2011-05-20, 00:07
Medlem
Som topic. Har börjar smådejta en tjej som är väldigt ambivalent - först är hon intresserad och hör av sig ofta, sen blir hon sval. Hon säger själv att hon är på det sättet typ i alla sina relationer. Jag tror därför knappast att hon är flickvänsmaterial men jag vill gärna träffas lite till. (Gärna få henne i säng om möjligt.)

Mitt problem är att jag är en stabil typ som svarar på sms/mail inom några timmar - högst. Jag kan såklart Spela Spelet lite grand, men nu är det annorlunda, nu krävs det seriöst hot and cold game för att hon inte ska tröttna, känns det som.

Jag kan i jämförelse med henne lätt framstå som alltför säker på vad jag vill, behöver därför tips och trix: Finns det något hot and cold sätt att föreslå att man ska ses? Vilken aktivitet kan vara lämplig att föreslå? Ska man avboka i sista stund? Är det bäst att ringa eller sms:a? Vilken typ av sms/samtal kan funka som inte sätter mig i underläge, ge gärna exempel på vad jag kan skriva/säga? Ge mig ert bästa hot and cold game, samt erfarenheter av denna personlighetstyp.
Citera
2011-05-20, 03:57
Medlem
ImJustSayins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
Finns det något hot and cold sätt att föreslå att man ska ses?
Finns det säkert. Men det spelar nog mindre roll. Skriv eller ring och säg att du ska ut med ett par vänner och säg att hon ska hänga med.

Citat:
Vilken aktivitet kan vara lämplig att föreslå?
Krogrunda, bio, bowling eller liknande

Citat:
Ska man avboka i sista stund?
Nej.

Citat:
Är det bäst att ringa eller sms:a?
Spelar ingen roll alls. Jag sms:ar alltid. Orkar inte lägga ner tid på att ringa.

Citat:
Vilken typ av sms/samtal kan funka som inte sätter mig i underläge, ge gärna exempel på vad jag kan skriva/säga? Ge mig ert bästa hot and cold game, samt erfarenheter av denna personlighetstyp.
Se högre upp. Du bjuder ut henne att följa med. Det är inte needy på något vis eftersom du inte behöver något av henne. Säger hon nej spelar det ingen roll för du skall ut ändå, osv.

Hot and cold aka Push/Pull kan du läsa mycket om i Swinggcats bok "Real world seduction". Funkar jättebra. Men inte i utbjudningssyfte.
Citera
2011-05-20, 10:14
Medlem
Det där är en sån där tjej som inte är värd att lägga tid på.
Skit i henne och börja flörta med andra, kommer hon så kommer hon, gör hon det inte så hade du ändå inte fått till det med henne.
Citera
2011-05-20, 10:18
Medlem
Mad monks avatar
Din flickvän är otroligt omogen. Vad fan är det här för trams?
Citera
2011-05-20, 11:51
Medlem
Doomsday-Jesuss avatar
Här är ackorden till Hot n Cold; http://tabs.ultimate-guitar.com/k/katy_perry/hot_n_cold_ver2_crd.htm

Ont: Sådana människor som hon verkar vara är enbart jobbiga, och som redan nämnts, inte värd att lägga tid på.

Det bästa är nog att ställa henne mot väggen och fråga vad fan hon vill.
Spel ska inte behövas om det ska vara värt att lägga sin tid på.
Citera
2011-05-20, 12:05
Medlem
ImJustSayins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomsday-Jesus
Ont: Sådana människor som hon verkar vara är enbart jobbiga, och som redan nämnts, inte värd att lägga tid på.
Med den inställningen kommer du nog förlora en hel del lays och möjligheter att känna vad som kan vara en schysst människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Doomsday-Jesus
Det bästa är nog att ställa henne mot väggen och fråga vad fan hon vill.
Spel ska inte behövas om det ska vara värt att lägga sin tid på.
Man kan inte bemöta sånt här med logik; funkar helt enkelt inte. Spelar hon då spelar man tillbaka, det är mer roligt än jobbigt, tycker jag då.

Och som han sa vill han bara ligga med henne.
Citera
2011-05-20, 12:18
Medlem
Doomsday-Jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImJustSayin
Med den inställningen kommer du nog förlora en hel del lays och möjligheter att känna vad som kan vara en schysst människa.

