Citat:
Ursprungligen postat av Fittluderrrr-byFW
Snacka om att generalisera. Så det finns enbart två-tre typer av människor som kan köra en BMW?
Om vi säger så här: Eftersom vi nu ska låtsas att man tjänar 35-40 000 kronor i månaden, kan vi ju då anta att jag har lyckats rätt bra i livet, eller hur? Är det då omöjligt att jag kan vara intresserad av bilar? Enligt dig så verkar det vara på det viset. För mig är det väldigt märkligt.
Det är inget märkligt över att generalisera. Det är rätt viktigt att kunna generalisera. Det berättar många gånger om den verklighet vi lever i. Det finns få tillfällen om ens någon där du kan säga att något är 100% eller ens i närheten.
Nja.ee... att tjäna 35 000 kr/mån må ju ha vissa aspekter. Att pizzabagarn som arbetar 24/7 året runt gör det eller någon som arbetar natt, kallar jag knappas för människor som har lyckats... Det är ju människor som faktiskt sliter arslet av sig. Sen har du det där med att bilen symboliserar allt det du inte är som människa. Tex framgångsrik, måste man sticka ut med en svindyr bil, bara för att få status, ja då har man nog missat rätt mycket här i livet eller vad säger du.
I övrigt jag kunde inte bry mig mindre..., jag ser att turkar/araber gillar BMW. Jag ser att de också gillar att tro en hel del märkliga saker om sig själva och andra. Jag ser den andra kategorin som faktiskt ser ut att ha råd med sin bil på sakliga grunder och som dessutom inte bär på en avsmak för människan. Ja så är det på ett ungefär..