2011-05-21, 14:14
Medlem
Hej flashbackare, nu har jag ftt en ide att jag ska kpa en ganska kass gitarr nu i sommar och lacka om den, byta mickar etc och allmnt gra den till en bra gitarr men jag vet dock inte vart jag skulle kunna hitta ett plektrumskydd till en stratocaster modell i ''diamantplt'' (en sdan hr http://kaseygraphics.us/images/diamo...-pickguard.jpg) nra lule/verkalix. Om det r ngon som vet ngon affr som sljer sdant ge grna tips, tack p frhand!
Citera
2011-05-21, 14:19
Medlem
Kalmantos avatar
Varfr mste den fysiskt befinna sig i nrheten av Kalix? Kan du inte bestlla den ver ntet alternativt kpa den av ngon via ntet?
Citera
2011-05-21, 14:21
Medlem
Kasporrs avatar
Vrt att nmna r att det spelar ingen roll hur mycket dina mikrofoner kostar, hur fint stall eller hur mycket du modifierar en kass gitarr. Den kommer aldrig lta eller knnas som en kvalitets gitarr frn till exempel Fender.
Detta beror p att kroppen och halsen som utgr i princip hela gitarren formar tonen mer n vad olika mikrofoner gr. Att kpa en gitarr med kropp av 15 bitar ihop tryckt trdspn limmat ihop med en hals av nstintill plast r ingen super deal. Satsa p en gammal Fender eller ngot istllet av riktiga trplankor med hg kvalitet. Desto frre plankor kroppen bestr av desto renare ton lr du f.

Edit: du br kunna finna ett sdant ver internet lttare n i butik.
Citera
2011-05-21, 14:23
Medlem
Jag syftar p att f nt klipp p nn begagnad gitarr och fixa upp den som man vill, dessutom fr jag nnting att gra i stugan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in