2011-05-22, 17:54
Medlem
jag har läst på internet som en galning men ingen skriver hur mycke vatten osv osv ..
jag har köpt henna från irak som är grönt pulver, första gången blev de vattnigt, föör vattnigt.. sen nu blev de gegga som nästan var torkad så de lossnade bara...

SÅ EN GÅNG FÖR ALLA KAN NÅGON SÄGA HUR JAG SKA GÅ TILLVÄGA?

skulle senare vilja lägga i nått rött .. bara så de skiftar rött eller att de blir en mycke mycke mörk röd, svart röd, tips?

har köpt citronsaft o äppelcider vinäger som ska va bra att ha i..

hjälp så fort som möjligt så ja kan få de gjort nåååån gång...
Citera
2011-05-22, 19:22
Medlem
Gå och fråga på Lush, alternativt kolla deras hemsida. De har ju henna i kakform, men det är väl samma princip.
Man ska blanda i kokande vatten vet jag i alla fall, och så ska man ha färgen i vattenbad för att det ska hållas varmt.
Citera
2011-05-24, 18:15
Medlem
audio_bloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deis
Gå och fråga på Lush, alternativt kolla deras hemsida. De har ju henna i kakform, men det är väl samma princip.
Man ska blanda i kokande vatten vet jag i alla fall, och så ska man ha färgen i vattenbad för att det ska hållas varmt.

NEJ nej nej! Henna ska absolut inte blandas med kokande vatten eller kokas. Finns en sida som heter Helenas henna, där brukar jag handla min henna. Där finns en pdf-fil med instruktioner.

OnT - jag har för mig att jag blandar kanske 250 g henna med ungefär 2 dl vätska, 50/50 citronjuice och äppelcidervinäger. För lite snällare blandning kan du ta lite vatten också (inräknat i de 2 deciliterna)

Låt geggan stå över natten, täckt med plastfolie. Gärna ovanpå kyl- eller torkskåpet, alt annan varm plats. Tänk sen också på att hennan ofta hinner torka lite i håret under tiden du applicerar den, så gör den gärna liiite blötare, eller ha en sprayflaska med vatten i närheten. Snurra in huvudet i plastfolie + handduk och sov dig till snygg färg!
Citera
2011-05-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audio_blood
NEJ nej nej! Henna ska absolut inte blandas med kokande vatten eller kokas.

Okej, då står det fel på Lush hemsida då
Citera
2011-07-24, 23:56
Bannlyst
Jo men precis helenas henna ska kunna svara på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in