2004-10-13, 03:19
Medlem
Boddies avatar
Ja som rubriken lyder hur gör man det?
2004-10-13, 03:51
Medlem
KaZibers avatar
Klicka på nån och quota, sen bakåt och quota nästa och copy pasta osv osv brukar jag göra...
2004-10-13, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Ja som rubriken lyder hur gör man det?
Citat:
Ursprungligen postat av KaZiber
Klicka på nån och quota, sen bakåt och quota nästa och copy pasta osv osv brukar jag göra...
Jag brukar klicka på citera, sedan kopiera och klistra in i notepad. När jag har alla citaten brukar jag dessutom skriva mitt eget inlägg i notepad (ifall man skulle vara tidsutloggad).
2004-10-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Jag brukar klicka på citera, sedan kopiera och klistra in i notepad. När jag har alla citaten brukar jag dessutom skriva mitt eget inlägg i notepad (ifall man skulle vara tidsutloggad).

Mmmm.... notepad är så jävla IT!!

Jag brukar klippa och klistra fast här i inläggsfönstret.
Lite bökigt är det, men så ofta händer det inte att jag behöver göra det.

Ibland kan jag slappt bara göra två nya inlägg på raken, med ett citat och en kommentar i varje. *sjunger* "åå åå ååå jag är en påååsthooora"
2004-10-13, 14:55
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Tyvärr är tipsen ovan de enda som gäller. Använd alltid något form av ordbehandlare när ni skriver större inlägg där man hoppar fram och tillbaka. Väldigt lätt att råka radera allt man gjort eller att man råkat bli utloggad pga. man tagit för lång tid på sig.

Andra försöket blir aldrig lika bra.
2004-10-13, 18:16
Medlem
Fet-Everts avatar
Om jag vill citera många personer har jag ibland tråden öppen i ett separat fönster. Från detta kopierar jag det text jag vill citera och klistrar in den i mitt inlägg.

När jag klistrat in inlägg från flera personer kan det vara bra att visa vem som sagt vad och därför skriver jag manuellt in i quote-taggen vederbörandes nick. Så här kan det se ut:

Vanlig quote-tagg: [quote] i vilken jag fyller i nicket: [quote=Ruskigbuss]
2004-10-14, 06:38
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Tyvärr är tipsen ovan de enda som gäller. Använd alltid något form av ordbehandlare när ni skriver större inlägg där man hoppar fram och tillbaka. Väldigt lätt att råka radera allt man gjort eller att man råkat bli utloggad pga. man tagit för lång tid på sig.

På vadå? Att man har ett nytt meddelande fönster öppet för länge?
2004-10-14, 16:28
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
På vadå? Att man har ett nytt meddelande fönster öppet för länge?

Citat:
Fet-Evert
Om jag vill citera många personer har jag ibland tråden öppen i ett separat fönster. Från detta kopierar jag det text jag vill citera och klistrar in den i mitt inlägg.

När jag klistrat in inlägg från flera personer kan det vara bra att visa vem som sagt vad och därför skriver jag manuellt in i quote-taggen vederbörandes nick. Så här kan det se ut:

Citat:
admin2

Andra försöket blir aldrig lika bra.

Skulle bara kolla om jag hade fattat hur man gör!
2004-10-14, 17:31
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Skulle bara kolla om jag hade fattat hur man gör!
Nöjd med resultatet, förstås?

Testa att ha texten inom citatklämmorna.

Ööööhhh.

Alltså, såhär:
[quote=mors lilla olle ]
mors lilla olle på flashback skrev.
LALALALALAAA!!!

höhöhöhöhöhöhöö

[/QUOTE ]
Fast utan mellanslagen, då. Texten som ska in i inlägget kopierar och klistrar man in. Tänk på att smileys inte hänger med då, avd. livsavgörande detaljer...
2004-10-14, 18:34
Medlem
Boddies avatar
[quote=ahlman]Nöjd med resultatet, förstås?

Testa att ha texten inom citatklämmorna.

Ööööhhh.

Alltså, såhär:
Citat:
Ursprungligen postat av mors lilla olle
mors lilla olle på flashback skrev.
LALALALALAAA!!!

höhöhöhöhöhöhöö
:eek

Fast utan mellanslagen, då. Texten som ska in i inlägget kopierar och klistrar man in. Tänk på att smileys inte hänger med då, avd. livsavgörande detaljer...

Citat:
postat av ahlmanOm jag vill citera många personer har jag ibland tråden öppen i ett separat fönster. Från detta kopierar jag det text jag vill citera och klistrar in den i mitt inlägg.

Citat:
postat av admin2admin2Tyvärr är tipsen ovan de enda som gäller. Använd alltid något form av ordbehandlare när ni skriver större inlägg där man hoppar fram och tillbaka. Väldigt lätt att råka radera allt man gjort eller att man råkat bli utloggad pga. man tagit för lång tid på sig.

Vart det bra nu dår hmmmm......ingen hacker direkt iaf!
2004-10-14, 18:38
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Vart det bra nu dår hmmmm......ingen hacker direkt iaf!
Hm.

Det ska se ut som det här exemplet:
[ QUOTE= (användarnamn) ]
(Meddelande)
[/quote]

Fast utan mellanslag i den första [QUOTEn. Såhär: [quote=(Användarnamn)]

Försök igen, som ångerskan som dog i en flygplansolycka sa.

EDIT:
Behövdes visst inte mer hjälp.

Bra jobbat!
2004-10-14, 18:43
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Hm.

Det ska se ut som det här exemplet:
[ QUOTE= (användarnamn) ]
(Meddelande)

Fast utan mellanslag i den första [QUOTEn. Såhär:
Citat:
Ursprungligen postat av (Användarnamn)

Försök igen, som ångerskan som dog i en flygplansolycka sa.

EDIT:
Behövdes visst inte mer hjälp.

Bra jobbat!

Citat:
Ursprungligen postat av admin2

NU SKA DEN FAN SITTA SOM PICKEN I GRETA. Ps ahlman danke för datalektionen jag kanske skulle satsa på datakörkort!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in