2011-05-22, 14:49
Medlem
På senaste tiden har jag blivit otroligt svag mot ljus. Har alltid haft problem med ögonen vid denna årstid pga av pollen och ect. Men aldrig såhär.

På senaste ha rjag varit väldigt deprimerad också, så har förtärt både en stor mängd alkohol och mycket piller. blandat t ex alkohol med sömnisar för att jag inte brytt mig och bara velat däcka eller slippa känna något.
Men det jag nu undrar är ifall mina ögon kan ha blivit skadade? Kan ibland inte ens sitta på tunnelbanan för att ljuset är så starkt. Får sitta med solglasögon överallt, Detta har väl varit såhär i en eller två veckor.

tack på förhand.
Citera
2011-05-22, 14:52
Medlem
Seraphiums avatar
Har du möjligtvis linser?
Citera
2011-05-22, 15:54
Medlem
jultomt1s avatar
Jag var väldigt ljuskänslig ett tag, det visade sig vara en irit.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Regnb%C...neinflammation

Iofs så gjorde det väldigt ont och jag stod bara ut i någon dag innan jag drog till sjukan. Äh jag har ingen aning om vad det kan vara, stick iväg till sjukhuset med dig. Optikern kan inte se lika mycket som dem btw, det fick jag förklarat för mig i alla fall. Så iväg till sjukhuset med dig!
Citera
2011-05-22, 17:22
Ljuskänslighet kan tyda på sjukdomar i hjärnan. Sök hjälp det kan också vara en psykisk sjukdom på gång. Symtomen på Schizofreni är ljuskänslighet men sök läkare för det kan vara allvarligt!

"Onormal känslighet för ljus. Detta kan uppkomma som manifestation av ögonsjukdomar, migrän, hjärnblödning, hjärnhinneinflammation och andra åkommor kan även uppträda i samband med depression och andra psykiska störningar."
Citera
2011-05-22, 21:22
Bannlyst
Låter underligt, ring sjukhuset, eller dylikt.
Citera
2011-05-22, 23:02
Medlem
Tror ni detta kan vara en konsekvens av hur jag mår psykiskt? Jag känner mig riktigt instabil och drar i mig i princip vad som helst just nu för att orka med allt. Dricker konstant och så..

Borde jag uppsöka läkare omgående eller se om det går över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in