Idag på eftermiddagen satt jag med en kopp kaffe framför datorn och hade plugin-hörlurar i örnen på högsta volym. Rätt som det var hamnade jag i en tråd här på Flashback som länkade en så kallad "screamer". Någon användare hade skrivit att man skulle "finna fem fel" på en bild. Bilden dök upp och jag började leta efter felen. Men efter några sekunder hör jag världens vrål följt av ett skräckinjagande ansikte som dök upp på hela skärmen. Jag skvätte några droppar i kalsongerna, hoppade till och råkade slå ner skållhett kaffe på tasken, tangentbordet och över låren. Ballen är illröd fortfarande och mina lår ska vi inte tala om. Tangentbordet är mindre viktigt just nu.
Jag blev jävligt förbannad och jag ger mig fan på att mina trumhinnor tog skada av det höga ljudet. Personligen tycker jag att dessa jävla screamers är tråkiga och minst sagt hjärndöda, förstår ni inte vilka allvarliga skador det kan åsamka?
Nu vill jag att moderatorerna här på Flashback inför en regel som innebär en avstängning utan motivering till nästkommande användare som använder dessa förbannade ting! Det är en sak om man vill diskutera screamers, men att lura användare till att titta på någonting som kan förorsaka hörselskador och andra skador är någonting som inte bör förekomma på detta forum.
Jag antar att det är många fler som håller med mig.
Blir svårt att förbjuda då det inte, rätta mig om jag har fel, bryter mot forumets regler. Men lycka till med ballen. Ispåse och ett glas whiskey hjälper mot justerat skrev (talar av egen erfarenhet).
Att de är OT i diskussioner och inläggen raderas är väl ganska självklart? Går inte att göra särskilt mycket mer än så. I övrigt tycker jag vi bör värna yttrandefriheten i den utsträckning vi kan på forumet så länge det inte skadar diskussioner eller ser till att forumet av andra skäl stängs ner.
(OT: Se signatur)
Senast redigerad av Denom 2011-05-22 kl. 01:32.
Hehe, det är väl lite av det här som är meningen med dom. Fast jag kan väl hålla med dig om att det inte är så skönt för öronen och dom borde faktiskt kunna ge dig hörselskador som du säger. I alla fall, dessa borde inte va tillåtna.
Tror TS klickade in på den där tråden med de nakna fjortisarna.
Håller dock med, själv är jag så van vid sådant här att jag, när jag klickar på någon misstänkt länk, alltid stänger av ljudet, för att inte få en hjärtattack.
Som det är nu så får det väl i de flesta fall bara en tillsägelse, men jo detta kunde gott ge en veckas avstängning direkt. "Postar du något med högt ljud utan att varna för det så blir det en varning". Man kan ju fan få tinnituss av sådan skit!
Håller dock med, själv är jag så van vid sådant här att jag, när jag klickar på någon misstänkt länk, alltid stänger av ljudet, för att inte få en hjärtattack.
Precis. Har man mer än 5 minuters erfarenhet av internet så är man skeptisk till i princip alla länkar innan man klickar.
Tråkigt med ballen, men ts får fan skylla sig själv. Nu kommer det ju aldrig någonsin hända igen iaf.
Jag kan också tänka mig ett förbud mot det där tramset.
Möjligheten och i vissa fall även behovet med att ha en länk till något som diskuteras ser jag som naturlig och alltså något som bör finnas; men med tanke på att "screamers" i sig inte tillför diskussionen någonting har jag därför extremt lite förståelse för dem på ett diskussionsforum.
Om det är för att ha ett underlag för diskussion kan de ju funka, men för övrigt knappast.
Om det bara är en länk som inte följer det den påstås göra kanske det ska klassas som OT, annars (Om det bara är en länk.) fattas väl diskussionsunderlag och tråden + trådskaparen bör gå direkt till papperskorgen...