Man kan inte bemöta sånt här med logik; funkar helt enkelt inte. Spelar hon då spelar man tillbaka, det är mer roligt än jobbigt, tycker jag då.

Och som han sa vill han bara ligga med henne.

Haha, jag tror nog att jag la fram min mening en aning bittert.

Jag är väldigt social av mig och gillar verkligen att träffa nya människor, men om människor medvetet ska spela svåra så orkar jag inte lägga ner min energi på dom.

Jag skiter faktiskt i allt vad spel heter, och jag är mycket väl medveten om vad jag missar men det är okej för mig.

TS, du kan väl pröva med att skicka ett sms där det står typ; "Jag finns här (någon bar eller liknande) ikväll, kom om du har lust!"
Citera
2011-05-20, 12:22
Medlem
CaptMorgans avatar
Orka hålla på att spela en massa spel. Ignorera bruden och leta upp en vettig tjej istället.
Citera
2011-05-20, 23:55
Medlem
swentons avatar
Du kan ju alltid låta bli med att svara på något av hennes sms eller "missa" hennes samtal om hon nu ringer dig.
Du kan ju också försöka framstå som en rolig typ som hon mår bra av att vara med! Det är ju såklart alltid pricken över i

Men va inte allt för dissig så hon inte tror att du inte är intresserad. Och att spela upptagen så att hon tar varje chans att träffa dig som hon får är ju också ett knep.

Lycka till nu
Citera
2011-05-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swenton
Lycka till nu

Tack för tipsen... En uppdatering:

Sov över hos henne, vi var ganska berusade och klockan var nånstans på morgonen, så det blev inget ligga men det var keligt. Kändes väldigt bra. Kysstes. Efteråt kom en liten chock.

Hon sa: Nu kommer det kanske bli så att jag inte hör av mig. Det kan tyvärr lätt bli så för mig.

Say what?

Som sagt (i förra inlägget), jag har försökt vara lite hot and cold för att matcha henne... men hon är tydligen hot and cold mästaren. Nu har hon hört av sig minimalt. Känns som stämningen är ganska ändrad.

Nu kommer ni säkert säga: strunt i henne, hon verkar komplicerad. Ni har rätt i så fall. Men jag skulle ändå glad över att få lite längre svar, med teorier om vad som pågår. Och hur jag skulle kunna agera.

Tyvärr är det ju så att när nån är såhär komplicerad så blir man ju mer intresserad........

Någon som har erfarenhet av denna typ av person?
Citera
2011-05-24, 21:47
Medlem
Leckies avatar
Citat:
Tack för tipsen... En uppdatering:

Sov över hos henne, vi var ganska berusade och klockan var nånstans på morgonen, så det blev inget ligga men det var keligt. Kändes väldigt bra. Kysstes. Efteråt kom en liten chock.

Hon sa: Nu kommer det kanske bli så att jag inte hör av mig. Det kan tyvärr lätt bli så för mig.

Say what?

Som sagt (i förra inlägget), jag har försökt vara lite hot and cold för att matcha henne... men hon är tydligen hot and cold mästaren. Nu har hon hört av sig minimalt. Känns som stämningen är ganska ändrad.

Nu kommer ni säkert säga: strunt i henne, hon verkar komplicerad. Ni har rätt i så fall. Men jag skulle ändå glad över att få lite längre svar, med teorier om vad som pågår. Och hur jag skulle kunna agera.

Tyvärr är det ju så att när nån är såhär komplicerad så blir man ju mer intresserad........

Någon som har erfarenhet av denna typ av person?

Hon testar dig eller något, vill inte vissa sig vara en "slampa". Sen när tjejen fallit för dig kommer hon springa efter dig som en toffel. Tråkigt med såna tjejer som spelar svåra.
Citera
2011-05-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leckie
Hon testar dig eller något, vill inte vissa sig vara en "slampa". Sen när tjejen fallit för dig kommer hon springa efter dig som en toffel. Tråkigt med såna tjejer som spelar svåra.

Nu är det väldigt tyst iaf... Fast det var hon som bjöd hem mig osv, hon tog initiativet. Fattar inte...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in