2011-05-20, 11:35
Medlem
Som titeln lyder. Kan man få - vad fan det heter - utan att vilja prata regelbundet? Kan jag komma in och säga att jag är cp-störd och vill ha det och det, utan att behöva återkomma veckovis?

Jag har inte velat gå till psykolog tidigare för att jag har misstrott piller samt att jag inte har lust att prata, nu är jag mer accepterande inför piller men saknar fortfarande lust att prata. Mina besvär har funnits sedan barnsben.
Citera
2011-05-20, 11:39
Medlem
SkateBlinds avatar
För att få utskrivet piller måste dem ju analysera först. Så du får nog börja prata om du ska få lyckopiller.
Citera
2011-05-20, 11:40
Medlem
OggeOJs avatar
Så jävla farliga är de inte.
Citera
2011-05-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satfanskap
Som titeln lyder. Kan man få - vad fan det heter - utan att vilja prata regelbundet? Kan jag komma in och säga att jag är cp-störd och vill ha det och det, utan att behöva återkomma veckovis?

Jag har inte velat gå till psykolog tidigare för att jag har misstrott piller samt att jag inte har lust att prata, nu är jag mer accepterande inför piller men saknar fortfarande lust att prata. Mina besvär har funnits sedan barnsben.

Gå in på VC och säg att du får panik ångest då skriver dom ut benzo eller något svagare preparat
Citera
2011-05-20, 11:46
Medlem
Säg att jag är paranoid, har social fobi, genomgående depressioner och en gnutta tvångstankar - har jag möjlighet för en utskrift? Jag är endast 18, kanske gör det någon skillnad.
Citera
2011-05-20, 11:47
Medlem
piratkaptens avatar
Utskrift på VAD?
Citera
2011-05-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Utskrift på VAD?

Jag vet väl inte. Vad som helst som gör det bättre?
Citera
2011-05-20, 13:01
Medlem
kissflickans avatar
min erfarenhet av psykiatrin är att de blir själaglada om de får skriva ut piller till dig, men att de helst undviker att behöva bekosta en psykoterapeut åt dig. som regel får man gå dit och prata med en AT-läkare i 25-årsåldern som ser bekymrad ut och sedan vänder sig till datorn och knappar in vilka piller du ska få på recept idag. efter två månader, när pillren är slut, är det dags för återbesök och då upprepas rutinen. så om det är piller du är ute efter är din närmaste psykiatriska klinik helt rätt ställe att gå till.
Citera
2011-05-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
min erfarenhet av psykiatrin är att de blir själaglada om de får skriva ut piller till dig, men att de helst undviker att behöva bekosta en psykoterapeut åt dig. som regel får man gå dit och prata med en AT-läkare i 25-årsåldern som ser bekymrad ut och sedan vänder sig till datorn och knappar in vilka piller du ska få på recept idag. efter två månader, när pillren är slut, är det dags för återbesök och då upprepas rutinen. så om det är piller du är ute efter är din närmaste psykiatriska klinik helt rätt ställe att gå till.

Det låter lovande. Nu i efterhand vill jag ändå att de skall pusha mig lite så att jag ska kunna rebellera.

Hoppas att jag vågar sticka ner dit då. Jag bor fortfarande hemma, är de tvungna att berätta för hushållet? Visserligen kommer jag nog att avslöja mig själv vid eventuellt medtag av preparat.
Citera
2011-05-20, 13:21
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satfanskap
Det låter lovande. Nu i efterhand vill jag ändå att de skall pusha mig lite så att jag ska kunna rebellera.

Hoppas att jag vågar sticka ner dit då. Jag bor fortfarande hemma, är de tvungna att berätta för hushållet? Visserligen kommer jag nog att avslöja mig själv vid eventuellt medtag av preparat.
nej, patientsekretess gäller även gentemot din familj så länge du inte gett sjukvården uttryckligt tillstånd att informera dem.
Citera
2011-05-20, 14:25
Medlem
lithionits avatar
inga problem, som en anna skrev psykiatrin älskar att skriva ut piller.

Tyvärr är medicin det enda som funkar mot svår depression, sen när du mår bättre kanske du vill fortsätta med terapin. Lyssna inte på din psykolog de flesta psykologer är rabiata medicinhatare. En jag gick hos hotade med att jag inte fick fortsätta om min läkare gjorde några medicinförändringar. Även fast det hade varit bra för mig, men hennes stolthet gick före :S
Citera
2011-05-20, 14:26
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan

25 åringar? Vart bor du i min stad är det mest arabiska och östeuropeiska läkare i övre medelåldern, svenska psykiatriker börjar bli sällsynta :P Iallafall utanför privatvården
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in