2011-05-21, 23:27
Medlem
Ska skaffa en tatuering på min insida biceps. Är lite halv osäker på motivet dock så jag har inte ännu kontaktat en tatuerare.

Det ska vara ett rött hjärta, ca 7x7cm stort, Funderar dock på att ev göra lite detaljer runt hjärtat.
Men hur lång tid tror ni det skulle ta att bara tatuera in hjärtat på armen?

Tack för era svar!
Citera
2011-05-21, 23:34
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalistJavisst
Ska skaffa en tatuering på min insida biceps. Är lite halv osäker på motivet dock så jag har inte ännu kontaktat en tatuerare.

Det ska vara ett rött hjärta, ca 7x7cm stort, Funderar dock på att ev göra lite detaljer runt hjärtat.

Tack för era svar!

Beror på hur bra och snabb h*n som ska gadda dig. Har en tatuering på handleden som en tjejpolare gjorde som tog 2 timmar att göra men hon är nybörjare.

Så äre på en studio du ska göra den gissar jag på cirka 1-3 timmar
Citera
2011-05-22, 15:34
Medlem
xpitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalistJavisst

Tack för era svar!

Gå till en studio och fråga, hur fan ska vi veta då alla är olika snabba.
Citera
2011-05-24, 10:21
Medlem
Mama-Moos avatar
Och vad spelar det för roll hur lång tid det tar? Är du orolig att du inte kommer orka hela? Eller är det "inte värt det" att sitta en längre tid?
Jag tycker man ska prioritera - sitt en timme och få en påse skit på armen eller sitt tre-fyra och få en snygg tatuering du kan vara stolt och nöjd med i stället.
Tatueringen du beskriver låter inte så stor eller avancerad, det tar nog 2 timmar, give or take. Det beror på tatueraren.
Citera
2011-05-24, 17:51
Medlem
karnafexs avatar
Min på insida biceps (går från armbåge upp till armhålan) tog 2.5H. Så 1.5 - 3H kanske? Kan gå snabbare eller saktare beroende på vem du går till och hur pass avancerat motivet är.

Bästa förslaget är att gå till studion och snacka om ditt motiv och be dem gör en tidsuppskattning.
Citera
2011-05-30, 20:49
Medlem
Jag har gjort ett skepp som täcker hela min underarm, tog ca 4 timmar. Häromdan gjorde jag linjerna och skugga på en papegoja som täcker större delen av överarmen, tog ca 1 timme.

Detta beror ju givetvis på hur bra tatueraren är osv.
Citera
2011-05-30, 21:45
Medlem
Negerkucks avatar
haha vad snackar ni om? 3 timmar? på 3 timmar hinner man göra en sjukt mkt större tatuering än 7*7cm 1-1,5 timme skulle jag säga beroende på detaljer etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in