** Game ID 3917459563 starting - 2011-05-20 15:50:41
** Shuffle PLO 20 - €4 Max [Omaha] (0.02|0.04 PL - € Cash Game) Real Money
- Blaenboy sitting in seat 1 with €3.30
- sanctuary76 sitting in seat 2 with €1.62
- lokko9 sitting in seat 3 with €1.21
- EXCALIBUR350 sitting in seat 4 with €3.58
- JAG sitting in seat 5 with €3.88
- JDBelles sitting in seat 6 with €3.84 [Dealer]
Blaenboy posted the small blind - €0.02
sanctuary76 posted the big blind - €0.04
** Dealing card to JAG: 8 of h, 8 of s, A of s, 5 of h
lokko9 folded
EXCALIBUR350 called - €0.04 JAG raised - €0.16
JDBelles called - €0.16
Blaenboy folded
sanctuary76 called - €0.16
EXCALIBUR350 called - €0.16
** Dealing the flop: 5 of s, 3 of s, Q of c
sanctuary76 checked
EXCALIBUR350 checked JAG checked
JDBelles checked
** Dealing the turn: 8 of d
sanctuary76 checked
EXCALIBUR350 bet - €0.32 JAG raised - €1.24
JDBelles folded
sanctuary76 folded
EXCALIBUR350 raised - €2.84 JAG went all-in - €2.48
EXCALIBUR350 went all-in - €0.58
Jag foldar aldrig denna turn så alternativen var att calla eller shova. Om vi står mot QQ är vi i stort trubbel, men mot Q8, 55, 33 dominerar vi. Egentligen så här i efterhand känns det som om det är smartare att calla, och spela säkert, eftersom han ger oss rätt bra potodds för att syna med färgdraget.
förstår inte varför du ens överväger att INTE få in det? bättre eq får du leta efter.
Inte mot QQxx där jag är en stor dog. Men visst, när jag väl raisat turn så måste jag få in det. Jag överväger aldrig att folda, utan jag undrar om det är bättre att bara calla istället för att raisa och vänta till rivern för att se vad som händer. Om du varit 200bb deep istället, hade du tryckt in det då på turn?
Senast redigerad av Dest88 2011-05-21 kl. 16:02.
Inte mot QQxx där jag är en stor dog. Men visst, när jag väl raisat turn så måste jag få in det. Om du varit 200bb deep istället, hade du tryckt in det då på turn?
ja du är obv stor dog mot QQxx men om du ens tänker på att vika sådana här händer kommer du bli extremt exploitad om du får imagen att du bara ställer in med färdiga nuts. även om han har QQxx så har du nut fd som backup. dock är det VÄLDIGT otroligt eftersom han checkar flopp med två bakom att agera, det gör man aldrig med toppset på den brädan.
Jag sätter han nu på 33xx 55xx, dåligt wrap (dvs utan färg redraws). När han djurar turn så sätter jag han på ett set med färgdrag som redraw lr oesd. om han nu har QQxx är det riktigt dåligt spelat och rent ev mässigt vore det retarded att slowspela topset på brädstrukturen som uppstod på flopp så enl mig kan du räkna bort QQxx.
för att svara på din fråga om jag vill få in det med 200bb deep? ja jag vill få in det med 300, 400 och varför inte 500bb deep. att få in det på turn behöver jag väl inte förklara varför vi vill? eftersom hans range består av väldigt många wraps så vill vi inte att river är en icke spader som completar just wrap. då måste du med allra största sannolikhet vika just river om du sitter på 200bb+++. overall kommer du dominera alla händer förutom just QQxx och om han tagit den linjen med QQxx är det bara att beklaga.. de action som du får när du ställer turn består just av 33xx/55xx med starka redraws. kan svara starka fd's eller wrap + fd. du kan till o med få action av ett naket monsterwrap + fd
Jag tror han hade 33xx/55xx med oesd som redraw. Skulle han haft färgdrag som kompletterar settet är hans linje dålig eftersom han inte betar ut flopp. det är trots allt 4 med vid det laget.
ja du är obv stor dog mot QQxx men om du ens tänker på att vika sådana här händer kommer du bli extremt exploitad om du får imagen att du bara ställer in med färdiga nuts. även om han har QQxx så har du nut fd som backup. dock är det VÄLDIGT otroligt eftersom han checkar flopp med två bakom att agera, det gör man aldrig med toppset på den brädan.
