• 1
  • 2
2011-05-21, 23:41
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeow
är själv osäker på om den är gjord i paint. …
EXIF säger att den inte är gjord i Paint, vilket redan nämnts.
Citera
2011-05-22, 00:04
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palaekman
Nja..

Men risken finns ju att bilden först gjordes i paint och sedan öppnats + sparats i gimp, men vad skulle det vara bra för.

Sedärja, jag hade stenfel. Jag har inte någon direkt kännedom om Gimp (skitversion av photoshop?), saknar programmet helt brushes etc utan 100% hårdhet? Man ser ju direkt på hennes bild att pixlarna hamnar lite varsomhelst..
Citera
2011-05-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Sedärja, jag hade stenfel. Jag har inte någon direkt kännedom om Gimp (skitversion av photoshop?), saknar programmet helt brushes etc utan 100% hårdhet? Man ser ju direkt på hennes bild att pixlarna hamnar lite varsomhelst..

Det mesta av bilden hade mycket väl kunnat vara gjord i paint, dock så tror jag inte det går att få fina övergångar av färger (se solen).

Nu använder jag inte gimp, utan photoshop, men det finns ett verktyg som heter brush och en pencil varav den första ger mjuka kanter och den andra får kantiga/pixliga kanter. Skulle tro att det finns några liknande verktyg i gimp och att hon då använt den pixliga.

Gimp är typ en gratisversion av photoshop, men det går ändå att få bra resultat i det.
Citera
2011-05-22, 23:12
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palaekman
Det mesta av bilden hade mycket väl kunnat vara gjord i paint, dock så tror jag inte det går att få fina övergångar av färger (se solen).

Nu använder jag inte gimp, utan photoshop, men det finns ett verktyg som heter brush och en pencil varav den första ger mjuka kanter och den andra får kantiga/pixliga kanter. Skulle tro att det finns några liknande verktyg i gimp och att hon då använt den pixliga.

Gimp är typ en gratisversion av photoshop, men det går ändå att få bra resultat i det.

Du behöver inte upplysa mig om att det finns brush och pencil i Photoshop (jag arbetar som annonsproducent), jag vet mycket väl vad photoshop innehåller. Det är Gimp jag aldrig suttit med.
Citera
2011-05-23, 12:17
Medlem
Paint .net finns ju, liknar photoshop och tycker det är bättre än gimp.
Samt så är det gratis.
Citera
2011-05-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Du behöver inte upplysa mig om att det finns brush och pencil i Photoshop (jag arbetar som annonsproducent), jag vet mycket väl vad photoshop innehåller. Det är Gimp jag aldrig suttit med.

Åh Herregud! Jobbar du som annonsproducent... va duktig du måste vara!
Citera
2011-05-29, 12:53
Medlem
robomans avatar
Det är ju redan känt att bilden är gjord i Gimp (som inte är något skitprogram), men bara för sakens skull kan jag peka på de två saker som inte går att göra i paint:
- Övergången från gult till blått vid solen kan du inte göra. Du hade behövt sitta pixel för pixel och finslipa om du ville ha det som på bilden, och det gör inte hon.
- Alla former är mjuka, eller hur jag ska säga. De svarta linjerna ser ut att ha en halvtransparent överågång på ett par pixlar in i nästa färg. Paint gör inte så.
Citera
2011-07-24, 19:33
Medlem
bessoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f3
Tycker att solens strålar ser lite väl avancerade ut för paint, och samma med rutmönstret på handduken eller vad det är hon har under armen.

Fast jag är ingen paintexpert.

Måste bara säga att de ska föreställa en LV väska & ingen handuk. ^.^
Citera
2011-07-24, 19:46
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coq_noir
Har man bara tålamod kan man göra mycket i Paint, denna har jag gjort i Paint utan ritbord.

http://img219.imageshack.us/img219/9261/gman.png

Är det där verkligen gjort i paint är det riktigt grymt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in