Citat:
Ursprungligen postat av Love.
Du skriver att jag måste försöka råda bot på detta så snabbt som möjligt. Hur gör jag det?
Mitt ex var otrogen flera gånger och dumpade mig tillslut när han träffade någon annan som han tyckte var bättra. Jag måste även tillägga att mina känslor då också gick upp och ner väldigt ofta. Vilket tillslut förstörde hans "trygghet" hos mig tror jag.
Jag har alltså insett att detta är ett problem som jag måste få slut på. I längden blir det både jobbigt för mig och den andre. Just nu är förhållandet väldigt nytt, han vet alltså inte om problemet. Så det kan inte vara därför han inte hör av sig så mycket. Han svarar direkt när jag skriver till honom, vilket gör mig väldigt frustrerad. Jag försöker att inte höra av mig ofta, men det verkar inte hjälpa. Antar att han bara behöver lite tid? (När jag inte är säker på mina känslor ser jag det som en fördel att han inte hör av sig, då jag börjar sakna honom).
Som du säger har det med ditt självförtroende och göra och jag kan inte ge dig några råd som ger bot på allt. Jag känner verkligen igen problemet du beskriver fast jag har då varit osäker av andra anledningar än otrohet.
"Let the good times roll, ready or not" skulle jag helt klart köra på, tänk inte så mycket - för det är väldigt farligt. Att tänka är bra, men att tänka för mycket kan ofta leda till vaneföreställningar som man sedan för med sig som inte alls är berättigade.
Så länge han svarar direkt tycker jag du inte bör ha något att oroa dig för, alla killar är inte iniativtagande. Jag är inte det men har tvingat/lärt mig att ta initiativ pga. att det behövdes att åtminstone någon i relationen som var det. När relationen inte är lika ny, prata med han. Fråga varför och om han inte kan börja ta lite mer iniativ för att det skulle för dig känns som en väldig lättnad och då lyssnar han säkert om han är förstående.