Jag sätter han nu på 33xx 55xx, dåligt wrap (dvs utan färg redraws). När han djurar turn så sätter jag han på ett set med färgdrag som redraw lr oesd. om han nu har QQxx är det riktigt dåligt spelat och rent ev mässigt vore det retarded att slowspela topset på brädstrukturen som uppstod på flopp så enl mig kan du räkna bort QQxx.
för att svara på din fråga om jag vill få in det med 200bb deep? ja jag vill få in det med 300, 400 och varför inte 500bb deep. att få in det på turn behöver jag väl inte förklara varför vi vill? eftersom hans range består av väldigt många wraps så vill vi inte att river är en icke spader som completar just wrap. då måste du med allra största sannolikhet vika just river om du sitter på 200bb+++. overall kommer du dominera alla händer förutom just QQxx och om han tagit den linjen med QQxx är det bara att beklaga.. de action som du får när du ställer turn består just av 33xx/55xx med starka redraws. kan svara starka fd's eller wrap + fd. du kan till o med få action av ett naket monsterwrap + fd
Jag tror han hade 33xx/55xx med oesd som redraw. Skulle han haft färgdrag som kompletterar settet är hans linje dålig eftersom han inte betar ut flopp. det är trots allt 4 med vid det laget.
Tackar för inputten. Jag håller väl med dig att på 100bb så är det mest profitabla att trycka på på turn men jag skulle aldrig göra det mer än 200bb deep, eftersom QQxx fortfarande är i hans range. Han kanske ville göra en checkraise på flop men misslyckades. Det är uppenbart att han inte är en så bra spelare från hans vpip och därför tror jag inte man kan räkna bort QQxx. Och varför skulle han inte betta 33xx/55xx + ev. stegdrag på flop om han nu skulle bettat QQxx?
Tackar för inputten. Jag håller väl med dig att på 100bb så är det mest profitabla att trycka på på turn men jag skulle aldrig göra det mer än 200bb deep, eftersom QQxx fortfarande är i hans range. Han kanske ville göra en checkraise på flop men misslyckades. Det är uppenbart att han inte är en så bra spelare från hans vpip och därför tror jag inte man kan räkna bort QQxx. Och varför skulle han inte betta 33xx/55xx + ev. stegdrag på flop om han nu skulle bettat QQxx?
Nej QQxx bör inte vara i hans range eftersom du knappst vill ha 4 way action med en sån hand. Du vill ju skära ner antalet spelare så gått som det går. Om du checkar toppset med denna brädstruktur freerollar du ju alla med drag vilket är sick -ev. chansen att du möter just drag när du har 3 andra spelare är VÄLDIGT stor. Låt oss säga såhär. Har jag QQxx på denna bräda betar jag alla dagar i veckan när jag har hans pos och om jag har 33xx/55xx + stegdrag går jag för en c/c för att få in det på en icke spader turn med hänvisning du kan få action av toptwo, wraps, nakna fd's m.m (100bb deep). har jag stegdrag+fd som kompletterar settet går jag för stacks (100bb) inte mer än 100bb dock eftersom färgdraget kan vara täckt och då är det inte kul längre. QQxx vill man helst få in på flopp alternativt en safe turn och för att få in det på en safe turn måste du ju ha kortat ner antalet fi's på flopp genom en bet.
angående varför han inte betar 33xx/55xx är för att inte bli bortblåst sin hand. betar du 33xx/55xx på en sådan bräda med inga fd redraws vad gör du då om du får en pot raise mot dig exempelvis? Då sitter du där med botten/mitt set och ett torrt stegdrag som redraw. då har du satt dig i en äcklig sits minst sagt.
