Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-20, 19:26
Medlem
KaffeBlattes avatar
Ska man få ha olika åsikter om abort eller gäller bara "kvinnors rättigheter" inte fostrets?

Har vi något att lära av andra länder med strängare uppfattning i den här frågan eller är det bara att köra på och tvångsexportera synsättet om kvinnors rättigheter?
Citat:
S rasande på SD om abortfrågan

Fri abort är inte självklart i alla länder, inte ens i Finland. Ska vi säga åt dem hur de ska göra också?, säger hon.

Enligt Kronlid (SD) måste svenska politiker vara mer nyanserade.

– Man måste i alla fall lyssna in de argumenten som finns. Inte ens i Sverige råder det enighet i abortfrågan. På sistone har det kommit fram att foster kan överleva en upp till en timma efter abort och lämnas att självdö. Är det sådan vi ska överföra till andra länder?, säger hon.

Men enligt Carina Hägg (S) finns inget utrymme för att lära av andra i de här frågorna.

– Det SD säger är chockartat. Vi måste våga stå upp för kvinnors rättigheter även utomlands, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13058860.ab
Senast redigerad av KaffeBlatte 2011-05-20 kl. 19:34.
Citera
2011-05-20, 19:29
Medlem
Imperativs avatar
Syfilisludret Carina Drägg applåderar givetvis den sexuella dekadens och lösaktighet som nödgar unga kvinnor att massabortera foster. Sådana är de, politikerna.

Trodde aldrig jag skulle säga det, men credd till SD.

EDIT:
Kul att hon använder ordet chockartat. Det är snarare chockartat att Carina Flegm vägrar inse fakta. Detta jävla trams om kvinnors rättigheter har gått överstyr. Abort skall endast användas vid våldtäktsfall eller om kvinnan är för ung, alternativt om hon riskerar att dö av födandet.

Varje normalt funtad människa inser det vidriga i att låta aborterade människofoster ligga och självdö för att någon lösaktig brud skall få fortsätta drinkludra på kvarterskrogens pissoar.
Senast redigerad av Imperativ 2011-05-20 kl. 19:33.
Citera
2011-05-20, 19:44
Moderator
sosweets avatar
Ja, vad säger man? Heja SD!
Det är rent äckligt att höra henne försöka vränga till debatten till att handla om att vi måste värna kvinnors rätt i andra länder. Det handlar om att barn ligger och självdör, för tusan! Varför inte lyfta debatten om fri abort? Vad är dom rädda för??
Citera
2011-05-20, 19:58
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperativ
Syfilisludret Carina Drägg applåderar givetvis den sexuella dekadens och lösaktighet som nödgar unga kvinnor att massabortera foster. Sådana är de, politikerna.

Trodde aldrig jag skulle säga det, men credd till SD.

EDIT:
Kul att hon använder ordet chockartat. Det är snarare chockartat att Carina Flegm vägrar inse fakta. Detta jävla trams om kvinnors rättigheter har gått överstyr. Abort skall endast användas vid våldtäktsfall eller om kvinnan är för ung, alternativt om hon riskerar att dö av födandet.

Varje normalt funtad människa inser det vidriga i att låta aborterade människofoster ligga och självdö för att någon lösaktig brud skall få fortsätta drinkludra på kvarterskrogens pissoar.

Ja, faktiskt så har du rätt. Jag var en rabiat motståndare mot att inskränka kvinnors rättigheter till abort för några år sen..men nu inser jag att alla som sa emot mig hade rätt och jag hade fel. Jag tycker att abortlagstiftningen ska ses över ordentligt. Och SD's linje ligger helt i min smak. Har man inte fattat att man är på smällen efter 12 veckor så lär man aldrig göra det.
Citera
2011-05-20, 20:05
Medlem
Imperativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Ja, faktiskt så har du rätt. Jag var en rabiat motståndare mot att inskränka kvinnors rättigheter till abort för några år sen..men nu inser jag att alla som sa emot mig hade rätt och jag hade fel. Jag tycker att abortlagstiftningen ska ses över ordentligt. Och SD's linje ligger helt i min smak. Har man inte fattat att man är på smällen efter 12 veckor så lär man aldrig göra det.

Samma sak här, faktiskt. Min inställning ändrades när jag insåg att abort har blivit det nya p-pillret. Europeiska kvinnor föder också för få barn.

