl. 23:45.
Citera
2011-05-22, 23:34
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Har inte Säpo förstått vem fienden är?[/url]

Dom borde ju iallafall frågat om lov först och främst.
Citera
2011-05-22, 23:38
Medlem
PungPillarens avatar
Helt rätt tycker jag.
De borde ha meddelat det innan. Om Sverige hade gjort likadant i USA hade de säkert fått smäll på fingrarna i en rättegång.
USA ska inte få gå omkring fritt i alla länder och leka världspolis.
Citera
2011-05-22, 23:39
Medlem
svampdamps avatar
Utkastade? Är inte spionverksamhet straffbart?
Citera
2011-05-22, 23:42
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungPillaren
Helt rätt tycker jag.
De borde ha meddelat det innan. Om Sverige hade gjort likadant i USA hade de säkert fått smäll på fingrarna i en rättegång.
USA ska inte få gå omkring fritt i alla länder och leka världspolis.
Vid det här laget så bör de flesta människor inse att USA inte "leker världspolis". Dom ÄR världspolis, och utan denna världspolis skulle mångt och mycket gå käpprätt åt helvete.

Jag har stor förståelse till varför CIA inte valde att underrätta Säpo om deras terrorspaning. Säpo är en inkompetent organisation, och är som ett spelkort på de svenska politikernas hand. Historiskt sett så har de nästan alltid misslyckats med sina försök att stävja fientliga organisationers figureringar i Sverige.

Jan Guillou, (trots spion-anglagelser) har skrivit rätt om Säpo (aphuset) i sina böcker.

Säpo läcker som ett såll och CIA är väl medvetna om detta.
Senast redigerad av osiriz88 2011-05-22 kl. 23:48.
Citera
2011-05-22, 23:45
Medlem
Kalle-Dussins avatar
USAs jakt på islamisterna är en god sak och för det bör det inte sättas krokben. Tycker jag.

Men ifall en annan nation vill bedriva statlig verksamhet i Sverige bör det först förankras med berörd myndighet, allt _kan_ ses som ett angrepp på nationen om det vill sig illa.

Men jag anser ändock inte att USAs tilltag är obefogat eller saknar legitimitet. Svensk byråkrati är för stelbent och hade säkerligen varnat de som övervakades. Skulle inte förvåna mig ett dugg. Kanske just därför USA bortsåg från att informera om läget. Who knows?
Citera
2011-05-22, 23:51
Medlem
Helt sjukt. Dom borde erbjudit CIA hjälp och om dom avböjde borde dom bara låtit dom vara. Jag skulle gärna hjälpa CIA i kampen mot islamistsvinen. Om dom läser det här kan dom skicka ett pm
Citera
2011-05-22, 23:54
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Utkastade? Är inte spionverksamhet straffbart?

Världspolisen skapar lagarna, dom följer inte dom.
Citera
2011-05-22, 23:55
Medlem
joeblowmans avatar
Snuskigt smutsiga amerikanska avskum borde genomföras på platsen, precis som hur sina judiska chefer gör till stackers palestinier.

Tyvärr lider vi för närvarande av en amerika/jude-älskande regering som aldrig kommer att göra rätta sakerna.

DOWN WITH AMERICA!

DOWN WITH ISRAEL!
Citera
2011-05-22, 23:55
Medlem
gunseng2s avatar
Fåna dig inte, TS. Även USA måste respektera Sveriges territoriella suveränitet och det är klart att det är oacceptabelt om dom kränker den principen. Dom bör be om ursäkt och försöka kompensera Sverige för denna diplomatiska incident.

Citat:
Har Säpo och media inte förstått vem den verkliga fienden är?

Anser du att muslimer är Sveriges fiender?
Citera
2011-05-22, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
Dom borde ju iallafall frågat om lov först och främst.

Varför?
SÄPO är kända för att misslyckas med det mesta, de springer och jagar sina hjänspöken nazisterna medans terroristerna lever och frodas med sina familjer i Sverige, en riktig säkerhetstjänst hade slagit ut dessa terrorister, det är inte som SÄPO inte vet vilka det rör sig om, istället springer man och frågar pajasarna i Riksdagen om de får agera mot terroristerna och de säger ju nej.

Så kan det gå när man kvoterar in terrorister, sodomiter och kvinnor i SÄPO...
Citera
2011-05-23, 00:00
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Anser du att muslimer är Sveriges fiender?
Nej jag anser inte att vanliga muslimer är Sveriges fiender. Jag anser att muslimska fanatiker och islamister är Sveriges fiender. Om du inte vet vad dessa människor tycker om oss och våra värderingar så tycker jag att du ska läsa på om det. Då kommer du att förstå varför dessa människor bör ses som våra fiender.

Islamister och muslimska fanatiker har inget här att göra, och deras förtryckar-ideologi är icke önskvärd i västvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av joeblowman
Blablabla och lite mer blabla.
Den här snubben hänvisade till radioislam i en annan tråd. Allt han har att säga bör ignoreras.
Senast redigerad av osiriz88 2011-05-23 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in