2011-05-21, 11:29
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Kvinnan anmäldes försvunnen vid 19-tiden på torsdagskvällen. Hon hade då varit borta sedan hon lämnade jobbet elva på förmiddagen. Enligt polisen färdades hon i en vit Volvo 745 med registreringsnummer GXH 139.

Under fredagen söktes kvinnan med helikopter men utan resultat. Polisen beslutade då om att efterlysa kvinnan. När hon försvann var kvinnan klädd i träningskläder, gymnastikskor och en gul stor allvädersjacka med texten "Länsförsäkringar".
http://allehanda.se/blaljus/merblaljus/1.3186541-zonlarm-efter-forsvunnen-kvinna
Nån som känner till nåt mer om den här kvinnan eller försvinnandet..
Citera
2011-05-21, 16:07
Medlem
Troians avatar
Bilen är registrerad på en kvinna född 1967: http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=6cMQdhiBU_TkOg6iWKZuuvOxy1TfVn cmJ6ep9tvc1EI

Bor i Björksjön, runt tre mil bilvägen från Sollefteå, tillsammans med en man född 1957.
Citera
2011-05-21, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Rubriken på Allehanda.se:s förstasida säger Rikslarm. I artikeln anges kvinnans ålder till 43, vilket överensstämmer med kvinnan som bilen är registrerad på.
Citera
2011-05-21, 17:30
Medlem
wonderlands avatar
Måste ju finnas mer till historien, att anmäla någon försvunnen samma kväll är väl ovanligt om det inte gäller barn.
Citera
2011-05-21, 17:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Måste ju finnas mer till historien, att anmäla någon försvunnen samma kväll är väl ovanligt om det inte gäller barn.

Detta kanske kan vara en anledning.

Citat:
Ett annat kännetecken är ett operationsärr på ena kinden

Denna tråd är jag säker på kommer flyttas till AB&K.
Citera
2011-05-21, 20:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Denna tråd är jag säker på kommer flyttas till AB&K.

"Problemet" är att också bilen saknas. Att göra sig av med en kropp är det inte många som lyckas med, att göra sig med en bil bör vara svårare.

Jag tycker inte mycket på att hon råkat ut för våld. Ärr på kinden, uppstår det naturligt genom en misshandel? Vet inte riktigt, men känns inte som att kinden är en del av ansiktet där blodvite uppstår särskilt ofta - snarare åker väl några tänder ut.

Kan tänka mig att hon åkt någonstans. I andra hand att hon kört i diket eller vattnet.
Citera
2011-05-21, 21:15
Medlem
Quarrels avatar
allehanda.se: Inga spår efter försvunna kvinnan
Citat:
– Det har under natten inte kommit in något från allmänheten. Det är lite konstigt att ingen har sett henne, trots att det här har varit ute i lokalmedia, det borde ha kommit in mer, säger Robert Öhman, vakthavande befäl vid polisen i Västernorrland.
Citera
2011-05-21, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Polisen: 2011-05-20 08:30, Försvunnen person, Sollefteå
Citat:
2011-05-19 klockan 19.10 anmäldes en kvinna som försvunnen. Kvinnan som är 43 år lämnade arbetet i Mångrav, Sollefteå 2011-05-19 kl 11:00.
Under förutsättning att kvinnan som bilen är registrerad på är den försvunna kvinnan och att hon avsåg att åka hem efter jobbet kan man se på kartan att stor del av bilvägen går utefter vattendrag. Det har hänt förut att bilar har kört ner i vatten och varit svåra att återfinna, trots att bilen gått den väg den borde ha gått och sökningen har skett där.
Citera
2011-05-21, 21:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"Problemet" är att också bilen saknas. Att göra sig av med en kropp är det inte många som lyckas med, att göra sig med en bil bör vara svårare.

Jag tycker inte mycket på att hon råkat ut för våld. Ärr på kinden, uppstår det naturligt genom en misshandel? Vet inte riktigt, men känns inte som att kinden är en del av ansiktet där blodvite uppstår särskilt ofta - snarare åker väl några tänder ut.

Kan tänka mig att hon åkt någonstans. I andra hand att hon kört i diket eller vattnet.

Du kanske har rätt även om jag inte ser bilen som något hinder för att hon utsatts för brott. Dessa brukar dyka upp på någon parkering eller i någon skog några dagar/veckor senare.

Men detta med vatten är förvisso en möjlighet, om hon hade något ärende ut på dessa vägar.

Jag tänkte snarare på att detta ärr kan ha uppstått vid knivhot eller från en misshandel. Hur vanligt är det att man har ett operationsärr utvändigt på kinden, förvisso kan det förstås ha uppkommit vid en olycka.

Hon anmäldes saknad torsdag kväll och redan två dagar senare drog polisen igång insatser och efterlyste henne.

Kvinna på 43 år saknas, likaså bilen. Hon var enkelt fritidsklädd vid försvinnandet som skedde runt 11:00 på torsdagens förmiddag, direkt efter jobbet. Hon har en sambo och ett tidigare ärr på kinden, vad man nu kan lägga för vikt vid detta, samtidigt som polisen relativt omgående drar igång med eftersök och rikslarm.

Nej, jag tror inte på frivilligt försvinnande, olycka är möjligt, i såfall har hon kört ned i vattnet och då borde det finnas spår längs vägen. Ett annat alternativ är självmord, då kan det också dröja någon vecka innan man hittar bil och den försvunne på någon enslig skogsväg.

Men, jag tror hon har utsatts för brott.
Citera
2011-05-21, 22:11
Medlem
EmmEssEmms avatar
Ingen duktig som kan få fram bild på henne?
Citera
2011-05-21, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Samtidigt som en kvinna försvann i Spekeröd i somras försvann hennes bil. Det tog några dagar att hitta bilen trots att den stod fullt synligt på en allmän P-plats vid en järnvägsstation, Det var inte polisen, det var en uppmärksam väktare med anknytning till kvinnan som hittade den.
Citera
2011-05-21, 22:24
Medlem
EmmEssEmms avatar
Okej, misstag :)

...
Senast redigerad av EmmEssEmm 2011-05-21 kl. 22:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in