Nej QQxx bör inte vara i hans range eftersom du knappst vill ha 4 way action med en sån hand. Du vill ju skära ner antalet spelare så gått som det går. Om du checkar toppset med denna brädstruktur freerollar du ju alla med drag vilket är sick -ev. chansen att du möter just drag när du har 3 andra spelare är VÄLDIGT stor. Låt oss säga såhär. Har jag QQxx på denna bräda betar jag alla dagar i veckan när jag har hans pos och om jag har 33xx/55xx + stegdrag går jag för en c/c för att få in det på en icke spader turn med hänvisning du kan få action av toptwo, wraps, nakna fd's m.m (100bb deep). har jag stegdrag+fd som kompletterar settet går jag för stacks (100bb) inte mer än 100bb dock eftersom färgdraget kan vara täckt och då är det inte kul längre. QQxx vill man helst få in på flopp alternativt en safe turn och för att få in det på en safe turn måste du ju ha kortat ner antalet fi's på flopp genom en bet.
Ja, alltså det jag säger är att han - en dålig spelare - kan mycket väl ha QQxx, även om det är dåligt spelat av honom. Bara för att DU och JAG bettar i sådana situationer, behöver det inte betyda att fisken gör det.
Citat:
angående varför han inte betar 33xx/55xx är för att inte bli bortblåst sin hand. betar du 33xx/55xx på en sådan bräda med inga fd redraws vad gör du då om du får en pot raise mot dig exempelvis? Då sitter du där med botten/mitt set och ett torrt stegdrag som redraw. då har du satt dig i en äcklig sits minst sagt.
Sant. Då blir det typ folda, eftersom bottenset + halvtaskigt drag på 2färgad flop = värdelöst. Sen så spelar jag i princip aldrig låga pp så jag har aldrig hamnat i en sådan situation.
Hursomhelst, langar handen i spoiler nedan eftersom jag inte orkar diskutera denna hand mer
** Game ID 3917459563 starting - 2011-05-20 15:50:41
** Shuffle PLO 20 - €4 Max [Omaha] (0.02|0.04 PL - € Cash Game) Real Money
- Blaenboy sitting in seat 1 with €3.30
- sanctuary76 sitting in seat 2 with €1.62
- lokko9 sitting in seat 3 with €1.21
- EXCALIBUR350 sitting in seat 4 with €3.58
- JAG sitting in seat 5 with €3.88
- JDBelles sitting in seat 6 with €3.84 [Dealer]
Blaenboy posted the small blind - €0.02
sanctuary76 posted the big blind - €0.04
** Dealing card to JAG: 8 of h, 8 of s, A of s, 5 of h
lokko9 folded
EXCALIBUR350 called - €0.04 JAG raised - €0.16
JDBelles called - €0.16
Blaenboy folded
sanctuary76 called - €0.16
EXCALIBUR350 called - €0.16
** Dealing the flop: 5 of s, 3 of s, Q of c
sanctuary76 checked
EXCALIBUR350 checked JAG checked
JDBelles checked
** Dealing the turn: 8 of d
sanctuary76 checked
EXCALIBUR350 bet - €0.32 JAG raised - €1.24
JDBelles folded
sanctuary76 folded
EXCALIBUR350 raised - €2.84 JAG went all-in - €2.48
EXCALIBUR350 went all-in - €0.58
** Dealing the river: 10 of c
EXCALIBUR350 shows: Q of s, K of h, Q of d, 3 of d JAG mucks: 8 of h, 8 of s, A of s, 5 of h
EXCALIBUR350 wins €7.40 from the main pot
Senast redigerad av Dest88 2011-05-21 kl. 17:19.