Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-21, 14:14
Medlem
Hej flashbackare, nu har jag fått en ide att jag ska köpa en ganska kass gitarr nu i sommar och lacka om den, byta mickar etc och allmänt göra den till en bra gitarr men jag vet dock inte vart jag skulle kunna hitta ett plektrumskydd till en stratocaster modell i ''diamantplåt'' (en sådan här http://kaseygraphics.us/images/diamond-plate-pickguard.jpg) nära luleå/överkalix. Om det är någon som vet någon affär som säljer sådant ge gärna tips, tack på förhand!
Citera
2011-05-21, 14:19
Medlem
Kalmantos avatar
Varför måste den fysiskt befinna sig i närheten av Kalix? Kan du inte beställa den över nätet alternativt köpa den av någon via nätet?
Citera
2011-05-21, 14:21
Medlem
Kasporrs avatar
Värt att nämna är att det spelar ingen roll hur mycket dina mikrofoner kostar, hur fint stall eller hur mycket du modifierar en kass gitarr. Den kommer aldrig låta eller kännas som en kvalitets gitarr från till exempel Fender.
Detta beror på att kroppen och halsen som utgör i princip hela gitarren formar tonen mer än vad olika mikrofoner gör. Att köpa en gitarr med kropp av 15 bitar ihop tryckt trädspån limmat ihop med en hals av nästintill plast är ingen super deal. Satsa på en gammal Fender eller något istället av riktiga träplankor med hög kvalitet. Desto färre plankor kroppen består av desto renare ton lär du få.

Edit: du bör kunna finna ett sådant över internet lättare än i butik.
Citera
2011-05-21, 14:23
Medlem
Jag syftar på att få nåt klipp på nån begagnad gitarr och fixa upp den som man vill, dessutom får jag nånting att göra i stugan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in