Det vore givetvis bättre om media, press och underhållningskanaler ville sluta höja promiskuösitet och lösaktighet till skyarna. Sex är kul, absolut, men att vara selektiv vid val av samlagspartner borde vara A och O i sexualundervisningen. Istället bjuder man in pedofilringen RFSU som sätter allehanda perversioner på piedestal.
Citera
2011-05-20, 21:18
Medlem
volvo 240s avatar
Släng fostret i en förbränningsugn direkt.

Visst bör folk använda preventivmedel men inget är ju 100% säkert tyvärr. Så är olyckan framme är ju abort det självklara alternativet.

Det är inget konstigt i att ta livet av något med knappt mätbar intelligens, och absolut inget självmedvetande.

Citat:
Det är inte problemet, problemet är att folk inte har vett att använda preventivmedel.

Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Det handlar om att barn ligger och självdör, för tusan! Varför inte lyfta debatten om fri abort? Vad är dom rädda för??
Där kommer förbränningsugnen in i bilden. Så slipper dessa foster ligga och självdö.
Senast redigerad av volvo 240 2011-05-20 kl. 21:22.
Citera
2011-05-20, 21:36
Medlem
Roebarrts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Visst bör folk använda preventivmedel men inget är ju 100% säkert tyvärr. Så är olyckan framme är ju abort det självklara alternativet.

Det är väl just i dessa fall som kvinnor kan hamna i kläm om man nu skulle ändra lagen kring abort, men använder man kondom kan man i princip vara helt säker på att inget händer. Om man nu ändå anser att man "ovetande" kan bli gravid så föreslår jag detta: låt de kvinnor som anser sig behöva få 6gravtest per år, då kan de varannan månad kolla själva och inget händer som de inte vill. Med denna intervall klarar de också gränsen med 4 veckor.

I övrigt tycker jag Sd är på helt rätt spår och med bra argument,medans sosse kvinnan flummar på och får det Kronlid säger till något helt annat. Många otänkta uttalanden från S senaste tiden, ta "skitjobb" tex.
Citera
2011-05-20, 21:40
Medlem
Imperativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Där kommer förbränningsugnen in i bilden. Så slipper dessa foster ligga och självdö.

Detta vore en symbolhandling av rang. Låt oss bränna framtiden!

Nej, bättre vore att inskränka aborträtten. Skall man prompt knulla omkring med kreti och pleti får man ta konsekvenserna.
Citera
2011-05-20, 21:53
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Detta vore en symbolhandling av rang. Låt oss bränna framtiden!

Nej, bättre vore att inskränka aborträtten. Skall man prompt knulla omkring med kreti och pleti får man ta konsekvenserna.

Väl talat. Nuförtiden behöver man inte ta ansvar för nåt man gör tydligen.
Citera
2011-05-20, 22:01
Medlem
Lys avatar
Hm...att göra abort är ju på sätt och vis att ta ansvar. Värre för barnet att födas och växa upp med en mamma som inte kan ta hand om det eller ens vill ta ansvar. Visst, man kan sänka abortgränsen till runt vecka 12. Vore något bättre än idag. Jag fattar inte hur man inte märker man är gravid. Man mår ju illa som fan i början. Det kan inte vara okej att abortfoster självdör i en timme och ingen ingriper. Alltså borde man inte få abortera om fostret kan andas och klara sig utanför livmodern, även om det bara är en kort tid. Att våra politiker är stolliga är inget som förvånar. Politik tycks vara det enda område där man kan göra karriär trots att man är korkad.
Citera
2011-05-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Väl talat. Nuförtiden behöver man inte ta ansvar för nåt man gör tydligen.

Magnus Betnér:
Citat:
"Hade det varit nåt som helst snack om abort om det var män som blev gravida? Det hade inte skrivits en jävla rad. Det hade funnit drive through-aborter om det var män som blev gravida.
En cheeseburgare och en galge, har du det?"

Han har helt rätt i denna fråga enligt mig.
Citera
2011-05-20, 22:05
Bannlyst
Hon är en mördare, så det är väl ganska självklart att hon tycker det är något bra att barn ligger och självdör, hennes favorit Barack Hussein Obama är t.o.m. för samma sak:
Opposed born-alive treatment law because it was already law. (Oct 2008)
http://ontheissues.org/Barack_Obama.htm#Abortion

Han är lika mycket monster som Carina Hägg.
Lite mer med monstret Obama:
http://www.youtube.com/watch?v=gtP5e3Onhx8

om några skulle aborteras så är det just såna som Carina Hägg och Barack Hussein Obama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in