• 1
  • 2
2011-05-20, 18:07
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _kathla_
Jag var själv inne på detta spår för ett tag sedan. Dock ser jag inte riktigt hur man kommer runt problemet med att föra sin hand upp och ner i sitt nybajsade stjärthål. Detta är inte en tanke som behagar mig vilket fick mig att lägga tanken åt sidan. Visst, man kanske skulle kunna spruta en kraftig vattenstråle upp i hålan men som det beter sig i nuläget tror jag inte detta skulle funka. Själva processen är också omständig med avkläddning osv.
Det är väl inte värre än när man duschar som vanligt och tvättar sig i röven. Men det var bara ett tips där du slipper kladda med papper i en kvart!
Citera
2011-05-20, 18:58
Medlem
Aposterioris avatar
Det kan ju vara så att ringmusklen inte stänger dig riktigt och det finns väl alltid lite bajs kvar på tarmväggen och du kommer åt det när du torkar dig. Eller, jag vet inte. Var bara en liten tanke.
Sitter du så att skinkorna särar sig ordentligt, jag tänker att det blir mer fritt fall istället för ett glidande.
Och va fan gör jag i denna tråden då!!!
Citera
2011-05-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Det kan ju vara så att ringmusklen inte stänger dig riktigt och det finns väl alltid lite bajs kvar på tarmväggen och du kommer åt det när du torkar dig. Eller, jag vet inte. Var bara en liten tanke.
Sitter du så att skinkorna särar sig ordentligt, jag tänker att det blir mer fritt fall istället för ett glidande.
Och va fan gör jag i denna tråden då!!!

Jag håller med..

Sära på skinkorna och knip ordentligt när du är klar..
Citera
2011-05-20, 19:33
Medlem
_kathla_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disposable
Om bajset inte fastnar i stjärten, vad är då ditt problem?

Korvarna fastnar inte men resterna de lämnar efter sig gör och kräver ett hiskeligt arbete för att bli av med. Resterna kan vara hårda, mjuka, kladdiga, relativt fasta osv. De kommer i alla tänkabara former. De liksom greppar tag runt och i anus. Jag har misstankar om att jag kan vara för nitisk. Jag vill verkligen att pappret ska vara vitt innan jag slutar gräva, torka och på andra sätt feja.
Citera
2011-05-20, 19:41
Medlem
_kathla_s avatar
[quote=Aposteriori]Det kan ju vara så att ringmusklen inte stänger dig riktigt och det finns väl alltid lite bajs kvar på tarmväggen och du kommer åt det när du torkar dig...QUOTE]

Här känner jag att du är någonting på spåret! Fingret är nämligen delvis inne och vänder i torkandets slutskede. Detta beror till stor del på något du berör, ringmuskeln är inte helt sluten. Detta i kombination med att jag är pedant kan vara en av anledningarna. Dock känner jag ett visst obehag vid tanken att skippa de sista dragen för att istället resa mig upp och knipa med vetskapen att bajsrester befinner sig nära mynningen.

Men vid nästa facilitetsbesök ska jag ge det ett försök!
Citera
2011-05-20, 19:54
Medlem
FruGondols avatar
Ditt problem för mina tankar till begynnande hemorrojder, även om man
då vanligtvis brukar upptäcka lite blod på toa-pappret.
Hemorrojder är en slags veckning på anus slemhinna. Det är ofarligt
men kan vara nog så besvärande. Vänd dig till vårdcentral. Där kan
även kan begära kvinlig läkare om du tycker det känns bättre. Lycka till.
Citera
2011-05-20, 22:30
Medlem
_kathla_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Ditt problem för mina tankar till begynnande hemorrojder, även om man
då vanligtvis brukar upptäcka lite blod på toa-pappret.
Hemorrojder är en slags veckning på anus slemhinna.

Ja blod vid torkningen hade jag ett tag men detta berodde troligen på för många torkningar med ett papper av låg kvalite. Efter att jag bytte papper började problemet avta för att nu vara helt borta. Nu för tiden blir jag lite öm mellan varven och känner då en svidande känsla vid flatulens, men inget blod.
Citera
2011-05-21, 11:56
Medlem
Toka bort det värsta, sen tvättar du dig. Jag måste säga att jag förstår de andra kulturer som tycker vi är lite äckliga med vårt toapapper. Tvättar man sig kan man leta och finna en lämplig kräm eller salva att använda efter.... Om du nu skulle ha hemorröjder och använda en salva mot det, vill du verkligen kladda där om du inte är ren?
Citera
2011-05-21, 12:31
Medlem
_kathla_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Toka bort det värsta, sen tvättar du dig. Jag måste säga att jag förstår de andra kulturer som tycker vi är lite äckliga med vårt toapapper. Tvättar man sig kan man leta och finna en lämplig kräm eller salva att använda efter.... Om du nu skulle ha hemorröjder och använda en salva mot det, vill du verkligen kladda där om du inte är ren?

Jag har ju inte hemorröjder så eventuell problematik kring detta behöver jag inte spekulera i. Sedan en tid tillbaka använder jag våtservetter som sagt. Detta måste vara ungefär det samma som att tvätta. Att ta av mig byxorna och ställa mig i duschen kommer ta minst lika lång tid som den procedur jag nu genomför vid tömmning. Ser inte att detta skulle underlätta. Båda metoderna lär ta ungefär lika lång tid med samma resultat. Dock tacksam för att du/ni tar er tid att hjälpa mig med vad som kan tyckas vara ett världsligt problem. För mig är det som nämnts inte det.

Testade Aposterioris metod. Torkade mig som vanligt men istället för att rota efter de sista tarmväggsresterna knep jag igen ringmuskeln. Detta fick till följd att det efter ett tag började kli. När jag sedan kliade kom det rester av exkrement i kalsongerna. Detta för att jag kliade från kalsongens utsida så klart. Kommer trots detta ge det något försök till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in