Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"Problemet" är att också bilen saknas. Att göra sig av med en kropp är det inte många som lyckas med, att göra sig med en bil bör vara svårare.
Jag tycker inte mycket på att hon råkat ut för våld. Ärr på kinden, uppstår det naturligt genom en misshandel? Vet inte riktigt, men känns inte som att kinden är en del av ansiktet där blodvite uppstår särskilt ofta - snarare åker väl några tänder ut.
Kan tänka mig att hon åkt någonstans. I andra hand att hon kört i diket eller vattnet.
Du kanske har rätt även om jag inte ser bilen som något hinder för att hon utsatts för brott. Dessa brukar dyka upp på någon parkering eller i någon skog några dagar/veckor senare.
Men detta med vatten är förvisso en möjlighet, om hon hade något ärende ut på dessa vägar.
Jag tänkte snarare på att detta ärr kan ha uppstått vid knivhot eller från en misshandel. Hur vanligt är det att man har ett operationsärr utvändigt på kinden, förvisso kan det förstås ha uppkommit vid en olycka.
Hon anmäldes saknad torsdag kväll och redan två dagar senare drog polisen igång insatser och efterlyste henne.
Kvinna på 43 år saknas, likaså bilen. Hon var enkelt fritidsklädd vid försvinnandet som skedde runt 11:00 på torsdagens förmiddag, direkt efter jobbet. Hon har en sambo och ett tidigare ärr på kinden, vad man nu kan lägga för vikt vid detta, samtidigt som polisen relativt omgående drar igång med eftersök och rikslarm.
Nej, jag tror inte på frivilligt försvinnande, olycka är möjligt, i såfall har hon kört ned i vattnet och då borde det finnas spår längs vägen. Ett annat alternativ är självmord, då kan det också dröja någon vecka innan man hittar bil och den försvunne på någon enslig skogsväg.
Men, jag tror hon har utsatts för brott.