2011-05-21, 16:53
Medlem
Jag är gräsallergiker och just nu är det ett helvete att vistas utomhus. Har en allergimedicin (Aerius 5mg) som jag fått utskriven och som jag tagit i någon månad redan för att bygga upp ett skydd, men nu verkar det ändå inte som att jag slipper undan symptomen. Funderar därför på om det är någon idé att blanda olika allergimediciner, till exempel köpa en av varje sort som finns receptfritt och ta flera sorters tabletter om dagen? Eller kommer det inte att ge någon effekt, antihistamin som antihistamin kanske?

Någon som har erfarenhet?
Citera
2011-05-21, 17:04
Medlem
adagios avatar
Varför kontaktar du inte din läkare och ber om en annan medicin som fungerar?
Citera
2011-05-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Varför kontaktar du inte din läkare och ber om en annan medicin som fungerar?
Det är väl egentligen mest för att jag redan gått igenom ett stort antal receptbelagda mediciner utan att hitta något som fungerat bättre än den jag tar nu. Den är fantastisk mot det mesta (är allergisk mot allt typ), men just när det blir extra höga toppar så räcker den inte hela vägen. Men det är sant, det skadar ju inte att kolla ytterligare en vända med läkaren, har ju inte så mycket att förlora på det.
Citera
2011-05-21, 17:26
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrla
Men det är sant, det skadar ju inte att kolla ytterligare en vända med läkaren, har ju inte så mycket att förlora på det.
Det låter som en bra idé. Jag tror dock inte det bör vara någon fara att blanda div. antihistaminer, de är ju inte särskilt toxiska.
Citera
2011-05-21, 19:06
Medlem
eaabs avatar
Jag blandar en del alldergimediciner!, Först och främst tar jag astmamedicin vanlig Symbicort, sen Aerius 10mg, blandar ibland och tar en av varje med Loratadin 10mg (typ samma som Aerius, men Loratadin fungerar bättre enligt mig), Nasonex (nässpray som är gjord för pollenallergiker) på toppen av allt så går jag regelbundet till Södersjukhuset och tar sprutor som förhindrar min allergi (mot hund, katt, pollen & gräs)
Citera
2011-05-21, 19:56
Medlem
Jag blandar allergimedicin som tusan men det är på läkarens order..
Tag kontakt med din läkare på allergicentrum eller vilken allergi läkare du har och få bättre råd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in